Gå til innhold

Noen med gode råd? Fått betennelse på tå- rundt neglen.

Anbefalte innlegg

Har hatt en forferdelig lang dag på jobben og klarte glemme skoene jeg vanligvis bruker. Skoene jeg hadde på er nye og noe stram over tærne. Har kjent ubehag ved ene stortåa idag og nå etter en dusj og litt avslapping banker det skikkelig i tåa. Er kjempevondt bare jeg er forsiktig borti den. Området som er vondt er ved siden av neglen, og der er rødt og hovent. Skulle ut med søpla men kjempevondt å ha på sko:-(

Noen med noen gode råd som fikser dette kjapt?:/

Anonymous poster hash: 891dd...3e7

Fortsetter under...

Fotbad med grønnsåpe. Er betennelsen ved neglen, sånn at om du klipper neglen, vil betennelsen få mer luft, så klipp neglen ned. Bakterier trives i varme og fukt... 

Ville sluttet å bruke de nye skoene. Aldri bruk (kjøp) sko som er for stramme over tærne, det kan skape varig skade i både tær, fot, knær, rygg og nakke (som igjen kan føre til andre smerter, som hodepine). 

Anonymous poster hash: ff95d...5bc

Fotbad med grønnsåpe. Er betennelsen ved neglen, sånn at om du klipper neglen, vil betennelsen få mer luft, så klipp neglen ned. Bakterier trives i varme og fukt...

Ville sluttet å bruke de nye skoene. Aldri bruk (kjøp) sko som er for stramme over tærne, det kan skape varig skade i både tær, fot, knær, rygg og nakke (som igjen kan føre til andre smerter, som hodepine).

Takk for svar alle sammen.

Jeg har bred fot så skoene er ofte for stramme når jeg kjøper dem- de går som regel boe ut etter hvert. Derimot var disse aldri brukt før og jeg har hatt dem på fra 06.30- 19.45. Det er altfor lenge for bare ett par helt nye sko;-)

Takk for svar alle sammen.

Jeg har bred fot så skoene er ofte for stramme når jeg kjøper dem- de går som regel boe ut etter hvert. Derimot var disse aldri brukt før og jeg har hatt dem på fra 06.30- 19.45. Det er altfor lenge for bare ett par helt nye sko;-)

Jeg har også brede føtter (Hallux Valgus, eller hvordan det staves), og jeg må aldri finne på å kjøpe for smale sko. Kan forverre tilstanden, og kan gi enhver frisk fot disse andre plagene jeg nevnte for deg... Jeg har vært hos spesialist med foten, så vet det jeg skriver er riktig ;-) Men du har helt rett, så nye sko burde ikke brukes så lenge uansett om de er små eller ikke :-) Kan gi ubehag hos hvem som helst.

Lykke til med grønnsåpebadet :-) Må nok gjentas hver kveld, minst, til betennelsen er borte :-) Hold det tørt og luftig så fort du får sjansen (utenom når du fotbader da ;-)), så blir det fortere bra :-) 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...