Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #1 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei alle jenter:) Jeg tror j holder på å bli gal av å være gravid. Dette er ikke noe gøy egentlig i det hele tatt!! Jeg var på tidlig ultralyd 2 ganger, er 11 uker på vei på fredag blir jeg 12. +- Jeg var pålitelig ultralyd fordi jeg var så bekymret fordi jeg fikk brunlig utflod, og den andre 2 gangen jeg var på Ultralyd det var bare for litt over 1 uke siden å hjertet til lille banket og alt stå bra til. Og da hadde jeg også mistet symptomper, har ellers vært kvalm, trøtt ømme bryst osv. Men forsatt for det om jeg var på ultralyd for litt over en uke siden så klarer jeg ikke å roe med ned, har jo forsatt ikke en eneste symptom bortsett fra at før jeg står opp så kjenner jeg litt smerte der nede akkurat som mensen smerter! Er dette seriøst normalt??? Å ikke ha symptomper?? Eller skal jeg ringe og bestile ny ultralyd??? VÆr så snill kom med beroligende svar, og ikke skrekk historier... Anonymous poster hash: 520f0...bea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #2 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei, Slapp av! Er det første barnet ditt? Det er normalt at kvalme/trøtthet o.l avtar rundt overgang til 2 trimester. Måten du skriver på gjør at du virker ung, har du noen du kan snakke med? Jordmor/ moren din eller en tante. Noen som har gått gravide. Det går nok bra. Lykke til Anonymous poster hash: ec1c8...0e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146751186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeppaPig Skrevet 21. oktober 2014 #3 Del Skrevet 21. oktober 2014 Når du nærmer deg 2.trimester er det helt vanlig å ha færre symptomer. De fleste synes andre trimester er det beste fordi det "eneste" som skjer er at magen vokser og blir mer synlig, men man slipper alle symptomene som følger med. I mitt forrige svangerskap hadde jeg så og si ingen symptomer gjennom alle 9 månedene, og jeg fikk en frisk og fin jente. Ta deg en tur til jordmor og snakk om dine bekymringer. Du skal jo ikke gå hele svangerskapet og være bekymret. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146751320 Del på andre sider Flere delingsvalg…
***Curious*** Skrevet 21. oktober 2014 #4 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ikke alle har symptomer, og de vil som regel variere i intensitet både i løpet av dagen og uka. De fleste opplever å få mer sympomer som tretthet, kvalme, urolige bein, sure oppstøt osv dersom de av andre grunner er slitne eller har hatt en dag med mye påkjenninger i form av stress e.l. Slapp av og nyt de gode dagene Og denne trøttheten og kvalmen forsvinner ofte som dugg for solen rundt uke 10-14, så kanskje er du ferdig med det for denne gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146752197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #5 Del Skrevet 21. oktober 2014 Ikke alle har symptomer, og de vil som regel variere i intensitet både i løpet av dagen og uka. De fleste opplever å få mer sympomer som tretthet, kvalme, urolige bein, sure oppstøt osv dersom de av andre grunner er slitne eller har hatt en dag med mye påkjenninger i form av stress e.l. Slapp av og nyt de gode dagene Og denne trøttheten og kvalmen forsvinner ofte som dugg for solen rundt uke 10-14, så kanskje er du ferdig med det for denne gang. Det var litt beroligende å høre, jeg bare håper at dette er normalt. Jeg tror kanskje jeg må prøve å nyte dagene framover men det er så utrolig vanskelig, for jeg synes på en måte at når man har litt symptomper så er det en slags bekreftelse for at alt er ok med barnet, og når man ikke har sæ blir man litt hysterisk. Når begynner det egentlig å vises på magen? På meg vises det nesten ikke i det hele tatt Anonymous poster hash: 520f0...bea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146752514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #6 Del Skrevet 21. oktober 2014 Når du nærmer deg 2.trimester er det helt vanlig å ha færre symptomer. De fleste synes andre trimester er det beste fordi det "eneste" som skjer er at magen vokser og blir mer synlig, men man slipper alle symptomene som følger med. I mitt forrige svangerskap hadde jeg så og si ingen symptomer gjennom alle 9 månedene, og jeg fikk en frisk og fin jente. Ta deg en tur til jordmor og snakk om dine bekymringer. Du skal jo ikke gå hele svangerskapet og være bekymret. Jeg snakker med jordmor i dag og hun sa at hun ikke kunne møte meg før jeg ble uker, og det var litt nedtur for meg har jo en henvisning hos gynokologen min som jeg skal gå framover. Og vurdere å faktisk ringe til neste uke å si at jeg er så bekymret at om jeg kan komme til en enda UL. Men er redd for at de kan si nei. Og det du skriver med med at denne perioden er det beste, magen min har ikke nesten vokst, så håper den kommer seg ette uke 12 :/ Anonymous poster hash: 520f0...bea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146752533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #7 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei, Slapp av! Er det første barnet ditt? Det er normalt at kvalme/trøtthet o.l avtar rundt overgang til 2 trimester. Måten du skriver på gjør at du virker ung, har du noen du kan snakke med? Jordmor/ moren din eller en tante. Noen som har gått gravide. Det går nok bra. Lykke til Anonymous poster hash: ec1c8...0e8 Det er mitt første barn ja, hmm ung og ung. Er 25 år. Men kanskje jeg skrev litt rotete. Har ikke fortalt til noen enda derfor jeg skriver her i håp om at dere kan roe ned ett skjel :-) hehe . Tusen takk for det håper at dette går bra Anonymous poster hash: 520f0...bea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146752541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #8 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei, Slapp av! Er det første barnet ditt? Det er normalt at kvalme/trøtthet o.l avtar rundt overgang til 2 trimester. Måten du skriver på gjør at du virker ung, har du noen du kan snakke med? Jordmor/ moren din eller en tante. Noen som har gått gravide. Det går nok bra. Lykke til Anonymous poster hash: ec1c8...0e8 Det er mitt første barn ja, hmm ung og ung. Er 25 år. Men kanskje jeg skrev litt rotete. Har ikke fortalt til noen enda derfor jeg skriver her i håp om at dere kan roe ned ett skjel :-) hehe . Tusen takk for det håper at dette går bra Anonymous poster hash: 520f0...bea Hei Jeg mente på ingen måte å være frekk ang det å være ung. Jeg var også livredd da jeg skulle ha min første, men jeg var 20 og skulle bli alenemor. Min første var ikke planlagt, men et resultat av kondombruk på fylla (stygt å si, men sant). Nå venter jeg mitt 3 barn. Er selv 28. For å være ærlig er jeg redd nå også, sjekker etter blod på papiret hver gang jeg er på do. Men det er så mye lettere når man kjenner bevegelser, da VET man at den lille er der..og at den har det bra. Jeg synes ventetiden frem til sparkene kommer er grusomt lang.. Håper alt går bra for deg selv er jeg bare i uke 6.. Fremdeles i den kritiske perioden Anonymous poster hash: ec1c8...0e8 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146752736 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #9 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hei, Slapp av! Er det første barnet ditt? Det er normalt at kvalme/trøtthet o.l avtar rundt overgang til 2 trimester. Måten du skriver på gjør at du virker ung, har du noen du kan snakke med? Jordmor/ moren din eller en tante. Noen som har gått gravide. Det går nok bra. Lykke til Anonymous poster hash: ec1c8...0e8 Det er mitt første barn ja, hmm ung og ung. Er 25 år. Men kanskje jeg skrev litt rotete. Har ikke fortalt til noen enda derfor jeg skriver her i håp om at dere kan roe ned ett skjel :-) hehe . Tusen takk for det håper at dette går bra Anonymous poster hash: 520f0...bea Hei Jeg mente på ingen måte å være frekk ang det å være ung. Jeg var også livredd da jeg skulle ha min første, men jeg var 20 og skulle bli alenemor. Min første var ikke planlagt, men et resultat av kondombruk på fylla (stygt å si, men sant). Nå venter jeg mitt 3 barn. Er selv 28. For å være ærlig er jeg redd nå også, sjekker etter blod på papiret hver gang jeg er på do. Men det er så mye lettere når man kjenner bevegelser, da VET man at den lille er der..og at den har det bra. Jeg synes ventetiden frem til sparkene kommer er grusomt lang.. Håper alt går bra for deg selv er jeg bare i uke 6.. Fremdeles i den kritiske perioden Anonymous poster hash: ec1c8...0e8 Hei igjen! ikke tenk på det, er ikke så farlig. Tenker at denne gangen var planlagt da, å at du ikke er alenemor? Jeg blir alenemor, men jeg tenker ikke noe spesielt på det, kommer jo ikke til å være alene når jeg får lille❤️ Det jeg går rundt å grubler mest over "er alt okei der inne"' å som du sier at du sjekker papiret ved do besøk, samme her. Tar meg gjerne en ekstra tur på toalett bare for å sjekke! Og du som har vært gravid før og var 2 barn fra før vet alt om dette, det føles som en EVIGHET til uke 16-20. Skulle bare ønske at jeg kunne trylle fram tiden og slippe alle de tankene og bekymringene. Hvordan var de andre graviditetene for deg, var det mye symp hele tiden eller stoppa de opp etterhvert!? du er i uke 6, og har født 2 ganger, det kommer nok til å gå bra for deg denne gangen også! Vi får heller prøve å fylle tankene til hverandre med positive tanker. Anonymous poster hash: 520f0...bea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146752754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #10 Del Skrevet 21. oktober 2014 Og forresten når er det normalt å kjenne spart? Jeg har jo lest at noen kan faktisk kjenne spark i uke 12 også? Er det sant? Anonymous poster hash: 520f0...bea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146752759 Del på andre sider Flere delingsvalg…
***Curious*** Skrevet 22. oktober 2014 #11 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ikke alle har symptomer, og de vil som regel variere i intensitet både i løpet av dagen og uka. De fleste opplever å få mer sympomer som tretthet, kvalme, urolige bein, sure oppstøt osv dersom de av andre grunner er slitne eller har hatt en dag med mye påkjenninger i form av stress e.l. Slapp av og nyt de gode dagene Og denne trøttheten og kvalmen forsvinner ofte som dugg for solen rundt uke 10-14, så kanskje er du ferdig med det for denne gang. Det var litt beroligende å høre, jeg bare håper at dette er normalt. Jeg tror kanskje jeg må prøve å nyte dagene framover men det er så utrolig vanskelig, for jeg synes på en måte at når man har litt symptomper så er det en slags bekreftelse for at alt er ok med barnet, og når man ikke har sæ blir man litt hysterisk. Når begynner det egentlig å vises på magen? På meg vises det nesten ikke i det hele tatt Anonymous poster hash: 520f0...bea Når det vises er også veldig individuelt. Kanskje våkner du med kul allerede i morgen, men det kan hende du må vente enda 6-8 uker før du ser noe særlig... Skjønner det er vanskelig å slappe av, men husk at noen til og med presterer å fullføre et helt svangerskap uten å vite at de er gravide! (Forstå det den som kan ) Har venninner som spyr dagen lang og har gått ned 10 kg de første 4 mnd, og andre som jogger hver dag fram til termin... Om jeg fikk velge ville jeg nok heller hatt et symptomfritt svangerskap. Jeg selv havner et sted midt imellom med sympomer som kommer og går etter dagsformen. Skjelden kvalm i helgene, men etter en travel dag på jobb, og med trening i tillegg kan jeg ligge kvalm hele natten. Tror ikke disse sympomene/ ikke-sympomene har sammenheng med hvordan det står til inne i magen i det heletatt. Nyt at du har kommet inn i dan beste fasen av svangerskapet, og samle krefter til hoppslott-tilværelsen i 3. trimester Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146754627 Del på andre sider Flere delingsvalg…
***Curious*** Skrevet 22. oktober 2014 #12 Del Skrevet 22. oktober 2014 Og forresten når er det normalt å kjenne spart? Jeg har jo lest at noen kan faktisk kjenne spark i uke 12 også? Er det sant? Anonymous poster hash: 520f0...bea Høres tidlig ut... Den lille har jo knapt noe den kan sparke med så tidlig... Kanskje uke 15-16 for en flergangsfødende som kan kjenne igjen det, men mer vanlig fra 20-22 for førstegangs. Tålmodighet Men det er en fantastisk følelse når de virkelig begynner å gi seg til kjenne der inne. Gleder meg!! (Bare 6 uker her, så fortsatt leeenge igjen...) Nøt hvert et spark og krumspring under forrige svangerskap, (selv på slutten da det til tider kjentes ut som hun skulle grave seg ut gjennom navlen midt på natten) og har tenkt å nyte det like mye denne gang Vi har mye å glede oss til... så må vi bare huske at vi gikk og så fram til dette når det om noen måneder blir litt for mye av det gode Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146754664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #13 Del Skrevet 22. oktober 2014 Ikke alle har symptomer, og de vil som regel variere i intensitet både i løpet av dagen og uka. De fleste opplever å få mer sympomer som tretthet, kvalme, urolige bein, sure oppstøt osv dersom de av andre grunner er slitne eller har hatt en dag med mye påkjenninger i form av stress e.l. Slapp av og nyt de gode dagene Og denne trøttheten og kvalmen forsvinner ofte som dugg for solen rundt uke 10-14, så kanskje er du ferdig med det for denne gang.Det var litt beroligende å høre, jeg bare håper at dette er normalt. Jeg tror kanskje jeg må prøve å nyte dagene framover men det er så utrolig vanskelig, for jeg synes på en måte at når man har litt symptomper så er det en slags bekreftelse for at alt er ok med barnet, og når man ikke har sæ blir man litt hysterisk. Når begynner det egentlig å vises på magen? På meg vises det nesten ikke i det hele tatt Anonymous poster hash: 520f0...bea Når det vises er også veldig individuelt. Kanskje våkner du med kul allerede i morgen, men det kan hende du må vente enda 6-8 uker før du ser noe særlig... Skjønner det er vanskelig å slappe av, men husk at noen til og med presterer å fullføre et helt svangerskap uten å vite at de er gravide! (Forstå det den som kan ) Har venninner som spyr dagen lang og har gått ned 10 kg de første 4 mnd, og andre som jogger hver dag fram til termin... Om jeg fikk velge ville jeg nok heller hatt et symptomfritt svangerskap. Jeg selv havner et sted midt imellom med sympomer som kommer og går etter dagsformen. Skjelden kvalm i helgene, men etter en travel dag på jobb, og med trening i tillegg kan jeg ligge kvalm hele natten. Tror ikke disse sympomene/ ikke-sympomene har sammenheng med hvordan det står til inne i magen i det heletatt. Nyt at du har kommet inn i dan beste fasen av svangerskapet, og samle krefter til hoppslott-tilværelsen i 3. trimester Jeg forstår veldig godt hva du mener! Det er kjipt å gå så mye ned i vekt, når man er gravid tenker jeg da! Jeg tror faktisk jeg må heller slutte å lese på så mye på nettet som forskjellige jenter har delt sine skrekk historier! Tror kanskje det er det som har tullet litt med hodet mitt og derfor jeg går å bekymrer meg.... Det hadde vært en glede å våkne i morgen med en liten kul i magen, og jeg som har ikke født før lurer virkelig på om jeg får stor mage :-) Det blir spennende framover Blir forresten veldig fort svimmel da, og har offte veldig vondt i hodet. Det er ikke så kjekt, men prøver ellers å nyte tiden, men syns det går så sinnsykt sakte hehe Anonymous poster hash: 520f0...bea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146755000 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #14 Del Skrevet 22. oktober 2014 Og forresten når er det normalt å kjenne spart? Jeg har jo lest at noen kan faktisk kjenne spark i uke 12 også? Er det sant? Anonymous poster hash: 520f0...bea Høres tidlig ut... Den lille har jo knapt noe den kan sparke med så tidlig... Kanskje uke 15-16 for en flergangsfødende som kan kjenne igjen det, men mer vanlig fra 20-22 for førstegangs. Tålmodighet Men det er en fantastisk følelse når de virkelig begynner å gi seg til kjenne der inne. Gleder meg!! (Bare 6 uker her, så fortsatt leeenge igjen...) Nøt hvert et spark og krumspring under forrige svangerskap, (selv på slutten da det til tider kjentes ut som hun skulle grave seg ut gjennom navlen midt på natten) og har tenkt å nyte det like mye denne gang Vi har mye å glede oss til... så må vi bare huske at vi gikk og så fram til dette når det om noen måneder blir litt for mye av det gode Jeg får bare smøre meg med tålmodighet het og vente til uke 20-22 da Regnet på det, hvis det stemmer så vil jeg da kjenne spark på bursdagen min :-) fin gave det :-) 6 uker? + på 6 til så er du snart der jeg er, det går egentlig fort med tanke på at man jobber, trener litt osv. Virker som du i alle fall har henda fulle ;-) jeg tørr ikke å trene jeg, nøyer meg med gå turer :-) hehe Anonymous poster hash: 520f0...bea Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176658-mister-symptomper-hva-skjer/#findComment-146755007 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå