Gå til innhold

Fornuft og følelser...

Anbefalte innlegg

Har det siste året tenkt mer og mer på baby. Vi er 33 og 36 og har vært gift i 10 år. Han har 100% stilling, mens jeg har relativt ny jobb og bare 50% stilling fast + vikariat på 40%. Håper å få 100% der etter hvert. Holder på med et deltidsstudie. Er ferdig om 1 1/2 år. Reiser til andre siden av landet med fly på samlinger ca. en gang pr. mnd., så det passer ikke helt å være gravid... Vi holder på å pusse opp og bygge, har masse lån begge to, og er egentlig ikke "klare" for å få barn enda... Men klokka tikker... Er vel egentlig ikke ute etter et fasitsvar. Vet noen av dere vil svare "go for it", mens andre sier at vi fint kan vente 1-1 1/2 år... Måtte bare lufte det litt :)

Anonymous poster hash: 264b2...99f
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176583-fornuft-og-f%C3%B8lelser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om dere bare ønsker ett barn kan det gå greit å vente. Og så spørs det jo om dere ønsker å være relativt unge eller litt eldre foreldre.

Over 35 synker fertiliteten betraktelig. Det er vel ca 30 % som ikke kan bli gravide etter 35, og det kan godt hende du er en av disse. I tillegg kan det ta mye lenger tid. Så det er opp til dere om dere tar sjansen på å vente.

Anonymous poster hash: 6b2ed...106

Annonse

Ønsker du tre barn, så hadde ikke jeg ventet. De fine med å få barn er at livet kan tilpasses rundt dette.
Studier og jobb, alt kan ordnes.
Vi har selv vært i både studie og bytte av jobb bytte av hus isv når vi har fått barn.
Vi har 3 nå og jeg studerer fortsatt.

det passer ALDRI, det er uansett noe som sier "ja men, det er litt greit å ikke være gravid, ikke ha små barn"... men sånn vill det alltid være, det er bare å kjøre på :) tenk om det tar tid og dere bruker 2 år før noe skjer? men det kan jo også skje etter første forsøk, det hvet man aldri.. kjør på :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...