Gå til innhold

Noen som går på tabletten Lyrica?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt hos en spesialist som vil jeg skal starte på denne medisinen. Skeptisk som jeg er så har jeg lest litt rundt. Å det ser ut som om dette er en medisin som flere driver å ruser seg på og som i tillegg er veldig vanedannende. Legen min sier at den ikke er det, men jeg kjenner meg usikker. Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: b9ff8...cbd

Fortsetter under...

Skrevet

Hva skal du ta den for? Jeg har en søster som bruker det, og har forstått det som at det er sterke saker. Hun tar dem f.eks. ikke hvis hun skal kjøre bil eller ha barna alene. Ville ikke brukt det hvis det ikke var absolutt nødvendig. Er ganske sikker på at den er vanedannende ja...

Anonymous poster hash: b58e1...79c
Skrevet

Takk for svar :) Legen min vil jeg skal gå fast, begynne med 75 mg og øke med 75 mg etter 1 uke. Det er mot angst og uro. Men det virker jo rart.... Jeg tror ikke jeg tør prøve en gang!

HI

Skrevet

Som sykepleier har jeg mest erfaring med Lyrica, mht til nevropatiske smerter! Hvis jeg ikke tar helt feil, får Man ikke kjøre bil hvis døgndosen overstiger 75 mg, og du skal opp i 150 allerede etter 14 dager!? Jeg ville ha diskutert/ fått forespeilet andre alternativer av min lege!

Anonymous poster hash: bfd24...d4a

Skrevet

Takk for svar :) Legen min vil jeg skal gå fast, begynne med 75 mg og øke med 75 mg etter 1 uke. Det er mot angst og uro. Men det virker jo rart.... Jeg tror ikke jeg tør prøve en gang!

HI

Jeg synes også det høres rart ut. Jeg har sterk angst selv (så mye at jeg er uføretrygdet pga det), men fikk beskjed av legen min at det finnes ingen medisin jeg kan ta fast, fordi alt som finnes mot angst er vanedannende. Jeg får sobril som jeg tar ved behov, som jeg ble fortalt er en god del svakere enn lyrica. Får maks resept på 20 hver 3. mnd, for å unngå at jeg blir avhengig.

Nå er ikke jeg utdannet på området da, i motsetning til legen din. Men jeg ville nok bedt om en annen leges mening før jeg hadde begitt meg ut på noe sånt.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg er veldig skeptisk, å bli avhengig av et medikament er absolutt det siste jeg ønsker. Å som jeg ser dere svarer virker dette som veldig sterke medisiner. Jeg burde nok få en vurdering av en annen lege også. Det virker merkelig at en som skal være spesialist på sitt fag foreslår dette. 

Så da er det nok best å droppe det og fortsette med den samtale terapien jeg går til :)

HI

Annonse

Skrevet

Jeg bruker Lyrica mot generalisert angstlidelse. 75 mg x 3 morgen og kveld. Føler meg overhodet ikke dopet på noe vis, og kjører bil etc. 

Dette har jeg aldri hørt før?

Anonymous poster hash: 0ba72...e2e
Skrevet

Jeg bruker Lyrica mot generalisert angstlidelse. 75 mg x 3 morgen og kveld. Føler meg overhodet ikke dopet på noe vis, og kjører bil etc. 

Kan selvfølgelig hende jeg har misforstått fullstendig, derfor jeg mener det beste er å høre med en annen lege. Men føler du det hjelper? Hvis det inntrykket jeg har (og det min lege sier) ikke stemmer, så kanskje jeg burde ta meg en tur til en annen lege jeg også. :P

Skrevet

Har du prøvd å holde opp? Jeg tenker på den avhengigheten som det blir snakket om. 

Takk for svar :)

HI

Skrevet

Jeg har brukt lyrica, mot fibromyalgi smerter. Hadde en utrolig fæl oppstartfase, med mye uro og angst, så forstår ikke hvordan man kan ta en pille en gang i blant, for kroppen trenger å venne seg til medisinen før man får ønsket virkning. 

Anonymous poster hash: 2007d...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...