Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Far skal hente barna på SFO torsdag. Jeg skal reise bort. Det er hans faste samvær torsdag til mandag. Far har bare ca 37% ila et år, reiser mye. Han har 2 ganger før droppet samvær fordi han plutselig vil jobbe når han skulle ha barna, dermed mister tid med barna og stjeler fra min fritid. Han forstår ikke problemet, han mener hans jobb er viktigst og han trenger penger ( ja han er ikke som andre mennesker og lager sine egne regler). Kan ikke snakke med han da han er alvorlig handikappet i kommunikasjon. Sist jeg hørte fra han var at han skulle redusere bidraget mitt fordi han er sur på meg fordi han ikke får jobbe i utlandet eller ta jobber når han skal ha barna (!), og etter det har jeg ikke hørt noe, han svarer ikke på sms. Så hva skjer om han ikke henter barna på SFO torsdag da?? Jeg må jo nesten stole på at barna blir hentet da jeg skal bort. Er helt forferdelig dette. Han nekter å bli med meg på fam.vern.kontoret, han har ingenting der å gjøre sier han, men hvis han bryter vår skriftlig samværs avtale kan han bare gjøre det, eller kan jeg få ny samværsavtale der han har barna kun i helger? altså mindre enn 37%? Anonymous poster hash: c3673...fd7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #2 Skrevet 20. oktober 2014 Men han har alltid gitt beskjed da tidligere, men han er sur og frekk nå å nekter å svare meg. Jeg orker ikke sende flere sms, og bare satse på han dukker opp torsdag..huff og huff HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Først og fremst. Jeg hadde aliert meg med noen andre, familie eller naboer ang. Sfo på torsdagen. Ellers kan du vel ikke gjøre så mye annet enn å være der for dine barn når faren er dust. Anonymous poster hash: b7810...dc3
Giss Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg vet desværre ikke svaret på dine spørsmål men ring familievernkontoret i morgen og spør. De kjenner i alle fall reglene. Høres omtrent ut som eksen min. Vet akkurat hvor vanskelig det er når man ikke kan stole på avtaler og presses på den måten etter hans luner. Lykke til og en klem herfra!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Først og fremst. Jeg hadde aliert meg med noen andre, familie eller naboer ang. Sfo på torsdagen. Ellers kan du vel ikke gjøre så mye annet enn å være der for dine barn når faren er dust. Anonymous poster hash: b7810...dc3 Ja jeg har en back up plan å reise etter etter SFO i tilfelle, men stresser meg litt at han ikke svarer.......Han er forferdelig. Jeg hater han........ HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #6 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg vet desværre ikke svaret på dine spørsmål men ring familievernkontoret i morgen og spør. De kjenner i alle fall reglene. Høres omtrent ut som eksen min. Vet akkurat hvor vanskelig det er når man ikke kan stole på avtaler og presses på den måten etter hans luner. Lykke til og en klem herfra! Ja, bør ringe de en dag, men alle sier til meg at det nytter ikke å ringe de så lenge far ikke vil snakke, for de vil høre begges sier? Er det sant? Føler meg så utrolig alene om dette. HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Giss Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg vet desværre ikke svaret på dine spørsmål men ring familievernkontoret i morgen og spør. De kjenner i alle fall reglene. Høres omtrent ut som eksen min. Vet akkurat hvor vanskelig det er når man ikke kan stole på avtaler og presses på den måten etter hans luner. Lykke til og en klem herfra! Ja, bør ringe de en dag, men alle sier til meg at det nytter ikke å ringe de så lenge far ikke vil snakke, for de vil høre begges sier? Er det sant? Føler meg så utrolig alene om dette. HI Anonymous poster hash: c3673...fd7 Det vet jeg ikke. - Men de kan svare på hva som skjer om han ikke henter som avtalt og hva som skal til for å få en ny samværsavtale.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #8 Skrevet 20. oktober 2014 Om barna ikke blir hentet så blir barnevernet / barnevernsvakta kontaktet. Hadde kanskje vært på sin plass at de ble det så far kanskje vil skjønne alvoret og skjønne at hans forpliktelser for barna må komme først. Du kan ikke være barnevakt for far og gjete på at far tar sitt ansvar på alvor. Anonymous poster hash: 624c3...d6e
Giss Skrevet 20. oktober 2014 #9 Skrevet 20. oktober 2014 Forresten: Om det er familiesenter i kommunen kan du ringe dit og spørre. De kan litt andre ting enn familievernkontoret så du kan spørre om hjelp der også.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #10 Skrevet 20. oktober 2014 Om barna ikke blir hentet så blir barnevernet / barnevernsvakta kontaktet. Hadde kanskje vært på sin plass at de ble det så far kanskje vil skjønne alvoret og skjønne at hans forpliktelser for barna må komme først. Du kan ikke være barnevakt for far og gjete på at far tar sitt ansvar på alvor. Anonymous poster hash: 624c3...d6e Er det sant??? Jeg kjenner jeg fryder meg Ringer de BV? Det hadde fått han til å tisse på seg. Han er nemlig livredd "alle" andre utad, han er veldig opptatt av at alt skal se perfekt ut mens han behandler meg som dritt. Problemet er om at han er i utlandet på jobb så ikke sikkert de får tak i han, men melder de han til barnevernet??? HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #11 Skrevet 20. oktober 2014 Om barna ikke blir hentet så blir barnevernet / barnevernsvakta kontaktet. Hadde kanskje vært på sin plass at de ble det så far kanskje vil skjønne alvoret og skjønne at hans forpliktelser for barna må komme først. Du kan ikke være barnevakt for far og gjete på at far tar sitt ansvar på alvor. Anonymous poster hash: 624c3...d6e Er det sant??? Jeg kjenner jeg fryder meg Ringer de BV? Det hadde fått han til å tisse på seg. Han er nemlig livredd "alle" andre utad, han er veldig opptatt av at alt skal se perfekt ut mens han behandler meg som dritt. Problemet er om at han er i utlandet på jobb så ikke sikkert de får tak i han, men melder de han til barnevernet??? HI Anonymous poster hash: c3673...fd7 Det vil bli meldt bekymring på barna når de ikke blir hentet og så må barnehagen få noen til å hente dem (om personalet ikke kan ta barna med hjem). Da kontakter de gjerne barnevernsvakta eller politiet. Du og far som foreldre vil måtte møte til samtale. Da får far fortelle hvorfor han ikke henter barna sine når han skal ha avtalt samvær med dem. Anonymous poster hash: 624c3...d6e
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #12 Skrevet 20. oktober 2014 Barnet blir de tar sak på, dere må begge møte. Anonymous poster hash: 2010a...c74
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #13 Skrevet 20. oktober 2014 Om barna ikke blir hentet så blir barnevernet / barnevernsvakta kontaktet. Hadde kanskje vært på sin plass at de ble det så far kanskje vil skjønne alvoret og skjønne at hans forpliktelser for barna må komme først. Du kan ikke være barnevakt for far og gjete på at far tar sitt ansvar på alvor. Anonymous poster hash: 624c3...d6e Er det sant??? Jeg kjenner jeg fryder meg Ringer de BV? Det hadde fått han til å tisse på seg. Han er nemlig livredd "alle" andre utad, han er veldig opptatt av at alt skal se perfekt ut mens han behandler meg som dritt. Problemet er om at han er i utlandet på jobb så ikke sikkert de får tak i han, men melder de han til barnevernet??? HI Anonymous poster hash: c3673...fd7 Det vil bli meldt bekymring på barna når de ikke blir hentet og så må barnehagen få noen til å hente dem (om personalet ikke kan ta barna med hjem). Da kontakter de gjerne barnevernsvakta eller politiet. Du og far som foreldre vil måtte møte til samtale. Da får far fortelle hvorfor han ikke henter barna sine når han skal ha avtalt samvær med dem. Anonymous poster hash: 624c3...d6e Og da har jeg jo bevis om at jeg har sendt sms og ikke fått svar, og vi har også skriftlig avtale som viser korrekt hvilke dager han skal ha.... Hmm.....kanskje han får en vekker da. I følge han så er det jeg som er vanskelig, jeg må jo forstå at han vil tjene masse penger..............(og betale lite bidrag) HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Mamma_til_2 Skrevet 20. oktober 2014 #14 Skrevet 20. oktober 2014 Må bare si det at dette er bekymringsfull du vet at far kanskje ikke henter i sfo og så syns du det er bra om bvv blir kontaktet så far får en støkk? Tenk på barna da, de må jo bli med totalt fremmede mennesker! Hadde jeg visst det du vet så hadde jeg sagt fra på sfo at kommer ikke far innen da og da så ring meg eller eventuelt en annen om du ikke kan hente.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #15 Skrevet 20. oktober 2014 Må bare si det at dette er bekymringsfull du vet at far kanskje ikke henter i sfo og så syns du det er bra om bvv blir kontaktet så far får en støkk? Tenk på barna da, de må jo bli med totalt fremmede mennesker! Hadde jeg visst det du vet så hadde jeg sagt fra på sfo at kommer ikke far innen da og da så ring meg eller eventuelt en annen om du ikke kan hente. Ja det høres ille ut, og det kommer ikke til å skje, men da hun ene nevnte det her så var det noe i meg som frydet seg nettopp fordi far bør få en Wake up Call, men hadde ALDRI gjort det pga barna selvfølgelig. Barna har det godt hos meg, er en grunn jeg ønsker mer samvær, og max 2 helger per måned på far. HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #16 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg ville også snakket med de på SFO og hatt en backup-plan. Anonymous poster hash: f69ff...08d
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #17 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg ville også snakket med de på SFO og hatt en backup-plan. Anonymous poster hash: f69ff...08d Jeg skal si i fra til dem at om han ikke henter innen 16.00 så ringer de meg. Selvfølgelig. Poenget mitt her er om at far kan gjøre dette uten at jeg har KRAV på ny samværsavtale? For han skal jo faktisk også betale mer når han ikke møter opp til avtalt samvær........... HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #18 Skrevet 20. oktober 2014 Om det ender opp med at han ikke henter, kan du vel selv anmelde ham til barnevernet. Han burde jo absolutt ikke ha noe som helst omsorg, om han er så ustabil. Du har jo vitner fra SFO og mld. Men barna blir ivaretatt, da sfo kontakter din backup når han ikke kommer til avtalt tidspunkt. Anonymous poster hash: 3d58c...376
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #19 Skrevet 20. oktober 2014 Om det ender opp med at han ikke henter, kan du vel selv anmelde ham til barnevernet. Han burde jo absolutt ikke ha noe som helst omsorg, om han er så ustabil. Du har jo vitner fra SFO og mld. Men barna blir ivaretatt, da sfo kontakter din backup når han ikke kommer til avtalt tidspunkt. Anonymous poster hash: 3d58c...376 Har aldri ikke møtt opp før, men nå er han slått seg vrang og svarer ikke, dermed er jeg usikker om han henter eller ikke. Jeg får se hva jeg gjør når det nærmer seg torsdag, han er flink til å snakke for seg og kan lett skylde på meg eller andre...veldig manipulerende........... HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #20 Skrevet 20. oktober 2014 Han kan jo ikke skylde på andre om du varsler sfo på forhånd, og gir dem et alternativ å ringe til om han ikke møter. Anonymous poster hash: 3d58c...376
Superdolly Skrevet 20. oktober 2014 #21 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg ville lagt en plan b, og sagt fra på SFO. Vær dønn ærlig med dem. Fortell at far skal ha samvær og at det er han som skal hente barna, men at han nå er sur på deg og derfor ikke svarer deg på meldinger. Si at du er usikker på om han faktisk kommer til å hente, men at du tror og håper det. Dersom han ikke dukker opp innen klokka fire må de ringe deg, og så kommer du så fort du kan. (Alternativt bestemor, tante, onkel eller nabo Hansen. ) Og du, skriv opp. Dokumentasjon, dokumentasjon, dokumentasjon. Dersom han ikke henter, skriv det opp. Ta vare på meldingene, ta gjerne sikkerhetskopi eller utskrift.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #22 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg ville lagt en plan b, og sagt fra på SFO. Vær dønn ærlig med dem. Fortell at far skal ha samvær og at det er han som skal hente barna, men at han nå er sur på deg og derfor ikke svarer deg på meldinger. Si at du er usikker på om han faktisk kommer til å hente, men at du tror og håper det. Dersom han ikke dukker opp innen klokka fire må de ringe deg, og så kommer du så fort du kan. (Alternativt bestemor, tante, onkel eller nabo Hansen. ) Og du, skriv opp. Dokumentasjon, dokumentasjon, dokumentasjon. Dersom han ikke henter, skriv det opp. Ta vare på meldingene, ta gjerne sikkerhetskopi eller utskrift. Jepp! Takk. Tar vare på sms. Skrev klart i fra at om han ikke henter torsdag etter avtalen så noterer jeg dette ned og at jeg selv om han ikke ønsker kommer til å be om møte med FVK. Tviler egentlig på at han ikke henter, selv om tanken om at han faktisk er så dust skremmer meg...Han driter seg veldig ut om han ikke henter, og ikke ikke gir meg beskjed. HI Anonymous poster hash: c3673...fd7
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #23 Skrevet 20. oktober 2014 Huff, stakkars barn. Anonymous poster hash: efdda...0f9
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #24 Skrevet 20. oktober 2014 Men i alle dager da, han har to ganger bedt deg ta barna fordi han må jobbe, to ganger, det er ikke mye i det hele tatt. Og nå lager du er kjempestyr fordi du TROR han ikke henter på torsdag. Hva med å stille bittelitt opp for hverandre, av og til må man faktisk jobbe enten man vil eller ikke Anonymous poster hash: 7b5a2...3a6
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #25 Skrevet 20. oktober 2014 Men i alle dager da, han har to ganger bedt deg ta barna fordi han må jobbe, to ganger, det er ikke mye i det hele tatt. Og nå lager du er kjempestyr fordi du TROR han ikke henter på torsdag. Hva med å stille bittelitt opp for hverandre, av og til må man faktisk jobbe enten man vil eller ikke Anonymous poster hash: 7b5a2...3a6 Hvis dette hadde gått begge veier hadde jeg forstått holdninga di, men her virker det som far ikke er interessert i å se ungene då mye...... Anonymous poster hash: 8de3a...bf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå