Bustetroll Skrevet 20. oktober 2014 #1 Skrevet 20. oktober 2014 Disse indiske sausene fra toro, uncle bens osv, smaker jo ikke indisk for 5 flate øre. De smaker søtt.. En blanding av fløte og smør eller noe sånn. Indisk smaker det i alle fall ikke MEN, ser jo reklamene for den sausen til Sarita. Jeg spiser "ofte" den ferdigretten til saritas, og den smaker jo faktisk indisk, og er kjempegod.. Så jeg lurer da på, smaker de sausene det samme som ferdigretten?
Iselilja Skrevet 20. oktober 2014 #3 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg har prøvd dem. Har ikke prøvd Toro og Uncle Bens, så har ikke noe å sammenligne med, men de er helt ok. Ferdigrettene er bedre.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #4 Skrevet 20. oktober 2014 Det kan ikke sammenlignes med det man får servert på restauranten, men vil vi ha indisk, er det garantert Saritas det går i ;-) Ferdigrettene har vi ikke prøvd, dessverre... Anonymous poster hash: 6a6a6...f55
Shamy Skrevet 20. oktober 2014 #5 Skrevet 20. oktober 2014 Sausene er fantastisk gode! Og det er utrolig nok nanbrødene som ligger i frysedisken også 😊 verdt å teste ut!
Bustetroll Skrevet 20. oktober 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. oktober 2014 Sausene er fantastisk gode! Og det er utrolig nok nanbrødene som ligger i frysedisken også verdt å teste ut! Hmmm. Leste på en blogg eller noe at den absolutt ikke kunne sammenlignes med ferdigretten, og at den "gule" var best. (antar at det er korma?) Ingenting kan sammenliknes med ekte indisk på restaurant, men ferdigretten til saritas er foreløpig det nærmeste jeg har kommet
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #7 Skrevet 20. oktober 2014 De er helt greie. Lager vi hjemme lager jeg selv. I nødstilfelle når ting må gå veldig raskt er den like grei som de andre kanskje hakket bedre. Anonymous poster hash: baff2...54c
DramaMama Skrevet 20. oktober 2014 #8 Skrevet 20. oktober 2014 Ingen som har gode oppskrifter på indisk fra bunnen av da? Jeg prøvde en butter chicken oppskrift som skulle være så fantastisk, den var grei å lage, men ikke god.
BellaSuz Skrevet 20. oktober 2014 #9 Skrevet 20. oktober 2014 Har prøvd Jalfrezi og den syntes jeg var veldig god:-) Litt hot, liker det :-)
Kyllingbein Skrevet 20. oktober 2014 #10 Skrevet 20. oktober 2014 Likte også den jalfresi, smaker ganske likt som på restaurant.
Monica Skrevet 20. oktober 2014 #11 Skrevet 20. oktober 2014 Jeg ble skuffet over Saritas, har prøvd to av ferdig sausene.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #12 Skrevet 20. oktober 2014 Herregud så lyst jeg fik på en stor og saftig porsjon med skikkelig Butter chicken, ris og garlic nan med smør. Aaaah! Nesten så jeg sikler. Har bodd i utlandet, med indisk sjappe rundt hjørnet. Ble en del besøk dit ja. Anonymous poster hash: 778d0...565
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2014 #13 Skrevet 20. oktober 2014 Ingen som har gode oppskrifter på indisk fra bunnen av da? Jeg prøvde en butter chicken oppskrift som skulle være så fantastisk, den var grei å lage, men ikke god. Jeg er en typisk smak til-kokk hjemme, så oppskrifter har jeg få av. En av de enkleste rettene jeg lager blir likevel omtrent det samme hver gang. Deler den gjerne, for den er jo skamgod! Ingrediensene er 1 løk (rødløk eller sjalottløk (bruk gjerne to!) er best, synes jeg) 1 paprika 2-3 gulrøtter Litt valgfri olje. Kutt opp løken i smått og stek den i noen spiseskjeer olje. Tilsett paprika etterpå, også kuttet smått. Gulrøttene skrelles og kuttes opp i litt større biter enn løken og paprikaen, men de bør være mindre enn en vanlig yatzy-terning - for at de skal bli mør. Etter at grønnsakene er stekt, heller du i en dl eller to vann, og koker opp. Deretter tilsetter du 2 ss mango chutney 2 ts curry pasta 2 ts sambal oelek. 4 dl (en vanlig boks) kokosmelk. Helst vanlig, og ikke lett-varianten. Her kommer smakingen til. Det blir som regel litt ekstra av enten chutney, curry eller sambal oelek. Smak! Jeg lager den vegansk, og har derfor linser i til slutt, og da helst røde. Gryten kokes til linsene er ferdige (myke). Jeg serverer med nanbrød og gjerne ris, men gryten kan også spises som den er. Om du vil ha kjøtt er det bare til å steke noen kyllingstrimler og putte dem i rett før servering, selv om den veganske varianten er fantastisk i seg selv. Anonymous poster hash: c98e0...1f6
sug lut Skrevet 20. oktober 2014 #14 Skrevet 20. oktober 2014 Smaker høgg, som all annen ferdigmat på glass. Dessuten er det såre enkelt å lage selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå