Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg er veldig ny på dette forumet, og håper noen med samme erfaring kan hjelpe meg, så jeg slepper å lese meg til å bli enda mer paranoid og bekymret.. 

Første dag av siste mens var 16.september 2014, eggløsning 29.-1.(dagene rundt)

For tre dager siden testet jeg svak positiv med en av de vanlige billige testene man får fra butikk. Dette var en svak men tydelig full strek, (og fordi jeg er så spent og nyskjerrig) klarte jeg selvfølgelig ikke å holde meg så jeg testet dagen etterpå også, da var utfallet ca det samme. 

Jeg har i ca 2 uker hatt mensmurringer og "stikkinger" nederst i magen, altså mensen lignende smerter men samtidig har de føltes litt annerledes enn vanlig mens. Jeg har snakket med flere tidligere gravide og de sier at de hadde det på nøyaktig samme måte. Jeg har også vært mye trøtt, hatt en temperatur på likhet med en bergodalbane(men ingen feber) + svettet som en gris..  + at jeg har følt meg uvell, samt litt svimmel og vondt i hodet..

I dag testet jeg med clearblue, og den viste en liiiitt mer sterkere men samtidig svak strek enn tidligere.. Ca 1 time etterpå gikk jeg på do og oppdaget at jeg hadde brunt lignende "utflod" i trusa... Er det noen som vet hva dette kan være? Jeg leser alt fra festeblødning til spontanabort men jeg har hørt at en spontanabort vil være rødt friskt blod fra dag 1. Jeg vet ikke om jeg bare burde vente å se om det eventuelt skulle utvikle seg til å bli mer rødlig, og innse den harde fakta eller om jeg bare skal håpe på at det er en normal festeblødning slik som vi alle kan oppleve.. 
Håper virkelig noen kan svare meg på alle mine spørsmål :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176423-svak-positiv-test-brunt-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror ikke du skal være bekymret, er det spontanabort blør du! missfarget utflod kan forekomme men det er jo ikke friskt ferskt blod, det vill det være med en spontanabbort.

gratulerer! :)

Anonymous poster hash: 450bf...a20

Åh.. Skulle virkelig ønske det forholdt seg til det brune da men det gjorde det altså ikke.. Bare en halvtimes tid etterpå oppdaget jeg at det begynte å forandre seg til rødt og nå blør jeg som bare det... Og jeg har fryktelig vondt, mensensmerter x10... Så det er vel en spontanabort da .. :( 

Det kan ikke være en "fast" regel at spontanabort alltid starter med rødt blod. Da jeg var gravid med jenta mi som nå er 3 år så blødde jeg rødt fra to dager før jeg testet positivt, og frem til uke 7-8. Ikke kjempemasse, men det kom litt hele veien, det var aldri brunt.

Når jeg hadde en spontanabort i august startet det med brunt blod/utflod i tre-fire dager, og så fikk jeg en stor blødning. 

Trist å høre at det gikk slik HI, men ikke bli for lei deg, det er veldig vanlig å miste rundt den tiden man skal ha mensen, og veldig mange graviditeter ender slik uten at man egentlig vet at man har vært gravid. Neste gang går det! Det gjorde det for meg, ble gravid igjen rett etter SA og er nå 9 uker. 

Anonymous poster hash: 5e6f8...b07

Godt å høre at jeg ikke er den eneste i verden fordi det er veldig fort å tenke(hehe) 

Jeg er bare veldig i tvil på hva jeg skal gjøre nå..  Evnt om lege er aktuelt eller ikke? Kanskje bare meg som er fryktelig paranoid og ser for meg det verste hvis ikke..... 
Jeg må vel kanskje bare se ann de neste dagene, uansett kommer jeg til å ta en test om et par dager for sikkerhetsskyld slik at jeg vet med 100% sikkerhet at jeg ikke lenger er gravid. ^
Takk for gode svar :) 

Annonse

Huff, du blir selvfølgelig stressa. Ville latt det gå noen dager og tatt en ny test. Det er ikke så mye mener å gjøre. Lege kan ikke si noe så tidlig, men vedvarer blødninger og du tester positivt er det lurt å snakke med lege og kanskje få ul etterhvert om noen uker. Lykke til!!

Mange som blør under svangerskap så ikke midt motet

Be legen om en blodprøve for å måle hcg, hvis verdiene er innenfor det de skal være ifht når du er på vei, så kan det bety at blødningen ikke er en SA. Hvis du måler igjen med noen dagers mellomrom kan du se om den stiger.

Anonymous poster hash: 5e6f8...b07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...