Gå til innhold

Verk i korsryggen

Anbefalte innlegg

Hei damer, jeg er 37 uker på vei og har de siste dagene hatt veldig øm/verkende korsrygg. Har bakt mye i helga og da ble det til tider uutholdelig vondt å stå krumt over kjøkkenbenken... Det som hjelper er å legge meg ned litt sånn rart vridd, da går det over ganske fort. Å ligge rett ut hjelper ikke, har derfor også vondt når jeg våkner etter å ha rettet meg ut om natta.

Ikke hatt noe problemer med rygg eller bekken då langt i svangerskapet, og lurer derfor på om dette har noe med bekkenplager å gjøre, eller om det er modningstegn?

Tusen takk for svar hvis noen kjenner seg igjen eller vet!

Anonymous poster hash: 2656c...b39

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144176407-verk-i-korsryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det kan være begge deler. Om det er modning så er det vel sannsynlig at det fortsetter å gjøre vondt selv om du hviler deg og tar det med ro en stund (fordi det kommer fra indre organer). Om det er bekken så hjelper det å ta det med ro og prøve å ikke belaste bekkenet mer enn du må, fordi det er muskulært (de musklene du selv kontrollerer).

Men dette finner du plutselig ut av. Det blir spennende å se. 😊 bare for at du ikke skal bli for utålmodig (som det er ekstremt lett å bli...) så husk på at modning kan ta flere uker. Sist graviditet så holdt jeg på med modning i flere uker. Lykke til! Heier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...