Gå til innhold

Kino og medbragt godteri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi går på kino fra tid til annen, og for billetter til to voksne og to barn koster det 400 kr.

Siden vi alltid har noe godt liggende, lager jeg gjerne hver sin lille pose med godt til ungene og fyller vann på drikkeflaskene deres. Vil de ha popcorn, så popper vi en micropop og tar med.

Ikke at vi har så dårlig råd, men å betale 69 kr for seigt popcorn og en flaske vann + Evt godis, det ser vi ikke poenget med så lenge vi har med hjemmefra.

Men i dag sto det skilt om at medbragt mat og drikke var forbudt. Er ikke det å gå litt langt?

Nå får de jo ikke sjekket det når vi sitter i salen, men likevel.

Anonymous poster hash: 7b68e...787

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeh har også hatt medbrakt mange ganger å aldri noen som har sagt noe.

Skrevet

Det var rart. Kanskje det var snakk om mat? Som i pizza, hamburger etc.

Jeg pleier også å ta med godteri/frukt el.

Popcorn syns jeg er bedre på kino.

Skrevet

Jeg har alltid med en boks med litt saltstenger/chips og sjokolade etc. hjemmefra, samt en flaske med vann. 

Ser ikke forskjellen på å spise/drikke det og det man evt kjøper på kinoen, om det er gris de tenker på blir det jo akkurat det samme. 

Jeg har det alltid i veska, så jeg hadde nok gitt blaffen i akkurat det "forbudet", gitt.

Skrevet

Nei, det er ikke pga gris men fordi de vil selge i kiosken på kionoen.

Hi

Skrevet

Hi

Skrevet

Jeg tar også med snacks hjemmfra. Vi er fem i familien + at eldste ofte har med en venn. En gang kostet kinobesøket over 900 kr. Det var litt mer enn vi hadde tenkt. Det er sykt dyrt i de kinokioskene.

Anonymous poster hash: 8cb1c...6bf

Skrevet

Hi

Jo, det skjønner jeg jo, og nettopp derfor hadde jeg glatt gitt bæng.

Skrevet

Jeg antar at grunnen er at kinoene også trenger å tjene penger... 

Når det er sagt så tar jeg også med noe godis på kino, i tillegg til at jeg kanskje kjøper litt i kiosken.

Anonymous poster hash: 9fe86...ca9
Skrevet

Vi kjøper aldri på kino-kioskene. Er en familie på 5, og vi handler alltid drikke og godteri på Rema/Kiwi før en film. Det er uaktuelt å bruke mange hundre kroner på dette - billettene i seg selv er mer enn dyre nok.

Anonymous poster hash: 86424...0cc
Skrevet

Vi bruker også å ta med godis og drikke hjemmefra når vi går på kino, men kjøper gjerne en boks popcorn. Det synes jeg er best :) prøver å gjøre det litt økonomisk for det er himla dyrt med godteri og brus!

Skrevet

Jeg pleier også å ta med "snop" hjemmefra, det vil si gulrøtter, oppskåret frukt og usaltede nøtter osv. Jeg prøver å holde meg unna godteri og det skorter på sunne alternativer i kinokiosken. 

Anonymous poster hash: c37dd...07d
Skrevet

Jeg betaler for å se filmen, men kioskvarene er såpass overpriset at jeg står over. Jeg innrømmer glatt at jeg heller kjøper godteri på Rema og tar det med, syns ikke man trenger ha dårlig samvittighet for det. Et forbud hadde jeg ignorert.

Skrevet

Det er så overpriset i kiosken på kinoen. Jeg tar også med hjemmefra eller kjøper på butikken. Snuppene her drikker ikke brus så vi tar med saft på flasker.

Anonymous poster hash: 4980c...1c2

Skrevet

Tar alltid med hver sin brødpose med popcorn til barna. Popcorn er dyrt på kino.

Anonymous poster hash: 11f41...2da
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Jeg antar at grunnen er at kinoene også trenger å tjene penger...

Når det er sagt så tar jeg også med noe godis på kino, i tillegg til at jeg kanskje kjøper litt i kiosken.

Anonymous poster hash: 9fe86...ca9

Da må de sette ned prisene sine. Kjøper minimalt når vi er på kino.

Skrevet

Her er det også helt hinsides priser, en liten boks popcorn koster 69kr! En stor 99! Det er jo helt sinnsykt.. 

Anonymous poster hash: 6efd8...96e
Skrevet

jEG kjøper ALDRI på kinoen .Er rådyrt .Skal du ha en drikke å popcorn er du oppe i hundre kroner.GALSKAP

Anonymous poster hash: 8ee61...051
Skrevet

Synes det er noe med sjarmen, jeg. Varmt nypoppa popcorn og en pose m.

Og ja, jeg klager og får bytta hvis jeg merker at popcornet ikke er nypoppa

Skrevet

Når jeg en sjelden gang er på kino med barna kjøper vi alltid noe i kinokiosken. Det er litt av stasen selv om det blir dyrt. Men jeg ser på prisene og har gjerne medbrakt drikke. Popcorn eller annen snacks i sånn bøtte er obligatorisk. Om jeg er på kino med mannen kan jeg gjerne ha med noe hjemmefra eller kjøpe på Rema.

Skrevet

Kjøper alltid smågodt og drikke i dagligvaren og tar med. Men kjøper gjerne noen slikkepinner i kinokiosken, og innimellom hvis jeg har veldig lyst på det så kjøper jeg popcorn, men det er heller sjeldent.

Anonymous poster hash: c01cf...41e
Skrevet

Kjøpte popcorn, brus og snop sist vi var på kino. Endte på over 200 kr. Det gjør vi ikke igjen! Kinobesøk for oss tre endte på over 500kr noe jeg syns er drøyt for 1,5 timers underholdning.

Neste gang tar vi med hjemmefra, og et eventuelt forbud gir jeg blanke i.

Skrevet

Jeg er litt overrasket over at folk spiser gulrøtter og saltstenger på kino.

Anonymous poster hash: ccc99...3f3

Skrevet

Vi handlar anten på daglegvarebutikken eller den tilliggande godtebutikken med kjempestort utval i smågodt. Orkar ikkje køa og prisen i kinokiosken. Og drikke har vi med på drikkeflaskene våre.

Synes det er frekt med eit slikt oppslag, og hadde glatt ignorert det.

Skrevet

Vi tar alltid med godteri, drikke og snacks. Har kjøpt popcorn noen ganger, men det er så salt, så det er umulig å spise.

Jeg er enslig mor og student, så og skulle kjøpe drikke og godis i kiosken, hadde ført til at vi aldri hadde hatt råd til å gå på kino.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...