Gå til innhold

Evt nytt svangerskap etter keisersnitt. Føde vaginalt?

mama78

Anbefalte innlegg

Hei,

Snart to år siden jeg hadde et hastekeisersnitt. Jeg ønsker et barn til, og lurer på følgende: dere som har hatt et tidligere keisersnitt, og som har fått flere barn, fødte dere vaginalt med nestemann? Hvis det ble enda et keisersnitt, hvorfor, og hvordan har det gått i ettertid?

Og forløp svangerskapet seg anerledes pga et tidligere keisersnitt?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde hastesnitt med førstemann, har nå en snupp på snart 10mnd født vaginalt. Jeg hadde litt ekstra oppfølging i svangerskapet av ulike grunner, men ba om fødselssamtale på sykehuset i tillegg. Da får man snakke med lege om forløsningsmetode. De anbefaler vaginal, men sier at de går raskere til snitt når man har hatt dette før. Jeg trodde hele tiden det skulle ende med nytt snitt, så fikk litt panikk underveis i fødsel da jeg forsod at det ikke ble det... Men siste fase av fødsel gikk veldig fint, var i etterkant veldig fornøyd med å ha født vaginalt også, selv om jeg må si at rekonvalesensen var mye lettere etter snitt (men det varierer jo selvsagt).. Altså, å prøve vaginalt hvis det anbefales av legene kan anbefales også av meg! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde haste keisersnitt med første som lå i sete stilling og satt fast i bekkenet og fikk komplikasjoner av narkosen og holdt på å stryke med både jeg og barnet og jeg brukte lang tid på å komme meg med et vondt operasjons sår som ga meg følelsen av å rakne ved hver minste bevegelse. Neste gang ønsket jeg naturlig fødsel og å beholde full kontroll, men jeg var redd for ruptur og ville vite ca størrelse på barnet og forberedte meg på fødselen psykisk og fysisk bare får å ha litt ekstra styrke å gå på i og med at det var så grusom opplevelse med første. Det gikk helt supert! Det var jo helt fantastisk å kunne føde og deretter reise seg, dusje, ta barnet i armene sine, å være så fri og tilstedet. Sier meg enig med en over at naturlig vaginal fødsel anbefales så fremt det er det legen anbefaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte første med hastesnitt. Fødte igjen under to år etter, ukomplisert vaginal fødsel. Er veldig glad for det ettersom det gikk såpass fint.

Anonymous poster hash: b8201...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte første med hastesnitt. Fødte igjen under to år etter, ukomplisert vaginal fødsel. Er veldig glad for det ettersom det gikk såpass fint.

Anonymous poster hash: b8201...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...