Gå til innhold

Hva strøk DU på på oppkjøringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha oppkjøring om noen få dager og er så nervøs.. Jeg er fortsatt litt dårlig på overblikk 😔. Har hørt så mye forskjellig så lurte på hva dere som har strøket strøk på? 😜☺️

Anonymous poster hash: dec8f...ccc

Skrevet

Strøk ikke :P

Lykke til :)

Anonymous poster hash: a6060...2ab

Skrevet

Av alle mine venner som tok lappen da vi var 18 (mot slutten av videregående) var det bare en som strøk, de fleste står vel til oppkjøringen ellers hadde ikke kjørelæreren sagt de var klar for å ta den?

Hun ene i klassen min som strøk er en skikkelig sleivete jente, ei sånn "oppsann", "oida", "fillern" hele tiden jente, hun kjørte opp tre ganger før hun endelig sto og hun kommer antagelig aldri til å bli noen god sjåfør.

Anonymous poster hash: 0fd5a...e66
Skrevet

På det mekaniske rundt bilen.. 

Anonymous poster hash: 1f05b...dfb
Skrevet

De fleste står faktisk ikke til oppkjøringen nei😜. Er flertallet som stryker. Mye harbor med nerver å gjøre og .. Jeg er grådig redd for å stryke 😔. Og jeg er langt ifra 18 år så føler det blir enda mer pinlig for meg å stryke no 😜

Hi

Skrevet

På det mekaniske rundt bilen..

Anonymous poster hash: 1f05b...dfb

Hvordan da? På spørsmålene du fikk?? Det fikk jeg beskjed av kjørelæreren min at en ikke kunne stryke på? 😜

Skrevet

Stryker de fleste?

Herregud for en sløs med ressurser, ikke rart det blir lang kø for å få tatt oppkjøring da.... Må jo være veldig mange som meldes opp til oppkjøring før de er klare da?

Anonymous poster hash: 0fd5a...e66
Skrevet

Tror ikke de fleste stryker altså.

Vil bare ønske deg masse lykke til,dette fikser du :)

Anonymous poster hash: fb58b...faf

Skrevet

Jeg vet ihvertfall at prosentandelen av de som stryker er høy 😔. Men takk for oppmuntring😊 jeg hååååååper jeg klarer å ikke drite meg ut😜😉

Hi

Skrevet

Jeg strøk første gang jeg kjørte opp, sto på neste forsøk. Det er ikke så uvanlig. Men det stemmer ikke at flertallet stryker. I Oslo er strykprosenten omtrent 50% (handler dels om at det er en del useriøse kjøreskoler og dels om at det er krevende å kjøre opp i en stor by). De fleste steder i landet er prosenten betydelig lavere, mange steder rundt 10%. 

Jeg strøk fordi jeg kjørte litt for nærme en bil som sto parkert langs veien, og sensor tok rattet og svingte unna. I og med at han intervenerte, måtte jeg jo stryke (det gjør man alltid hvis de bremser, tar rattet o.l), men jeg mener (selvfølgelig hehe..) at han overreagerte. Jeg var nok litt for nær, men ikke i ferd med å sneie borti den parkerte bilen. Kjørelæreren min sa etterpå at akkurat den sensoren er kjent for å være litt overnervøs. MEN: Jeg hadde sikkert bare godt av å øvelseskjøre noen måneder til å bli en tryggere sjåfør, selv om det ble en del tusenlapper ekstra.

Skrevet

Jeg hadde for høy fart forbi en buss i busslomme og forbi en lastebil som sperret for en privat innkjørsel, så kjørte jeg over et gangfelt da det var to damer på tur ut i veien på andre siden (veien var delt i to med en slags midtdeler)(kjørelæreren min sa hele tiden at man kunne kjøre så lenge fotgjengerne var på vei ut i det andre kjørefeltet)

Anonymous poster hash: 773a8...829
Skrevet

Jeg strøk første gang jeg kjørte opp, sto på neste forsøk. Det er ikke så uvanlig. Men det stemmer ikke at flertallet stryker. I Oslo er strykprosenten omtrent 50% (handler dels om at det er en del useriøse kjøreskoler og dels om at det er krevende å kjøre opp i en stor by). De fleste steder i landet er prosenten betydelig lavere, mange steder rundt 10%.

Jeg strøk fordi jeg kjørte litt for nærme en bil som sto parkert langs veien, og sensor tok rattet og svingte unna. I og med at han intervenerte, måtte jeg jo stryke (det gjør man alltid hvis de bremser, tar rattet o.l), men jeg mener (selvfølgelig hehe..) at han overreagerte. Jeg var nok litt for nær, men ikke i ferd med å sneie borti den parkerte bilen. Kjørelæreren min sa etterpå at akkurat den sensoren er kjent for å være litt overnervøs. MEN: Jeg hadde sikkert bare godt av å øvelseskjøre noen måneder til å bli en tryggere sjåfør, selv om det ble en del tusenlapper ekstra.

Neida, man må ikke stryke hvis sensor må gripe inn med å bremse, styre el.

Jeg klarte å kjøre for fort i 40 sone, og sensor bremsa.

I tillegg klarte jeg å parkere rett ved siden av parkering forbudt- skiltet.

Også kvelte jeg bilen ett par ganger.

Men jeg sto fordi kjøringen min var vist eksemplarisk ellers😂😂

Og ja, 10 år etter kjører jeg fortsatt bil. Og har ikke et uhell eller skade😉

Anonymous poster hash: 03532...0e7

Skrevet

Strøk fordi jeg ikke stoppet for fotgjengere. Så at de stod og pratet og ikke var på vei ut i kjørebanen, men de stod ved fotgjengerfeltet. Sjekket speilet etter jeg hadde kjørt forbi og da stod de fremdeles og pratet.

Anonymous poster hash: cf75e...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...