Gå til innhold

Din venninne fyller 30 år, og du er invitert på festen. Du gir henne gave til 500 kr. Og når du fyller

Anbefalte innlegg

Jeg er stadig like forbløffet over hvor ekstremt politisk korrekte folk her inne er. Ja, jeg hadde stusset litt over forskjellen, men jeg hadde ikke sagt noe.

Anonymous poster hash: b8ccf...682

Fortsetter under...

Jeg hadde nok faktisk blitt flau fordi jeg hadde gitt for "feil" sum, og at hun nå kanskje trodde at jeg la mer i vennskapet vårt enn hun gjorde. Tenker alltid altfor mye på hva som er riktig og passende å gjøre, og hvis noen gjør noe annerledes enn meg så går jeg automatisk ut fra at det er jeg som gjør feil...

Anonymous poster hash: 2f9cc...731

Si at hun syns at 1000kr var fint å bruke på gave fil deg. Måtte du kjøpe gave til henne for 1000kr neste år da?

Dere har vel bare ulike meninger på hvor mye penger dere vil bruke på gaver.

Men sånn du tenker kan du jo bruke 200kr på noe fint til deg selv siden du bare trenger å gi 300 til henne neste gang😊

Anonymous poster hash: d4b46...7d9

Jeg hadde tenkt at vi hadde forskjellige oppfatninger av hvor mye som var en passende gave. Men jeg hadde nok i utgangspunktet heller lagt meg på din venninnes nivå enn ditt.

Igjen,

Hva er det med folk og gaver ???😩😩😩

Holder du fest for venner for å få gaver ?

Leser stadig er om folk som blir skuffet over feil gave, god liten gave, osv.osv.

Ditt tilfelle:

Jeg hadde ikke tenk en dritt!

Gir det jeg vil, med glede, og forventer absolutt ingenting igjen.

Annonse

Hva hadde du gjort om det var omvendt. Om hun hadde gitt deg 300kr, hadde du fortsatt gitt 500?

Anonymous poster hash: 6315b...771

Om hun hadde gitt 300 først mener jeg.

Eg legg av og til merke til slikt. Eg tenkjer ikkje at folk er gnitne om dei gjev for mindre sum enn eg, men tenkjer at eg kan justere summen neste gong eg kjøper gåve til dei. Ikkje fordi eg ikkje unnar dei meir, men fordi eg sjølv synes det er ubehgeleg om eg gjev ei billeg gåve og får dyr attende, så eg tenkjer at det er greit at ein er nokonlunde samkøyrde når det gjeld sum på gåver.

- men må legge til at eg har vorte ganske forundra over desse gåvetrådane som har vore her i dag, der folk reknar på kroner, kor mange ein er i familien, svigermødre som ynskjer seg dyre ting og klagar om dei ikkje får det dei vil ha osv.

Endret av soleia

Jeg ville heller tenkt at jeg gav for mye eller at hun hadde litt ekstra mye utgifter denne måneden.

Betyr ikke vennskapet mer enn at du bryr deg om summen? Det er rett og slett smålig.

Anonymous poster hash: 63518...1b0

Annonse

Hadde hun gitt 300 til meg så hadde jeg gitt for det samme tilbake

HIAnonymous poster hash: 7c81c...26c

Da mener du egentlig at den som gir først, bestemmer hva summen skal være? I ditt tilfelle hadde du da bestemt for din venninne hvor mye gaven du skulle få av henne var verdt.

Jeg tenker at jeg hadde nok blitt litt skuffet ja. Ser på det som en uskreven regel å gi for ca det samme som man selv har fått.

Anonymous poster hash: 54c92...c58

Første tingen er jeg ville aldri gitt gave til venninne til 500kr.

Men jeg ville ikke reagert på å få noe billigere tilbake jeg ville dog reagert på å få penger istedenfor gave.

Hadde vært trist at hun ikke kunne legge mer tanke i det en penger

Anonymous poster hash: 06140...f84

Jeg tenker at hun har glemt hvor mye hun fikk av deg. Venninna mi gav meg ingenting forrige bursdag, det tenker jeg er litt kjipt. Ikke det at jeg trenger så mye, men at hun rett og slett ikke gidder å bry seg.

hahahah! Litt av noen "politisk-korrekte" snupper her inne ;) 

JEG hadde nok reagert. Men hadde ikke sagt noe om det :) Tenker de fleste som har svart på denne tråden også hadde reagert- men ikke vil innrømme det! :) 

Anonymous poster hash: 45fe2...211

JEG hadde nok reagert. Men hadde ikke sagt noe om det :) Tenker de fleste som har svart på denne tråden også hadde reagert- men ikke vil innrømme det! :)

Enig.

Anonymous poster hash: 87da0...ec3

Kanskje hun synes 300 er nok?

En familie vi er i familie med gir oss alltid veldig dyre julegaver. De har ikke så mange å gi gave til. Vi derimot, har over 30 vi gir gave til. Ergo blir det mindre på hver, sånn er det bare. Vi er heller ikke så nær denne familien, så vi gir konsekvent mindre/rimeligere gaver. Det er mulig de er helt oppgitt over oss

Og de billige gavene våre, men jeg mener da de før eller senere bør ta hintet.

Helt enig!!

Men jeg hadde nok i utgangspunktet ikke gitt en venninne 500 kroner i bursdagsgave, syns det er for mye.

Anonymous poster hash: 0c0ac...922

Ehh ikke heng dere sånn opp i pengebeløpet da folkens. Konsentrer dere om forskjellen. Argh

Anonymous poster hash: 7c81c...26c

Ehh ikke heng dere sånn opp i pengebeløpet da folkens. Konsentrer dere om forskjellen. Argh

Anonymous poster hash: 7c81c...26c

Og hva er problemet med forskjellen?

Anonymous poster hash: 9b624...5f1

Jeg hadde tenkt mitt om jeg fikk 300 etter å ha gitt 500 selv. Ville nok ikke preget vennskapet altså;) Men ville kanskje husket det til neste gang å gitt det samme tilbake da. Synes også det var rart at om hun fikk et gavekort av deg til 500 og hadde tenkt til å bruke 300 ikke heller hadde gitt en gave for å skjule det litt bedre.

Anonymous poster hash: 31e2a...102

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...