Gå til innhold

Noen som vet hvor raskt huden leger seg etter 2. grads forbrenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet hadde et uhell med kaffekoppen hos sine besteforeldre, og vi har bestilt sydentur som er om 5 uker. Nå lurer jeg på om vi får reist eller ikke. Det er helt uaktuelt å reise om barnet må være fullt påkledd eller ikke får bade...

Håper i alle fall for barnet mitt sin del av det går raskt over...

Anonymous poster hash: 41bf6...a66

Fortsetter under...

Skrevet

PS: skal selvfølgelig spørre hva legen mener. Men ikke akkurat i dag...

Skrevet

Mitt fadderbarn fikk andregradsforbrenning, huden var helt leget etter ca 6 uker. Barnet kunne ikke få sollys på armen i ett år etterpå, måtte gå med beskyttelse. Håper dere kommer dere på tur.

Anonymous poster hash: 36897...769

Skrevet

Kan ikke skjønne hvorfor du ikke kan reise, det er bare å holde såret ute av solen.

Jeg har selv 2.&3. grads forbrenninger.

Skrevet

Har dere ikke vært hos lege? Kan ta tid, og forbrenninger bør holdes ute av solen ganske lenge.

Anonymous poster hash: 2f475...e12

Skrevet

Har dere ikke vært hos lege? Kan ta tid, og forbrenninger bør holdes ute av solen ganske lenge. Anonymous poster hash: 2f475...e12

Barnet var hos lege med besteforeldre. Jeg har ikke snakket med lege. Skal tilbake for bytting av bandasje til uka.

Annonse

Skrevet

Hos meg ble det bra ganske fort. Blemmene tørket inn etter kanskje en til to uker, og etter det smurte jeg flere ganger om dagen. Det var ømfintlig for varme en god stund etterpå, men ikke sollys. Kun hvis jeg vasket hendene i for varmt vann.

Anonymous poster hash: e249e...6d2
Skrevet

Huden vil nok være leget hvis ikke det oppstår komplikasjoner, men arret bør ikke utsettes for sollys og klor. Men det løser dere greit med vanntett bandasje i solen og under bading, samt sunblock når barnet er i skyggen uten bandasje.

Skrevet

Lillegutt brente seg på peisen og fikk andregrads forbrenning i begge hendene for ett år siden. Han hadde blemmer og bandasje på i to uker. Etter det fungerte hendene som før, men måtte ikke utsettes for sollys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...