Gå til innhold

Holder på å gi opp nå...er det meninga at jeg skal få et barn til?

Anbefalte innlegg

Har nettopp startet på min fjerde pergotimekur, dobbel dose....har veldig få egg igjen, ifølge gyn.....har respondert bra på pergotime, dvs jeg får eggløsning. Ble også gravid akkurat for et år siden, men det endte med MA i uke 7. Er nå 41, og kommer ikke til å prøve å få flere barn etter fylte 42, har jeg tenkt (jeg tenker igrunnen ikke så mye på dette, annet enn å ta pergotime og annen nødvendig innsats). Begynner likevel å gi opp håpet om å få oppleve det å bli gravid og få et barn til. Vil det evt. gå bra denne gangen? Veldig takknemlig hvis noen kan/vil se om det er meninga at jeg/vi skal få et barn til? 

(Min dato: 180673, mannens 250174.)

Fortsetter under...

Jeg kan ikke spå, men jeg ble gravid på min 4. Pergokur ( 2. Dobbeltkur) fikk ikke eggløsning av enkeltkur som jeg prøvde de 2 første gangene.

Hadde ikke så veldig trua men det ble full klaff og jeg er 7+1 nå :)

Masse lykke til :)

Tusen takk, Jenta30! Gratulerer så mye :smilyblomst: Satt her nå, og følte meg så oppgitt og nedfor...er veldig takknemlig for de to barna jeg allerede har, men ønsket om å få et barn til er foreløpig veldig sterkt....så derfor fortsetter jeg å ta pergotime, men som du sier: har ikke mye tro på dette (lenger). MEN, det er fint å høre at andre har fått det til; da skal jeg ikke gi opp helt enda!

MASSE lykke til til deg videre :klem:

Det er helt naturlig å ville gi opp, jeg var også langt nede og tenkte hva er vitsen... Men jaggu ble jeg ikke gravid, fikk jo fullstendig sjokk og gråt av glede i flere dager :-)

Så ikke gi opp helt enda, så lenge du får eggløsning er det håp <3 jeg brukte også fertilitetsmonitor og kan anbefale den på det sterkeste! Den slo aldri ut bortsett fra når jeg faktisk fikk eggløsning som ble bekreftet med blodprøve 7 dager senere! Da var vi garantert å "treffe".

Kan ikke spå, men kan hoste opp noen velmente råd ;)

Fikk mitt siste barn da jeg var 40, 2 MA før d klaffet... Forferdelige greier!

Ett tips er trippel dose Efamol (nattlysolje), naturlig hormonregulerende. Gjør livmorhinnen tykkere og mer 'beboelig' for ett lite egg ;)

Så er d alderen da vettu... :P

Jeg drev myyyyye 'research' etter mine to MA, og fant ut at når kvinner blir ca 35 så tykner blodet aldri så lite. Ikke noe som gjør noe i dagliglivet, meeen d kan skape problemer i mikroblodårene som skal få liv i fosteret...

75mg Albyl-E fra eggløsning og ca 3 mnd ut i sv.skapet kan være nok til å løse dette. (les mer på felleskatalogen), denne dosen er så liten at den ikke påvirker deg, men har stor positiv påvirkning for blodomløpet til tassen. Veldig vanlig i f.x. Storbritannia. Funket flott for meg :)

Så er d stoffskiftet; selv om d ligger innenfor de såkalte referanseverdiene, så kan de ha negativ innvirkning på en graviditet. Fritt TSH skal IKKE under 2,5 (om jeg husker korrekt), dette er kjent i Danmark, men lite kjent i Norge. Som sagt, jeg 'forsket' mye selv...

Føler at modne kvinner ikke blir tatt så alvorlig i Norge.. MIN mening ;)

Lykke til!

HEI! Og takk til deg også for tips; setter pris på det! Jeg driver også og "forsker" litt på kosttilskudd, mineraler og vitaminer som kan stimulere fertilitet...er jo masse der ute på internettet, men prøver å forholde meg til det som er dokumentert gjennom forskning. Så langt har jeg startet med tilskudd av koenzym Q10; dette skal visstnok innvirke på mitokondriene i cellene, og studier på mus har vist at eggkvaliteten hos eldre mus har blitt vesentlig forbedret etter inntak av Q10. Dette er ikke dokumentert hos mennesker, men sannsynligheten er stor for at det samme gjelder for oss.

Ellers forsøker jeg også å regulere blodsukkernivåene, tar krom, magnesium, vitamin E, vitamin B-kompleks + folat, og sink. Sistnevnte har også blitt studert mye; forsøk gjort på to grupper ifm IVF, der den ene gruppen fikk sinktilskudd og den andre ikke, viste at de som hadde fått sink hadde opptil 30% mindre sannsynlighet for å miste. 

Dette er ikke så lett; og igjen: jeg takker for alle tips, jeg. Ja, ja, jeg får vel bare fortsette å prøve; men noen ganger føles det vanskelig i seg selv å tenke at jeg kanskje bør kaste inn håndkleet....ønsket om å få et barn til er som sagt foreløpig såpass sterkt. Det var derfor i en slik oppgitt stund at jeg skrev innlegg i dette forumet....om det var noen høyere makter der ute og noen kunne se om det i det hele tatt er meninga at jeg skulle få et barn til?

Klem til deg også, Gunn71 :klem:

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...