Gå til innhold

Kor mykje mme til 8 mndr. baby?

Mina&Nuuk

Anbefalte innlegg

Det går mot slutten på min egen melk, og ser eg må begynne med mme snart, men eg veit jo ikkje kor mykje ho skal ha! Har jo ikkje mål på kor mykje ho drikker av meg.. Ho får to fulle grøtmåltid, frukt og litt middag. Vanligvis ammer eg jo 4-5 gonger i døgnet, men ho drikker bare godt til frokost. Sover gjennom natta og eter derfor ingenting mellom 19 og ca. 6.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at hvis man greier å amme 2 ganger i døgnet, trenger man ikke gi mme. Jeg ammet kun morgen og ettermiddag fra 8 mnd og gjør det fremdeles (11 mnd nå)

Anonymous poster hash: 7bc2e...763

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det totalt? Ingenting imellom?

Ikke no mme i mellom nei. Men nå er min flink til å drikke vann da. Jeg fikk hvertfall beskjed av hs at dette var en grei mengde.

Anonymous poster hash: c678d...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skal ihvertfall ikke ha mer enn 600 ml pr. dag, bortsett fra det er det jo bare å gi dersom hun har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det eller hvem sier de ikke skal ha mere enn 600ml per dag? Det lurer jeg på...

Jeg fikk beskjed om det av hs. Det var visst oga jernopptak som blir nevnt her og fordi de ikke skal drikke seg mette. De skal ha et mer variert kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 ml. grensa inkluderer også vannet som blir brukt i melkebaserte barnegrøter, så dersom barnet spiser f.eks 3 dl grøt pr. døgn skal ikke melkemengden overskride 3 dl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 ml. grensa inkluderer også vannet som blir brukt i melkebaserte barnegrøter, så dersom barnet spiser f.eks 3 dl grøt pr. døgn skal ikke melkemengden overskride 3 dl.

Jeg fikk beskjed om at 6 dl gjaldt drikkemelk og ikke de som var i grøten. De sier nok litt forskjellig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...