Mina&Nuuk Skrevet 18. oktober 2014 #1 Del Skrevet 18. oktober 2014 Det går mot slutten på min egen melk, og ser eg må begynne med mme snart, men eg veit jo ikkje kor mykje ho skal ha! Har jo ikkje mål på kor mykje ho drikker av meg.. Ho får to fulle grøtmåltid, frukt og litt middag. Vanligvis ammer eg jo 4-5 gonger i døgnet, men ho drikker bare godt til frokost. Sover gjennom natta og eter derfor ingenting mellom 19 og ca. 6.30. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #2 Del Skrevet 18. oktober 2014 Min på 8 mnd får ca 150 ml til frokost og ca 200 ml på kvelden Anonymous poster hash: c678d...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mina&Nuuk Skrevet 18. oktober 2014 Forfatter #3 Del Skrevet 18. oktober 2014 Er det totalt? Ingenting imellom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuneLH Skrevet 19. oktober 2014 #4 Del Skrevet 19. oktober 2014 Lurer jeg på også... Hvor mye TRENGER de? Har en som det er gorferdelig vanskelig å få i mme.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #5 Del Skrevet 19. oktober 2014 Jeg fikk beskjed om at hvis man greier å amme 2 ganger i døgnet, trenger man ikke gi mme. Jeg ammet kun morgen og ettermiddag fra 8 mnd og gjør det fremdeles (11 mnd nå) Anonymous poster hash: 7bc2e...763 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #6 Del Skrevet 19. oktober 2014 Er det totalt? Ingenting imellom? Ikke no mme i mellom nei. Men nå er min flink til å drikke vann da. Jeg fikk hvertfall beskjed av hs at dette var en grei mengde. Anonymous poster hash: c678d...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novemberdama Skrevet 20. oktober 2014 #7 Del Skrevet 20. oktober 2014 De skal ihvertfall ikke ha mer enn 600 ml pr. dag, bortsett fra det er det jo bare å gi dersom hun har lyst på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuneLH Skrevet 20. oktober 2014 #8 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hvor står det eller hvem sier de ikke skal ha mere enn 600ml per dag? Det lurer jeg på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novemberdama Skrevet 20. oktober 2014 #9 Del Skrevet 20. oktober 2014 Hvor står det eller hvem sier de ikke skal ha mere enn 600ml per dag? Det lurer jeg på... Helsesøster og lege. For mye melk gjør at de ikke tar opp så mye jern som de trenger. Kan også lese om det her: http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Fast-fode/Ernaring-fra-6-maneder-til-ettarsalderen/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2014 #10 Del Skrevet 21. oktober 2014 Hvor står det eller hvem sier de ikke skal ha mere enn 600ml per dag? Det lurer jeg på... Jeg fikk beskjed om det av hs. Det var visst oga jernopptak som blir nevnt her og fordi de ikke skal drikke seg mette. De skal ha et mer variert kosthold. Anonymous poster hash: c678d...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novemberdama Skrevet 21. oktober 2014 #11 Del Skrevet 21. oktober 2014 600 ml. grensa inkluderer også vannet som blir brukt i melkebaserte barnegrøter, så dersom barnet spiser f.eks 3 dl grøt pr. døgn skal ikke melkemengden overskride 3 dl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JuneLH Skrevet 21. oktober 2014 #12 Del Skrevet 21. oktober 2014 Spurte min hs om det, og hun visste ikke om det... Er derfor jeg lurer ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #13 Del Skrevet 22. oktober 2014 600 ml. grensa inkluderer også vannet som blir brukt i melkebaserte barnegrøter, så dersom barnet spiser f.eks 3 dl grøt pr. døgn skal ikke melkemengden overskride 3 dl. Jeg fikk beskjed om at 6 dl gjaldt drikkemelk og ikke de som var i grøten. De sier nok litt forskjellig Anonymous poster hash: c678d...b2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå