Gå til innhold

Skal jeg beskymre meg over venninne? Eller anta at hun lever ett greit liv, dog ikke A4?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er noe jeg har tenkt på lenge, og jeg vet ikke om det er tid at jeg skal beskymre meg eller ikke.

Om henne:

For alle andre så virker hun nærmest normal, hvis man treffer henne for første gang.

Hun er 30+, singel, eier egen leilighet og jobber som assistent i barnehage.

Men så:

For det første; denne dama er lynende skarp! Hun har flere Mastergrader og noen Batchelorgrader.Men velger å jobbe i barnehage " fordi jeg trives der".

Hun kunne ha fått en topp jobb, men penger bryr hun seg ikke om.

Hun kler seg så billig som mulig, hun har ikke TV, eller telefon, og kun Internet.

Hun sminker seg ikke, går aldri ut på byen, kjøper seg ingen luksus artikler.

Det eneste hun kjøper er bøker!

Mange, og flere enn mange!

Ett rom i leiligheten hennes er fylt med bøker. Da mener jeg ikke kun i bokhyller ( for det er det overalt!), men også stablet i hauger, man kan nesten ikke gå inn der!

Jeg har fått problemer med å snakke med henne i det siste, fordi hun snakker om ting som ligger langt unna de fleste folks interesseområde.

Hun har kun noen få venner, og de er fra Internet.

Professorer fra Universitet i England, forretningsmenn fra Frankrike, eiendomsmeglere fra USA, forskere på bioteknologi fra Sør-Afrika, etc.

Jeg vet ikke hva hun deler med dem anngående personlige ting, for med meg og andre barndomsvenninner/venner deler hun ingenting.

Jeg er litt redd for at hun er ensom, mest på grunn av den hun er.

Hun finner ingen å dele sine interesser med.

Jeg har jo tenkt at hun må ha en diagnose, ubehandlet.

Men vet ikke hvordan å ta det opp med henne.

Kanskje synes hun livet hennes er bra?

Kanskje ønsker hun hjelp for å finne ut hva det er med henne?

Er det grunn til beskymring, eller skal jeg bare tro at hun faktisk er lykkelig?

Anonymous poster hash: 47401...a2c
Skrevet