Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #1 Skrevet 17. oktober 2014 Vi er nå begge i 100 % jobb og har bestemt oss for å skaffe vaskehjelp slik at vi får litt bedre tid sammen med barna når vi har fri. Er det noen som kjenner til noen firma som har grei pris og som gjør bra arbeid? Kom gjerne med andre råd når vi nå er på utkikk etter vaskehjelp. Anonymous poster hash: 431e2...3db
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #2 Skrevet 17. oktober 2014 Vi bruker Trimo på Nordstrand og er kjempefornøyd. Anonymous poster hash: 07f45...8f7
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #3 Skrevet 17. oktober 2014 Vi bruker Trimo på Nordstrand og er kjempefornøyd. Anonymous poster hash: 07f45...8f7 Takk for tips. Hvordan gikk dere frem når dere skulle finne vaskehjelp? Fikk dere de anbefalt av noen som brukte de? HI Anonymous poster hash: 431e2...3db
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #4 Skrevet 17. oktober 2014 Vi bruker Trimo på Nordstrand og er kjempefornøyd. Anonymous poster hash: 07f45...8f7 Takk for tips. Hvordan gikk dere frem når dere skulle finne vaskehjelp? Fikk dere de anbefalt av noen som brukte de?HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Helt ærlig? Vi prøvde metoden med å finne via venner og beskjente først, men alle de vi fant da hadde ikke kapasitet til å ta vårt hus. Vi hadde ei polsk dame før vi flyttet, men var ikke fornøyd med henne og benyttet sjansen til å avslutte avtalen med henne da vi flyttet. Her vi bor får vi masse små lapper med tilbud om all slags arbeid. Mye fra polakker på gjennomreise og slikt, men det var en lapp som skilte seg ut fra de andre. Den var litt 'hjemmelaget', men likevel mer tillitsvekkende enn de andre vi hadde fått til da. Så jeg googlet firmaet og fant nok positiv omtale til at vi bestemte oss for å be dem komme å gi oss et pristilbud og evt en prøvevask. Alltid lurt med prøvevask. Det er et polsk ektepar som driver firmaet, og de har flere jenter som vasker for seg. Både hun og han er utrolig hyggelige, og gav et godt inntrykk når de kom på befaring, og man kan kommunisere godt med dem både på norsk (henne) og engelsk (han). Og vi synes vi fikk en god pris. Vi har et hus på 240 kvm over to etg, i tillegg til loft og kjeller, og for å vaske de to etg som er i daglig bruk (inkludert to bad og et ekstra toalett) betaler vi 1230 + moms hver gang. Altså fastpris for vaskeoppdraget, ikke timespris. Anonymous poster hash: 07f45...8f7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #5 Skrevet 22. oktober 2014 Vi bruker Trimo på Nordstrand og er kjempefornøyd.Anonymous poster hash: 07f45...8f7 Takk for tips. Hvordan gikk dere frem når dere skulle finne vaskehjelp? Fikk dere de anbefalt av noen som brukte de?HIAnonymous poster hash: 431e2...3db Helt ærlig? Vi prøvde metoden med å finne via venner og beskjente først, men alle de vi fant da hadde ikke kapasitet til å ta vårt hus. Vi hadde ei polsk dame før vi flyttet, men var ikke fornøyd med henne og benyttet sjansen til å avslutte avtalen med henne da vi flyttet. Her vi bor får vi masse små lapper med tilbud om all slags arbeid. Mye fra polakker på gjennomreise og slikt, men det var en lapp som skilte seg ut fra de andre. Den var litt 'hjemmelaget', men likevel mer tillitsvekkende enn de andre vi hadde fått til da. Så jeg googlet firmaet og fant nok positiv omtale til at vi bestemte oss for å be dem komme å gi oss et pristilbud og evt en prøvevask. Alltid lurt med prøvevask. Det er et polsk ektepar som driver firmaet, og de har flere jenter som vasker for seg. Både hun og han er utrolig hyggelige, og gav et godt inntrykk når de kom på befaring, og man kan kommunisere godt med dem både på norsk (henne) og engelsk (han). Og vi synes vi fikk en god pris. Vi har et hus på 240 kvm over to etg, i tillegg til loft og kjeller, og for å vaske de to etg som er i daglig bruk (inkludert to bad og et ekstra toalett) betaler vi 1230 + moms hver gang. Altså fastpris for vaskeoppdraget, ikke timespris. Anonymous poster hash: 07f45...8f7 Lyst til å dele hva firmaet heter? høres jo veldig br ut.. Anonymous poster hash: 49ed2...40d
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #6 Skrevet 22. oktober 2014 Følger denne.. Hvilken kant av Oslo bor du, HI? Vi fikk tilbud av Citymaid til 1300 kr per gang for vår 95 kvm leilighet. Det synes jeg er mye. Anonymous poster hash: 4a60d...df0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #7 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #8 Skrevet 22. oktober 2014 Følger denne.. Hvilken kant av Oslo bor du, HI? Vi fikk tilbud av Citymaid til 1300 kr per gang for vår 95 kvm leilighet. Det synes jeg er mye. Anonymous poster hash: 4a60d...df0 Vi bor på Oslo Vest på Røa. Vår bolig er over 2 plan på ca. 115 kvm. Hvor lang tid beregnet de pr gang? Og hvor ofte skulle dere ha rengjøring? Vi ønsker i utgangspunktet å ha rengjøring en gang pr uke. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #9 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1 Ser den, men vi er opptatt av at vaskerne har de rettighetene de har krav på. I tillegg støtter vi ikke svart arbeidskraft, noe som også er ulovlig. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #10 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1 Ser den, men vi er opptatt av at vaskerne har de rettighetene de har krav på. I tillegg støtter vi ikke svart arbeidskraft, noe som også er ulovlig. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Å huff, ja det er skummelt og støtte noe som er ulovlig altså. Ler meg ihjel. Men jaja, betal dobbel pris du. Anonymous poster hash: c5703...9d8
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #11 Skrevet 22. oktober 2014 Vi bruker Trimo på Nordstrand og er kjempefornøyd.Anonymous poster hash: 07f45...8f7 Takk for tips. Hvordan gikk dere frem når dere skulle finne vaskehjelp? Fikk dere de anbefalt av noen som brukte de?HIAnonymous poster hash: 431e2...3db Helt ærlig? Vi prøvde metoden med å finne via venner og beskjente først, men alle de vi fant da hadde ikke kapasitet til å ta vårt hus. Vi hadde ei polsk dame før vi flyttet, men var ikke fornøyd med henne og benyttet sjansen til å avslutte avtalen med henne da vi flyttet. Her vi bor får vi masse små lapper med tilbud om all slags arbeid. Mye fra polakker på gjennomreise og slikt, men det var en lapp som skilte seg ut fra de andre. Den var litt 'hjemmelaget', men likevel mer tillitsvekkende enn de andre vi hadde fått til da. Så jeg googlet firmaet og fant nok positiv omtale til at vi bestemte oss for å be dem komme å gi oss et pristilbud og evt en prøvevask. Alltid lurt med prøvevask. Det er et polsk ektepar som driver firmaet, og de har flere jenter som vasker for seg. Både hun og han er utrolig hyggelige, og gav et godt inntrykk når de kom på befaring, og man kan kommunisere godt med dem både på norsk (henne) og engelsk (han). Og vi synes vi fikk en god pris. Vi har et hus på 240 kvm over to etg, i tillegg til loft og kjeller, og for å vaske de to etg som er i daglig bruk (inkludert to bad og et ekstra toalett) betaler vi 1230 + moms hver gang. Altså fastpris for vaskeoppdraget, ikke timespris. Anonymous poster hash: 07f45...8f7 Lyst til å dele hva firmaet heter? høres jo veldig br ut.. Anonymous poster hash: 49ed2...40d Det står jo i det første innlegget som er sitert her: Trimo rengjøring på Nordstrand, eller Karlsrud egentlig. Anonymous poster hash: 07f45...8f7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #12 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1 Ser den, men vi er opptatt av at vaskerne har de rettighetene de har krav på. I tillegg støtter vi ikke svart arbeidskraft, noe som også er ulovlig. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Å huff, ja det er skummelt og støtte noe som er ulovlig altså. Ler meg ihjel. Men jaja, betal dobbel pris du. Anonymous poster hash: c5703...9d8 Le deg ihjel du. Mange argumenter mot svart arbeidskraft men mtp din uvitenhet kan jeg for eksempel nevne følgende - hva gjør du som "arbeidsgiver" den dagen vaskehjelpen sklir på gulvet/faller med fra gardintrappa/ut av vinduet under vindusvask (you name it..) og blir alvorlig skada? Dèt er jeg nysgjerrig på. Anonymous poster hash: ab713...482
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #13 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1 Ser den, men vi er opptatt av at vaskerne har de rettighetene de har krav på. I tillegg støtter vi ikke svart arbeidskraft, noe som også er ulovlig. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Å huff, ja det er skummelt og støtte noe som er ulovlig altså. Ler meg ihjel. Men jaja, betal dobbel pris du. Anonymous poster hash: c5703...9d8 Skummelt er det vel ikke, men umoralsk og dumt er det å støtte svart arbeidskraft. Synes du det er ok at ikke alle bidrar til felleskassen? Det er nokså irriterende at folk som jobber svart skal kunne benytte seg av alle våre fellesgoder slik som skole, sykehus, veier osv. Jeg betaler min skatt med glede og alle bør bidra til et velfungerende samfunn. HI HI Anonymous poster hash: 431e2...3db
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #14 Skrevet 22. oktober 2014 Jeg velger svart vaskehjelp, og betaler 400 kr for rengjøring av 130 kvm en gang i uken. Kunne ikke tenkt meg betale det tredoble. Anonymous poster hash: 8ff14...3a1
Førstemann Skrevet 22. oktober 2014 #15 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1 Ser den, men vi er opptatt av at vaskerne har de rettighetene de har krav på. I tillegg støtter vi ikke svart arbeidskraft, noe som også er ulovlig. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Å huff, ja det er skummelt og støtte noe som er ulovlig altså. Ler meg ihjel. Men jaja, betal dobbel pris du. Anonymous poster hash: c5703...9d8 Flere kriminelle ting du støtter, eller? Du må jo bare le, det sier jo mest om deg...
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #16 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1 Ser den, men vi er opptatt av at vaskerne har de rettighetene de har krav på. I tillegg støtter vi ikke svart arbeidskraft, noe som også er ulovlig. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Å huff, ja det er skummelt og støtte noe som er ulovlig altså. Ler meg ihjel. Men jaja, betal dobbel pris du. Anonymous poster hash: c5703...9d8 Er du ikke helt klar i topplokket? Anonymous poster hash: 86165...12b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #17 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1 Ser den, men vi er opptatt av at vaskerne har de rettighetene de har krav på. I tillegg støtter vi ikke svart arbeidskraft, noe som også er ulovlig. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Å huff, ja det er skummelt og støtte noe som er ulovlig altså. Ler meg ihjel. Men jaja, betal dobbel pris du. Anonymous poster hash: c5703...9d8 Om ikke moralen din er god nok til å holde deg unna svart arbeid er kanskje faren for fengselsstraff det? http://www.dagbladet.no/2014/09/16/nyheter/okonomisk_kriminalitet/svart_betaling/35292416/ http://www.bnl.no/article.php?articleID=973&categoryID=6 http://www.dinside.no/858109/du-kan-bli-straffet-om-de-ikke-skatter Anonymous poster hash: 9e7bc...d6b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #18 Skrevet 22. oktober 2014 Må jo bare få påpeke at det faktum at et firma legger på mva er jo slettes ikke ensbetydende med at de faktisk betaler inn momsen til staten. Bedrifter med østeuropeere er beryktede for å ta dette i egen lomme. Anonymous poster hash: ae080...9e0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #19 Skrevet 22. oktober 2014 Må jo bare få påpeke at det faktum at et firma legger på mva er jo slettes ikke ensbetydende med at de faktisk betaler inn momsen til staten. Bedrifter med østeuropeere er beryktede for å ta dette i egen lomme. Anonymous poster hash: ae080...9e0 Så hva mener du man skal gjøre? Anonymous poster hash: 07f45...8f7
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #20 Skrevet 22. oktober 2014 Følger denne.. Hvilken kant av Oslo bor du, HI? Vi fikk tilbud av Citymaid til 1300 kr per gang for vår 95 kvm leilighet. Det synes jeg er mye. Anonymous poster hash: 4a60d...df0 Vi bor på Oslo Vest på Røa. Vår bolig er over 2 plan på ca. 115 kvm. Hvor lang tid beregnet de pr gang? Og hvor ofte skulle dere ha rengjøring? Vi ønsker i utgangspunktet å ha rengjøring en gang pr uke. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Vi bor også på Røa Vi skulle ha rengjøring annenhver uke. Anonymous poster hash: 4a60d...df0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #21 Skrevet 22. oktober 2014 Haha, det første jeg tenkte her var at dere ville ha en hvit vakslehjelp, som i hvithudet Anonymous poster hash: f4d9b...0e1 Ser den, men vi er opptatt av at vaskerne har de rettighetene de har krav på. I tillegg støtter vi ikke svart arbeidskraft, noe som også er ulovlig. HI Anonymous poster hash: 431e2...3db Å huff, ja det er skummelt og støtte noe som er ulovlig altså. Ler meg ihjel. Men jaja, betal dobbel pris du. Anonymous poster hash: c5703...9d8 Skulle ikke forundre meg om du er en av dem som skriker opp om rettigheter, sykepenger, arbeidsavklaringspenger, barnetrygd etc. Ironisk. Anonymous poster hash: 4a60d...df0
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #22 Skrevet 22. oktober 2014 Må jo bare få påpeke at det faktum at et firma legger på mva er jo slettes ikke ensbetydende med at de faktisk betaler inn momsen til staten. Bedrifter med østeuropeere er beryktede for å ta dette i egen lomme. Anonymous poster hash: ae080...9e0 Da får du gjøre litt research da vet du. Er bedriften mva-pliktig og har regnskapsfører så er du nok ganske trygg. Men om bedriften ikke er mva-pliktig så skal det ikke være mva på fakturaen i det hele tatt, og er det det så lar du vær å betale det. Anonymous poster hash: b6dd0...859
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #23 Skrevet 22. oktober 2014 Må jo bare få påpeke at det faktum at et firma legger på mva er jo slettes ikke ensbetydende med at de faktisk betaler inn momsen til staten. Bedrifter med østeuropeere er beryktede for å ta dette i egen lomme. Anonymous poster hash: ae080...9e0 Så hva mener du man skal gjøre? Anonymous poster hash: 07f45...8f7 Så lenge merverdiavgiften er spessefisert, dere betaler over bank og ellers ikke har noen spessiell grunn til å tro det dreier seg om svart arbeid er det ganske trygt. De fleste har selv en sterk mistanke om at de kjøper svart arbeid om de gjør det. Anonymous poster hash: 9e7bc...d6b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2014 #24 Skrevet 22. oktober 2014 Må jo bare få påpeke at det faktum at et firma legger på mva er jo slettes ikke ensbetydende med at de faktisk betaler inn momsen til staten. Bedrifter med østeuropeere er beryktede for å ta dette i egen lomme. Anonymous poster hash: ae080...9e0 Så hva mener du man skal gjøre? Anonymous poster hash: 07f45...8f7 Så lenge merverdiavgiften er spessefisert, dere betaler over bank og ellers ikke har noen spessiell grunn til å tro det dreier seg om svart arbeid er det ganske trygt. De fleste har selv en sterk mistanke om at de kjøper svart arbeid om de gjør det. Anonymous poster hash: 9e7bc...d6b Det er det jeg også mener. Men var litt interessert i hva den andre anonym mener man må gjøre... Anonymous poster hash: 07f45...8f7
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2015 #25 Skrevet 1. januar 2015 Fant du en vaskehjelp du kan anbefale videre HI? Anonymous poster hash: d82f3...d61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå