Lessismore Skrevet 17. oktober 2014 #26 Del Skrevet 17. oktober 2014 1,3 når prisantydning er 1,6 er skambud ja. Det er ikke sikkert at megler vil godkjenne det som bud engang. En tommelfingerregel er at man ikke skal legge inn bud lavere enn 10% av prisantydning, dvs ca 1.450.000 i deres tilfelle. Jeg ville aldri godtatt 1,3, men det er selvsagt lov å prøve.Tommelfingerregel på 10 %? Tull og vas. Jeg er eiendomsmegler på 10.året og aldri hørt noe så dumt. Man legger inn det budet man ønsker og tar det derfra. Et bud på 1.3 er ikke noe skambud i dette tilfellet.Anonymous poster hash: 0d735...3e0 Tull og vas? Voksent. Det er flere eiendomsmeglere her i verden, ikke bare du, og det er hva jeg har fått høre. 1,3 ER et skambud i dette tilfellet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146742535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #27 Del Skrevet 17. oktober 2014 1,3 når prisantydning er 1,6 er skambud ja. Det er ikke sikkert at megler vil godkjenne det som bud engang. En tommelfingerregel er at man ikke skal legge inn bud lavere enn 10% av prisantydning, dvs ca 1.450.000 i deres tilfelle. Jeg ville aldri godtatt 1,3, men det er selvsagt lov å prøve.Tommelfingerregel på 10 %? Tull og vas. Jeg er eiendomsmegler på 10.året og aldri hørt noe så dumt. Man legger inn det budet man ønsker og tar det derfra. Et bud på 1.3 er ikke noe skambud i dette tilfellet.Anonymous poster hash: 0d735...3e0 Tull og vas? Voksent. Det er flere eiendomsmeglere her i verden, ikke bare du, og det er hva jeg har fått høre. 1,3 ER et skambud i dette tilfellet. En megler jobber for selger, ikke kjøper. Selvsagt sier megler at det er et skambud. Og at megler skal nekte å ta i mot budet er iallefall bare tull! Har du sett for mye på amerikanske meglerserier på tv, kanskje? Anonymous poster hash: d05e6...58d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146742549 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 17. oktober 2014 #28 Del Skrevet 17. oktober 2014 1,3 når prisantydning er 1,6 er skambud ja. Det er ikke sikkert at megler vil godkjenne det som bud engang. En tommelfingerregel er at man ikke skal legge inn bud lavere enn 10% av prisantydning, dvs ca 1.450.000 i deres tilfelle. Jeg ville aldri godtatt 1,3, men det er selvsagt lov å prøve.Tommelfingerregel på 10 %? Tull og vas. Jeg er eiendomsmegler på 10.året og aldri hørt noe så dumt. Man legger inn det budet man ønsker og tar det derfra. Et bud på 1.3 er ikke noe skambud i dette tilfellet.Anonymous poster hash: 0d735...3e0 Tull og vas? Voksent. Det er flere eiendomsmeglere her i verden, ikke bare du, og det er hva jeg har fått høre. 1,3 ER et skambud i dette tilfellet. En megler jobber for selger, ikke kjøper. Selvsagt sier megler at det er et skambud. Og at megler skal nekte å ta i mot budet er iallefall bare tull! Har du sett for mye på amerikanske meglerserier på tv, kanskje?Anonymous poster hash: d05e6...58d Du var en rimelig kranglete person. En megler jobber ikke for selger, men for begge parter. Derav ordet MEGLER. En megler kan nekte å ta i mot et bud, jo. Hvem er det du jobber for, siden du ikke kan sånt? Jeg står midt i en salgsprosess selv, og da vi fikk inn et muntlig bud på ca 15% under prisantydning, nektet megler å ta imot budet. Det var ikke nok, og det sa han rett ut til de som kom med skambudet. Mere du vil krangle om? Og til HI. Dere gjør selvsagt det dere vil. Om dere vil legge inn 1,3, så gjør dere det. Det verste som kan skje er at dere får nei. Verdt et forsøk. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146742629 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #29 Del Skrevet 17. oktober 2014 Håper på oppdatering her når dere får svar på budet! :-D syns sånn er spennende jeg;-) hehe :-) Anonymous poster hash: 8ef9c...8de Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146742646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #30 Del Skrevet 17. oktober 2014 1,3 når prisantydning er 1,6 er skambud ja. Det er ikke sikkert at megler vil godkjenne det som bud engang. En tommelfingerregel er at man ikke skal legge inn bud lavere enn 10% av prisantydning, dvs ca 1.450.000 i deres tilfelle. Jeg ville aldri godtatt 1,3, men det er selvsagt lov å prøve.Tommelfingerregel på 10 %? Tull og vas. Jeg er eiendomsmegler på 10.året og aldri hørt noe så dumt. Man legger inn det budet man ønsker og tar det derfra. Et bud på 1.3 er ikke noe skambud i dette tilfellet.Anonymous poster hash: 0d735...3e0 Tull og vas? Voksent. Det er flere eiendomsmeglere her i verden, ikke bare du, og det er hva jeg har fått høre. 1,3 ER et skambud i dette tilfellet. En megler jobber for selger, ikke kjøper. Selvsagt sier megler at det er et skambud. Og at megler skal nekte å ta i mot budet er iallefall bare tull! Har du sett for mye på amerikanske meglerserier på tv, kanskje?Anonymous poster hash: d05e6...58d Du var en rimelig kranglete person. En megler jobber ikke for selger, men for begge parter. Derav ordet MEGLER. En megler kan nekte å ta i mot et bud, jo. Hvem er det du jobber for, siden du ikke kan sånt? Jeg står midt i en salgsprosess selv, og da vi fikk inn et muntlig bud på ca 15% under prisantydning, nektet megler å ta imot budet. Det var ikke nok, og det sa han rett ut til de som kom med skambudet. Mere du vil krangle om? Og til HI. Dere gjør selvsagt det dere vil. Om dere vil legge inn 1,3, så gjør dere det. Det verste som kan skje er at dere får nei. Verdt et forsøk. Det er du som ikke gir deg her. At din megler har sagt at han ikke tar imot et bud, betyr ikke at han kan nekte kjøper å legge inn et lavt bud. Her kunne kjøper ha krevd at megler fremla budet til selger. En megler skal megle ja, men i realiteten jobber en megler for selger. Det er her han tjener pengene. En annen ting, de der 10 % du snakker om. Jeg har i kveld forhørt meg med to meglere jeg kjenner, fordi jeg var nysgjerrig på om dette stemte. Begge har lang erfaring som meglere i Oslo og dette sier de begge er bare tull. En annen anonym enn h*n over her. Anonymous poster hash: 1d89e...1e4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146742654 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 17. oktober 2014 #31 Del Skrevet 17. oktober 2014 1,3 når prisantydning er 1,6 er skambud ja. Det er ikke sikkert at megler vil godkjenne det som bud engang. En tommelfingerregel er at man ikke skal legge inn bud lavere enn 10% av prisantydning, dvs ca 1.450.000 i deres tilfelle. Jeg ville aldri godtatt 1,3, men det er selvsagt lov å prøve.Tommelfingerregel på 10 %? Tull og vas. Jeg er eiendomsmegler på 10.året og aldri hørt noe så dumt. Man legger inn det budet man ønsker og tar det derfra. Et bud på 1.3 er ikke noe skambud i dette tilfellet.Anonymous poster hash: 0d735...3e0 Tull og vas? Voksent. Det er flere eiendomsmeglere her i verden, ikke bare du, og det er hva jeg har fått høre. 1,3 ER et skambud i dette tilfellet. En megler jobber for selger, ikke kjøper. Selvsagt sier megler at det er et skambud. Og at megler skal nekte å ta i mot budet er iallefall bare tull! Har du sett for mye på amerikanske meglerserier på tv, kanskje?Anonymous poster hash: d05e6...58d Du var en rimelig kranglete person. En megler jobber ikke for selger, men for begge parter. Derav ordet MEGLER. En megler kan nekte å ta i mot et bud, jo. Hvem er det du jobber for, siden du ikke kan sånt? Jeg står midt i en salgsprosess selv, og da vi fikk inn et muntlig bud på ca 15% under prisantydning, nektet megler å ta imot budet. Det var ikke nok, og det sa han rett ut til de som kom med skambudet. Mere du vil krangle om? Og til HI. Dere gjør selvsagt det dere vil. Om dere vil legge inn 1,3, så gjør dere det. Det verste som kan skje er at dere får nei. Verdt et forsøk. Det er du som ikke gir deg her. At din megler har sagt at han ikke tar imot et bud, betyr ikke at han kan nekte kjøper å legge inn et lavt bud. Her kunne kjøper ha krevd at megler fremla budet til selger. En megler skal megle ja, men i realiteten jobber en megler for selger. Det er her han tjener pengene. En annen ting, de der 10 % du snakker om. Jeg har i kveld forhørt meg med to meglere jeg kjenner, fordi jeg var nysgjerrig på om dette stemte. Begge har lang erfaring som meglere i Oslo og dette sier de begge er bare tull. En annen anonym enn h*n over her. Anonymous poster hash: 1d89e...1e4 Jeg skrev til HI at megler KAN velge å nekte å ta imot budet. Det er da ikke feil det? De meglerene jeg har snakket med sier at 10% under prisantydning er skambud. Jeg har prøvd å finne en definisjon på begrepet skambud, men det finnes tydeligvis ikke. Jeg antar at det er en muntlig betegnelse, og at det derfor også varierer fra sted til sted hva det egentlig betyr. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146742683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathrine. Skrevet 17. oktober 2014 #32 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Me fekk hus som sto til 2,2 mill. til 1,9 mill. Eg syntes det var flaut pga skambud, men lot mannen gjøre det. Megler ringte og spurte om me kunne møtes på midten. Han sa nei, og vi fekk huset. 😊 Huset var sannsynligvis feil prisa. Endret 17. oktober 2014 av Kathrine. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146742744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #33 Del Skrevet 18. oktober 2014 Takk for mange gode svar folkens :-) I dag er dagen... Gir dere oppdatering etterhvert :-) Anonymous poster hash: 01846...cc3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146743661 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #34 Del Skrevet 18. oktober 2014 1,3 når prisantydning er 1,6 er skambud ja. Det er ikke sikkert at megler vil godkjenne det som bud engang. En tommelfingerregel er at man ikke skal legge inn bud lavere enn 10% av prisantydning, dvs ca 1.450.000 i deres tilfelle. Jeg ville aldri godtatt 1,3, men det er selvsagt lov å prøve.Tommelfingerregel på 10 %? Tull og vas. Jeg er eiendomsmegler på 10.året og aldri hørt noe så dumt. Man legger inn det budet man ønsker og tar det derfra. Et bud på 1.3 er ikke noe skambud i dette tilfellet.Anonymous poster hash: 0d735...3e0 Tull og vas? Voksent. Det er flere eiendomsmeglere her i verden, ikke bare du, og det er hva jeg har fått høre. 1,3 ER et skambud i dette tilfellet.En megler jobber for selger, ikke kjøper. Selvsagt sier megler at det er et skambud. Og at megler skal nekte å ta i mot budet er iallefall bare tull! Har du sett for mye på amerikanske meglerserier på tv, kanskje?Anonymous poster hash: d05e6...58d Du var en rimelig kranglete person. En megler jobber ikke for selger, men for begge parter. Derav ordet MEGLER. En megler kan nekte å ta i mot et bud, jo. Hvem er det du jobber for, siden du ikke kan sånt? Jeg står midt i en salgsprosess selv, og da vi fikk inn et muntlig bud på ca 15% under prisantydning, nektet megler å ta imot budet. Det var ikke nok, og det sa han rett ut til de som kom med skambudet. Mere du vil krangle om? Og til HI. Dere gjør selvsagt det dere vil. Om dere vil legge inn 1,3, så gjør dere det. Det verste som kan skje er at dere får nei. Verdt et forsøk. En megler formidler boliger, og jobber utelukkende for selger. Dersom din megler nekter å ta i mot et bud på eget initiativ og basert på sine egne regler, vil jeg påstå at det er tjenesteforsømmelse ovenfor deg som selger. Hva hvis huset deres er overpriset, og "skambudet" er alt dere får? Og megler har nektet å ta i mot budet? Anonymous poster hash: d05e6...58d Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146743868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ronja røverdatter Skrevet 18. oktober 2014 #35 Del Skrevet 18. oktober 2014 En megler som hadde nektet å ta i mot et bud fra meg, skulle jammen meg fått passet sitt påskrevet. Det er kunden, ikke megleren som skal avgjøre om budet er godt nok eller ikke. At han kan råde kunden sin til å si nei, er noe annet. Jeg ville heller aldri selv bruke en megler som stopper budene før de kommer til meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146743889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest @---;- Skrevet 18. oktober 2014 #36 Del Skrevet 18. oktober 2014 Markedsverdien på en bolig er aldrig mer en hva eventuelle kjøpere er villig til å betale for den. Har huset ligget ute i 4,5 mnd så er det veldig mye som tyder på at 1,6 er for høyt priset. Huset har dermed en lavere markedsverdi en prisantydning. Når man følger med på boligmarkedet så ser man at prisen på en bolig vil endre seg. Eksempelvis måtte tanten min redusere prisen på boligen fra 2,1 til 1,8 før noen viste interesse, videre så var høyeste bud som endte som pris på 1,5. Skulle 10% regelen være gyldig, så hadde dette huset skulle gått for 1,9 noe det absolutt ikke var verdt selv om takst og verdivurdering tilsa det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146743968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lessismore Skrevet 2. november 2014 #37 Del Skrevet 2. november 2014 Hvordan gikk det HI? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146778729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 2. november 2014 #38 Del Skrevet 2. november 2014 I dag er de fleste boliger overpriset, og man betaler mye mer enn hva man får igjen for pengene. Høres smart ut å by lavt, særlig siden dere ikke må ha akkurat dette huset. Det regnes forresten som svart arbeid når man benytter seg av vennetjenester. Anonymous poster hash: b563f...544 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175843-skal-legge-inn-bud-i-morgen-huset-er-taksert-til-16-kan-vi-legge-inn-bud-p%C3%A5-13-eller-er-det-skambud/page/2/#findComment-146778777 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå