Gå til innhold

Er det noe lov som sier hvor mange timer jeg kan jobbe i strekk når jeg er 50%sykemldt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At jeg for eksempel kan jobbe to dager i uken 9,45 timer, i steden for to og en halv dag. Arbeidsgiver sier det ikke er lov å jobbe lengre dager enn åtte timer.

Anonymous poster hash: d9a44...8d0

Skrevet

At jeg for eksempel kan jobbe to dager i uken 9,45 timer, i steden for to og en halv dag. Arbeidsgiver sier det ikke er lov å jobbe lengre dager enn åtte timer.

Anonymous poster hash: d9a44...8d0

Ikke hva jeg vet, men det er jo ikke ufirnuftig det din sjef sier. Det kommer jo også Ann på hvorfor fiber sykemeldt, hvordan det er hensiktsmessig å legge opp dagene...

Anonymous poster hash: eb0e4...97c

Skrevet

Når du er sykmeldt 50% så er det ikke meningen at du skal jobbe hele dager for så å ha flere dager fri. Ved 50% sykmelding så skal man jobbe halve dagen hver dag. Hvis ikke mister den 50% sykmeldingen sin mening, da du har fått den pga at du ikke greier å jobbe 100% hver dag.

Anonymous poster hash: 6b192...cae
Skrevet

De gangene jeg har vært gradert sykemeldt har jeg selv fått velge om det betydde kortere dager eller fri noen dager.

Men hvordan det er med maks timer vet jeg ikke.

Skrevet

Når du er sykmeldt 50% så er det ikke meningen at du skal jobbe hele dager for så å ha flere dager fri. Ved 50% sykmelding så skal man jobbe halve dagen hver dag. Hvis ikke mister den 50% sykmeldingen sin mening, da du har fått den pga at du ikke greier å jobbe 100% hver dag.

Anonymous poster hash: 6b192...cae

Jeg var 50% sykemeldt deler av svangerskapet, og fikk klar beskjed av legen at det var helt opp til meg om jeg ville/kunne arbeide halve dager, eller hele dager (men da færre), eller jobbe fulle timer (men med redusert kapasitet).

Selvfølgelig må jo det jo være forenelig med arbeidet man har, men man står fritt til å velge hva som passer best for seg og arbeidsgiver.

Men til HIs spørsmål, så vet jeg ikke om du kan arbeide lenger dager enn du pleier når du er sykemeldt. Det tviler jeg egentlig på, uten at jeg vet noe om det.

Anonymous poster hash: ca9da...ca3

Skrevet

De gangene jeg har vært gradert sykemeldt har jeg selv fått velge om det betydde kortere dager eller fri noen dager.

Men hvordan det er med maks timer vet jeg ikke.

Samme her. Jeg er gradert sykemeldt nå og har fått velge selv. Kortere dager hadde vært mer slitsomt og uoverkommelig for meg enn fri enkelte dager. 

Anonymous poster hash: 9ddc0...bc2

Skrevet

Hvilken sykdom har du som gjør at du orker å jobbe nesten 10 timer i strekk mens du er 50% sykemeldt? Jeg synes det høres merkelig ut om man har lov til å jobbe overtid når man er sykemeldt. Hvis man jobber mer enn 9 timer på en dag, slår det inn overtid uavhengig av stillingsprosent. 

Anonymous poster hash: 930cd...894
Skrevet

930cd...894 [/acronym]

Enkelte arbeidsgrupper er fritatt fra den delen av arbeidsmiljøloven (feks lærere og leger).

Skrevet

Veldig underlig å be om å jobbr 10 timer på en dag når du har behov for å väre sykmeldt.

Skrevet

930cd...894 [/acronym]

Enkelte arbeidsgrupper er fritatt fra den delen av arbeidsmiljøloven (feks lærere og leger).

Det er mulig, men jeg stiller likevel spørsmål til hvor nødvendig en 50% sykemelding er når man klarer å jobbe nesten 10 timers-vakter.

Anonymous poster hash: 930cd...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...