Gå til innhold

Har du lidd av jernmangel? Hva var symptomene dine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter med søvnløshet og liten energi. Dårlig konsentrasjon og generelt svært liten interesse for ting rundt meg. Jeg føler veldig lite. Jeg vet jo at jeg har fått beskjed i flere år om å ta jern, men jeg har vært litt sløv. Har kobberspiral, så jeg blør myyye når jeg har mensen.

Jeg har god helse og er aldri syk, det er bare min mangel på interesse for ting som plager meg. Noen som har hatt samme erfaring? Jeg var jo ikke sånn før. Jeg er bare generelt fri for energi. Vil ikke si jeg er deprimert akkurat, bare litt likeglad til alt... Og sånn vil jeg jo ikke være!

Anonymous poster hash: f3d2e...b44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var sliten og slapp. Ta en blodprøve, så får du svar :)

Skrevet

Jeg var sliten og slapp. Ta en blodprøve, så får du svar :)

Bare sliten og slapp? Du merket ikke noe psykisk? Man skal kanskje ikke merke noe psykisk...

Skrevet

Det du beskriver av symptomer er nøyaktig (blandt annet) hvordan jeg føler meg med lavt stoffskifte!

Jeg har i perioder også veldig lavt jernlager, kjenner fort når de synker, pga (enda mer) trøtthet og (enda mindre) energi. Tar jerntabletter hele tiden nå, ingen vits i å la de synke et par ganger i året for å så måtte bruke to mnd på å få de opp igjen.

Anonymous poster hash: 286e2...968

Skrevet

Jeg har Fibromyalgi å opplever dine symptomer uansett, de gangene jeg har hatt jernmangel i tillegg har jeg merket det på svimmelhet og manglende balanse. Ta turen til legen å ta en blodprøve.

Anonymous poster hash: 8ce97...ec7

Skrevet

Jeg hadde lavt blodtrykk og lav blodprosent og, så er ikke sikker på hva som var hva. Dette var i svangerskapet.

Jeg hadde hjertebank, var svimmel, tungpust, trøtt og sliten, og generelt kraftløs.

Hodepine.

Anonymous poster hash: ac696...d3f

Skrevet

Du beskriver meg! Alt du har skrevet er sånn jeg har det hver dag. Og jeg har jernmangel og vitamin B12 mangel. Litt trøblete stoffskifte også, blir lavt i perioder og kan svinge litt fra normalt-lavt til lavt. Føler alikevel at det er noe mer enn kun dette, men har egentlig ikke krefter eller ork til å reise til legen å finne ut av mer. Er blitt så vane med det. Men du, reis til legen og ta noen blodprøver iallefall. Vil regne med at du mangler noen vitaminer eller mineraler. Og ta de fast, hver dag, i noen mnd før du kan ta nye blodprøver og se om det hjelper med vitamintilskudd.

Anonymous poster hash: b589b...b0d

Skrevet (endret)

Jeg sliter med søvnløshet og liten energi. Dårlig konsentrasjon og generelt svært liten interesse for ting rundt meg. Jeg føler veldig lite. Jeg vet jo at jeg har fått beskjed i flere år om å ta jern, men jeg har vært litt sløv. Har kobberspiral, så jeg blør myyye når jeg har mensen.

Jeg har god helse og er aldri syk, det er bare min mangel på interesse for ting som plager meg. Noen som har hatt samme erfaring? Jeg var jo ikke sånn før. Jeg er bare generelt fri for energi. Vil ikke si jeg er deprimert akkurat, bare litt likeglad til alt... Og sånn vil jeg jo ikke være!

Hadde jernlagere som omtrent var helt tomme. Var svært trøtt og helt tappet for energi, ukonsentrert, svimmel og nummen i huden.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Du beskriver meg! Alt du har skrevet er sånn jeg har det hver dag. Og jeg har jernmangel og vitamin B12 mangel. Litt trøblete stoffskifte også, blir lavt i perioder og kan svinge litt fra normalt-lavt til lavt. Føler alikevel at det er noe mer enn kun dette, men har egentlig ikke krefter eller ork til å reise til legen å finne ut av mer. Er blitt så vane med det. Men du, reis til legen og ta noen blodprøver iallefall. Vil regne med at du mangler noen vitaminer eller mineraler. Og ta de fast, hver dag, i noen mnd før du kan ta nye blodprøver og se om det hjelper med vitamintilskudd.

Jeg tipper du har Cøliaki! Ta en gentest og se om du har genet. 

Anonymous poster hash: d38e6...015

Skrevet

Hadde skremmende lavt Jernlager en periode, og var i denne perioden dårlig/sliten/trøtt/fort svimmel ++.. Var slitsomt å ha det sånn! Ta en blodprøve hos legen din for å sjekke, for det var virkelig ikke noe gøy..

Skrevet

Hadde akkurat samme symptomer som deg. Hadde helt tomme jernlagre.

Anonymous poster hash: 3eb1f...ad8

Skrevet

Å ha lavt jernmangel kan også føre til og bli blodfattig, at du i tilleg blør mye under mens kan gjøre deg ekstra slapp å slitten. Alt henger i sammen med hva du mangler av mineraler og vitaminer. Psyken kan bli påvirket dersom du i fra før har vært en tenker og grubler.

Anonymous poster hash: ed425...eb0

Skrevet

Jeg tipper du har Cøliaki! Ta en gentest og se om du har genet.

Anonymous poster hash: d38e6...015

Eller ta en blodprøve for å sjekke om du faktisk har cøliaki... 1/3 av oss har tross alt genet som de fleste med cøliaki har, så en sånn prøve er strengt tatt ikke mye verdt.

Anonymous poster hash: 8f67b...b3f

Skrevet

Det er som å lese om meg selv. Jeg er helt lik. Mangler interesse for alt. Slapp og sløv. Jeg skal starte med jern.

Anonymous poster hash: 27394...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...