Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Gravid i uke 27 å forstoppelsen blir bare verre og verre. Vi snakker skikkelige smerter. Jeg kjenner trykketrangen bak prøver å gå på toalettet å får kun trykket litt før alt stopper opp. Så da sitter jeg der, med endetarmen i vid åpning med avføring som ikke rikker seg en millimeter. Beklager info men i går ble det rett og slett så ille at jeg måtte plukke meg selv (tok frem en hanske). Blødende hemorider og smerter gjorde meg desperat, så ille har det blitt. Jeg går turer, drikker mye vann. Spiser variert, drikker biola og spiser activia yoghurt. Hva mer kan jeg gjøre? Nesten redd for å revne når det er som verst. Sitter på do opp imot en time. Beklager enkle detaljer, dette er for å illustrere hvor ille det er. Så fort jeg har vært på toaletter forsvinner smertene. Råd? Anonymous poster hash: 4d922...25f
Gjest Minnieropptatt Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Jeg ville rådført meg med en lege. Men har du prøvd svisker? Viktig å drikke masse vann, men det gjør du jo allerede
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Linfrø i f.eks smoothie eller havregrøt. Epler og/eller pærer. Åsså drikk masse vann 😉 Det hjalp for meg, når ingenting annet hjalp. Anonymous poster hash: 8ad1f...2d4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Linfrø er tingen:-) Medisinsk : Lactulose (reseptfritt på apoteket), og eller microlax Anonymous poster hash: ddfca...31d
KonTiki Skrevet 16. oktober 2014 #5 Skrevet 16. oktober 2014 Druer Tørkede aprikoser -funker som juling :-) Spis og se glad ut ;-) Rømmegrøt Svisker Sviskejuice Linfrø Sterk indisk mat Laxoberal-dråper Betulac/lactulose - da må du drikke myyyyyye vann Det finnes mye rart på helsekostbutikkene :-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 2 lynsterke espresso og 1 stort glass med ferskpresset appelsinjus å du er i gang... Anonymous poster hash: 146eb...f52
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Kjøp deg klyster og spis svisker hver dag framover! Og ta lactulose eller parafin! Ikke drikk biola,mange blir forstoppet av det. Lykke til med bæsjinga! Anonymous poster hash: b8b01...f94
Blondzilla Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 Lactulose er det eneste som funker for meg når jeg er gravid.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Har du snakket med sykehuset? Det er ikke tull.. Men da jeg fikk førstemann hadde jeg ingen aning om at det var rier jeg hadde. Satt på do og trodde med full overbevisning at jeg hadde skikkelig forstoppelse. Det var sammenhengende smerter som varte leeenge..Da jeg ringte føden ba de meg komme inn og da hadde jeg 5 cm.. Det er IKKE for å skremme deg, men ville ringt sykehuset just in case.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Du beskriver nøyaktig hvordan jeg hadde og følte det da jeg fikk forstoppelse fra helvete etter fødsel nr 3. Etter mange kjerringråd som ikke virket, kjøpte jeg microlax (klystér) og laxoberal-dråper på apoteket. 3*klystér og noen runder med laxoberal før det løsnet... Det var nok laxoberal som hadde absolutt best virkning. Microlax hjalp bittelitt, men kun minimalt. Anonymous poster hash: 3d935...6b2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 en halv liten sterk kaffi før frokost om morgenen setter fart på sakene her!!!! + lavkarbo knekkebrød om masse vann i løpet av døgnet ellers. Anonymous poster hash: 84ef0...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå