Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #1 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg trenger litt hjelp jeg :-) Har så mange fine navn og klarer ikke bestemme meg :-) Som dere ser er det litt av hvert :-):-):-) Adina Aleesha Alyssa Amelie Annabelle Anne Ariana Arianêl Arida Aryana Ashlee Becky Catharina Catherine Cathinka Celine Chloe Christianna Elaina Elaine Elainelyn Eleanor Elina Elle Estelle Evelina Gemma Georgie Hayleigh Holly Initani Jellenna Jenna Joanna Joanne Joannina Johnleigh Johnnelie Jolene Jorunn Josefina Kathinka Kathleen Kathleena Kathleene Katriana Katrine Lauren Leanne Leigh Lena Loreen Louisa Louise Louisse Mae Malene Maneeka Maria Marian Marianna Marida Marie Mariella Marita Martha May Mayleigh Melina Meline Molly Mona Naomi Nelie Nelyn Pennella Rachel Rebecka Samiél Sarah Sarali Sarátha Sarea Shawnee Shawneeda Sofie Suzanne Teresa Therese Tiffany Trinnelle Trinnilla Trinny Vaunessa Anonymous poster hash: 983bf...7ce Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175704-hjelp-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cate Amelie Skrevet 16. oktober 2014 #2 Del Skrevet 16. oktober 2014 Adina: Kan brukes, men ikke min smak Aleesha: Passer ikke i Norge Alyssa: Usikker på om det passer i Norge, og liker det ikke så godt heller Amelie: Pent, skal du uttale det rett frem Amelie (som Amelia med e) eller Ameli med trykk på li? Annabelle: Litt for mye for meg, men pent likevel. Ulempen er at det finnes så mange måter å stave det på Anne: Enkelt og klassisk, men ganske så kjedelig Ariana: Helt greit, liker ikke så veldig godt de fleste navn som slutter på -ana Arianêl: Hvordan i alle dager uttales dette? Er det et navn? Hvis det uttales Arianelle, altså som Annabelle, kan det faktisk være pent, med den skrivemåten blir man altfor usikker på uttale Arida: Kan brukes, men er ikke min smak Aryana: Litt bedre enn Ariana, men er fortsatt ikke så veldig glad i det Ashlee: Fungerer ikke så godt i Norge. Skal du bruke det, så skriv det Ashley Becky: Tøft, og helt uproblematisk å bruke Catharina: Ikke helt min smak, men kan fint brukes. Ville skrevet Katarina Catherine: Ville heller valgt Cathrine Cathinka: Pent, men litt for søtt for meg. Ville heller skrevet Katinka. Celine: Pent, men er litt lei av det nå. Hva med Serine? Chloe: Et av mine favorittnavn! Men er usikker på om det fungerer i Norge. Christianna: Langt og tungt. Ville heller valgt Christiane Elaina: Blir nok litt vanskelig i Norge. Folk kommer til å være usikre på om det skal uttales Eleina eller rett frem Elaina Elaine: Samme som Elaina. Elein, Eleine eller Elaine? Elainelyn: Hvordan tenker du å uttale det? Det første som dukker opp i hodet mitt, er Eleinlin, men det er nettopp det som er problemet: Folk kommer ikke til å ane hvordan de skal uttale det Eleanor: Pent, men tenker du med engelsk eller norsk uttale? Elina: Pent, men ikke min smak Elle: Liker det, men folk kommer nok til å være i tvil om det skal uttales Elle eller Ell Estelle: Pent, dette burde flere valgt (kommer ikke til å velge det selv, da). Men tenker du med stum e, eller skal e-en på slutten uttales? Evelina: Ikke helt min smak, men pent likevel Gemma: Liker ikke dette. Hva med Emma? Georgie: Liker ikke, og blir nok problematisk i Norge Hayleigh: Liker litt, men ville nok heller skrevet det Hailey, selv om jeg liker Hayleigh bedre, rett og slett for at det skal bli litt lettere å forstå hvordan du tenker å uttale det Holly: Ikke min smak Initani: Er det i det hele tatt et navn? Ikke pent. Jellenna: Litt tøft, men ville nok heller valgt Jenna (som jeg for øvrig ser du allerede har på listen din) Jenna: Tøft, men er ikke særlig pent med norsk J Joanna: Litt vanskelig på norsk. Hva med Johanna? Joanne: Samme som over. Ville vurdert Johanne. Joannina: Liker ikke, og kan bli vanskelig på norsk, spesielt dersom du ønsker engelsk uttale Johnleigh: Nei, det ser mer ut som et guttenavn Johnnelie: Tenker automatisk guttenavn, på grunn av "John"-delen Jolene: Kan gå, men er ikke min smak. Tenker du å uttale det rett frem, eller som engelsk Djåolin? Jorunn: Merkelig at du har et så gammelt navn på listen din innimellom alle disse nymotens utenlandske navnene. Er nok ikke noe jeg ville valgt Josefina: Pent, men for søtt for meg Kathinka: Som tidligere nevnt, er det litt for søtt for meg Kathleen: Liker, men er usikker på om det fungerer i Norge. Skal du uttale det Katt-lin eller Katt-lén? Kathleena: Liker bedre Kathleen. Kathleene: Foretrekker Kathleen Katriana: Aldri hørt før. Likte det heller ikke. Katrine: Liker ikke så godt Lauren: Hvordan skal du uttale det? Lauren eller Låren? Dette gjør meg usikker. Er dessuten ikke særlig glad i det. Leanne: Og hvordan skal du uttale det? Liann? Lianni? Leann? Liker det med engelsk uttale (Liann), men er usikker på om det fungerer i Norge Leigh: Dette går ikke i Norge. Punktum. Lena: Pent Loreen: Hvordan uttales det? Louisa: For søtt for meg Louise: Fortsatt litt for søtt for meg Louisse: Dette må være en feilstavelse av Louise. Beklager, men det er nok det folk vil tenke Mae: …og hvordan skal du uttale det? Malene: Liker det litt Maneeka: Nei, liker ikke Maria: Enkelt og pent Marian: Tenker du trykk på første stavelse (Maaaarian) eller siste stavelse (Mari-Ann)? Liker det hvis det uttales med trykk på siste stavelse, og ville nok skrevet det Mariann. Marianna: Litt for mye, ville valgt Mariann Marida: Høres ut som du sliter med å uttale Marita. Likte det ikke så godt Marie: Enkelt og pent Mariella: Liker ikke så godt, blir litt mye Marita: Er ikke så glad i det, men bedre enn Marida Martha: Liker ikke May: Pent kun med engelsk uttale Mayleigh: Hvordan vil du uttale det? Som Hayleigh? Isåfall er det pent Melina: Litt mye, foretrekker Meline Meline: Pent med stum -e, ellers blir det litt mye Molly: Liker ikke Mona: Ikke så glad i det Naomi: Synes dessverre ikke det høres ut som et navn (selv om jeg vet det er et navn) Nelie: Og hvordan uttales det? Neli? For da liker jeg det Nelyn: Tror jeg liker det… Pennella: Aldri hørt før. Likte det heller ikke Rachel: Liker ikke Rebecka: Ikke helt min smak Samiél: Nei. Sarah: Liker ikke Sarali: Liker det ikke Sarátha: Liker ikke dette heller Sarea: Nei, liker ikke Shawnee: Fungerer ikke i Norge, og liker det ikke heller Shawneeda: Ikke pent, og fungerer ikke i Norge Sofie: Liker det Suzanne: Ikke så glad i, men ville stavet det Susanne Teresa: Liker ikke Therese: Liker ikke Tiffany: Nei, dette liker jeg overhodet ikke. Altfor søtt, og blir litt "lavstatus" Trinnelle: Nei, liker ikke Trinnilla: Trinnilla? Beklager, aldri hørt før, og syns ikke det var det minste pent Trinny: Liker ikke Vaunessa: Liker det ikke det spor. Ser ut som en stavefeil av Vanessa. Liker ikke Vanessa heller, men velg heller det enn Vaunessa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175704-hjelp-meg/#findComment-146740291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 17. oktober 2014 #3 Del Skrevet 17. oktober 2014 (endret) Jeg liker best: Adina Catharina Evelina Holly Lena Louise Molly Therese I tillegg er det enkelte navn som jeg liker veldig godt men som jeg synes er stavet for besværlig. Rebecka er f eks ikke en standardstavemåte og uttales helt likt som Rebekka. Da tenker jeg at det blir for besværlig i dagligdagen. "Rebecka med en c og en k. Nei, C'en først..." Jeg har ikke noe i mot c'er og stumme h'er men de er enklest å ha i navnet sitt når det er snakk om en forholdsvis vanlig stavemåte. Enkelte navn på listen (som f eks Shawneeda) blir jeg usikker på hvordan skal uttales/ville jeg ha problemer med å stave om jeg hørte det. Det blir fort besværlig når navnet konstant blir feilstavet/uttalt. Lykke til med jakten på det perfekte navn. Endret 17. oktober 2014 av Giss Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175704-hjelp-meg/#findComment-146741939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #4 Del Skrevet 17. oktober 2014 Lang liste:-) Blant de mange navnene er det særlig to som peker seg ut for meg: Cathinka/Kathinka (eller kanskje Catinka/Katinka) og Louise. Anonymous poster hash: a5253...748 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175704-hjelp-meg/#findComment-146742090 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2014 #5 Del Skrevet 17. oktober 2014 jeg liker best Elina, Sara, Sofie og Marie. De tre siste her er jo veldig vanlig, men foretrekker de likevel fremfor resten av listen. Jeg liker aller best Sofie. Det er mye brukt, spesielt som 2.fornavn, men jeg vet selv bare om én som heter det som første og eneste fornavn. Anonymous poster hash: 6f05a...18a Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175704-hjelp-meg/#findComment-146742401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elskerhøsten2014 Skrevet 17. oktober 2014 #6 Del Skrevet 17. oktober 2014 Mona, Molly, Sara,Sofie,Marie og Naomi resten er langt fra min smak Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175704-hjelp-meg/#findComment-146742408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
inimini Skrevet 18. oktober 2014 #7 Del Skrevet 18. oktober 2014 Molly☺ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175704-hjelp-meg/#findComment-146744691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ammie Skrevet 18. oktober 2014 #8 Del Skrevet 18. oktober 2014 Adina - PentAleesha - Fungerer kanskje ikke så bra på norsk?Alyssa - PentAmelie - Nydelig, men uttales det med stum e, eller ikke?Annabelle - NydeligAnne - Litt kjedelig syns jegAriana - NydeligArianêl - Tror dette blir litt vanskelig å stave på norskArida - Syns ikke det er så pentAryana - Tror det kan bli litt mer problematisk å stave det slik. Ariana er bedre.Ashlee - Fungerer dårlig på norsk, og er generelt vanskelig å staveBecky - Ikke særlig pentCatharina - PentCatherine - Tror den stavelsen vil bli litt problematisk i Norge, Cathrine er bedre, sev om jeg syns det er litt kjedeligCathinka - PentCeline - Syns det er litt oppbruktChloe - Pent, men tror ikke det er så lett å bruke i NorgeChristianna - PentElaina - Litt usikker på uttalen, men pentElaine - Syns det er nydelig med amerikansk uttale, en er litt redd for at noen prøver å uttale det rett fremElainelyn - Usikker på uttalen, og det blir litt tungt og vanskelig å siEleanor - Nydelig, men denne stavelsen er litt vanskelig i Norge. Umulig å vite om fork sier Eleanor eller ElianorElina - NydeligElle - PentEstelle - PentEvelina - NydeligGemma - Tror dette blir problematisk i NorgeGeorgie - Fungerer dårlig på norskHayleigh - Et nydelig navn som generelt er vanskelig å stave (Haley, Hayley, Haylee, Hayleigh, Haylie osv.)Holly - Fungerer ikke på bra på norskInitani - Syns ikke det var særlig pentJellenna - Usikker på uttale, og syns det generelt var litt vanskeligJenna - Pent, men foretrekker amerikansk uttaleJoanna - Pent med amerikansk uttale, ikke så pent med norskJoanne - Pent med amerikansk uttale, ikke så pent med norskJoannina - Tungt og litt vanskeligJohnleigh - Vanskelig å stave, spesielt i NorgeJohnnelie - Vanskelig å stave, uttale og spesielt vanskelig i NorgeJolene - Jeg syns det er pent, men tror ikke det fungerer bra i NorgeJorunn - Ikke helt min smakJosefina - PentKathinka - PentKathleen - Nydelig, men kan være vanskelig på NorskKathleena - Ikke så pentKathleene - Usikker på uttaleKatriana - Jeg syns ikke det var så pentKatrine - Jeg syns det er litt kjedeligLauren - Jeg syns ikke det er så pent, liker Laura bedreLeanne - usikker på uttalenLeigh - Jeg syns ikke det er så pentLena - Ikke helt min smakLoreen - Jeg syns det er pent, men tror det blir litt krøll med uttalenLouisa - PentLouise - pentLouisse - Ikke særlig pentMae - Usikker på uttalen. Skal det uttales May, syns jeg det bør skrives MayMalene - pentManeeka - Ikke særlig pent, og tror ikke det blir lett å uttaleMaria - Jeg syns det er litt kjedeligMarian - Er litt usikker på uttalen. Syns Mariann er penereMarianna - pentMarida - syns ikke det er særlig pentMarie - Syns det er litt kjedeligMariella - pentMarita - Syns ikke det er særlig pentMartha - Syns ikke det er særlig pentMay - Syns det er pent på engelsk, ikke på norskMayleigh - Usikker på uttale, og syns det er vanskelig å stave på norskMelina - pentMeline - pentMolly - syns ikke det er særlig pentMona - NydeligNaomi - pentNelie - Syns det er pent. Men lurer litt på om det er stum e eller ikkeNelyn - Ikke særlig pentPennella - Jeg syne ikke det er særlig pentRachel - Helt greitRebecka - pentSamiél - Syns ikke det er særlig pentSarah - Syns det er litt kjedeligSarali - Syns ikke det er særlig pentSarátha - Syns ikke det er særlig pentSarea - PentShawnee - Vanskelig å stave, og dessuten ikke særlig pentShawneeda - Vanskelig å stave, og dessuten ikke særlig pentSofie - Litt kjedeligSuzanne - På norsk er Susanne en bedre måte å stave det på. Syns navnet er pent nokTeresa - PentTherese - PentTiffany - Usikker på uttalenTrinnelle - Syns ikke det er særlig pentTrinnilla - Syns ikke det er særlig pentTrinny - Syns ikke det er særlig pentVaunessa - Ser ut som en stavefeil av Vanessa, Men syns Vanessa er pent da Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175704-hjelp-meg/#findComment-146745504 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå