Gå til innhold

Jeg hadde bursdag i går, i gave fra min venninne fikk jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et innrammet A4 bilde av datteren hennes.. jeg er fadder på ungen. Vi har bare bryllupsbilde av oss på en vegg, ellers har vi kunst å annen pynt.

Det bilde jeg fikk aner jeg ikke hvor skal henges, synes det var dumt at hun ga det for føler jo jeg må henge det opp...

Hva hadde dere gjort? Hva om jeg ikke henger det opp, å hun spør meg hvor jeg har hengt bilde?

Anonymous poster hash: 6f46a...e93

Skrevet

Å gi bort innrammede bilder av barna er en uting med untak av der mottageren konkret har ønsket seg det, men når så galt likevell har skjedd anbefaler jeg å plasere det i en hylle. Du trenger ikke henge det på veggen. Om det står i bokhylla på soverommet eller noe i den dur står det fortsatt fremme, men det blir ikke dominerende.

Anonymous poster hash: a8216...b1d
Skrevet

Et innrammet A4 bilde av datteren hennes.. jeg er fadder på ungen. Vi har bare bryllupsbilde av oss på en vegg, ellers har vi kunst å annen pynt.

Det bilde jeg fikk aner jeg ikke hvor skal henges, synes det var dumt at hun ga det for føler jo jeg må henge det opp...

Hva hadde dere gjort? Hva om jeg ikke henger det opp, å hun spør meg hvor jeg har hengt bilde?

Du har vel en liten plass på en vegg å avse? Selvsagt skal du henge det opp. Du er jo tross alt fadder.

Skrevet

Du har vel en liten plass på en vegg å avse? Selvsagt skal du henge det opp. Du er jo tross alt fadder.

Det er ikke noe "selvsagt" i det. HI bestemmer selv hva hun vil ha på sin egen vegg, og har absolutt ingen plikt til å henge opp bilde av fadderbarnet sitt. Hvis hun ikke en gang har bilder av egne barn, så er hun vel ikke så glad i fotografier, da?

Anonymous poster hash: ebb23...ae8

Skrevet

Ikke enig! Hvis man ikke henger bilde på veggen av egne unger engang, skal man da måtte henge opp andres barn?

Skrevet

Det burde ikke gis til andre enn besteforeldre. Har du et kontor eller noe? Vi hang et bilde bestemoren til mannen hadde malt til oss. Hun er ikke noen Munch for å si det sånn.

Anonymous poster hash: 02d23...9a5

Skrevet

Hehe må le litt av deg over her som fikk det malte bilde :-D

Vi har ingen barn enda.

Takk for svar!

Skrevet

Jeg pleier å henge slike bilder i gangen slik at det er lett synlig for giver og andre besøkende. Etter en tid tar jeg det ned eller skifter ut med eventuelle andre bilder. Jeg har ikke veggplass til alle i stua, og synes det lett blir rotete med mange bilder, gjerne i ulike rammer.

Skrevet

Det der er så fælt! Har ei søster som gjør det der til hele familien til jul hvert år! Skjønner jo at det er lettvint og kun gode tanker bak, men...ikke trenger jeg så mange bilder av dem på veggen og det gjør jo ingen andre heller. Når jeg får nytt bytter jeg det ut med det gamle. Bildet står plassert i hjørnet inni en bokhylle.

Skrevet

Du trenger på ingen måte henge det i stuen, hva med i gangen i 2.etg, på kontore/soverommet, i kjellerstuen, trappeoppgangen e.l.

Anonymous poster hash: f209f...ae6
Skrevet

Hvorfor gjør folk sånn?! Kunne ikke falt meg inn.

Skrevet

Hadde ikke hengt det opp. Hjemmet mitt er nøye planlagt, passer ikke inn med et portrettfoto av ei venninnes barn der...

Har gjerne bilder av barn jeg er glad i, men når noen gir bort bilder i A4 format, av sin egen unge til andre, da får du nesten bare prøve å knuse de uobjektive foreldrebrillene dine littegrann, for det hadde ikke kommet opp på veggen her.

Hadde rett og slett ikke hengt det opp, så tar hun kanskje hintet samtidig!

Vi skal ha bilder hengende på ei snor, med treklyper og lyslenker rundt, 3 rader, nede, der skal bilder få henge. Men A4 format, villeste jeg har hørt!

Skrevet

Takk for svar Twintipp og himmelblå!

Hjemmet hos oss er også nøye planlagt å det passer virkelig ikke inn med et portrettbilde, gruver meg til hun kommer neste gang å spør hvor vi har hengt bildet...

Hun har snakket om det bilde i flere måneder, å som hun gledet seg til å få rammet det inn å gitt det i gave til meg.

Skrevet

Sett det i et album. Jeg har et album(eller en boks om man skal være etterrettelig) hvor julekort, takkekort og slikt ligger. Det er fint å ha, men jeg vil ikke ha alt fremme! Jeg har bilder av mine egne fire barn på kjøleskapet, pluss nevø og niese, fosterbarn og mine avdøde besteforeldre. Fotografier hører ikke hjemme på mine vegger. Ikke for høflighets skyld iallefall!

Skrevet

Takk for svar Twintipp og himmelblå!

Hjemmet hos oss er også nøye planlagt å det passer virkelig ikke inn med et portrettbilde, gruver meg til hun kommer neste gang å spør hvor vi har hengt bildet...

Hun har snakket om det bilde i flere måneder, å som hun gledet seg til å få rammet det inn å gitt det i gave til meg.

Men hvis hun har snakket om det til deg og du ikke har sagt noe, så er du jo "medskyldig". Hvis det er snakk om en god venninne, så må du nesten bare manne deg opp til å snakke åpent med henne. Si at du er glad i barnet, glad for å få være fadder, men at du ikke er så glad i fotografier på veggene. Dumt at hun bruker tid, penger og engasjement på å gi noe til deg som du ikke vil ha.

Skrevet

Det burde ikke gis til andre enn besteforeldre. Har du et kontor eller noe? Vi hang et bilde bestemoren til mannen hadde malt til oss. Hun er ikke noen Munch for å si det sånn.

hahahahaha :)

Skrevet

Ikke enig! Hvis man ikke henger bilde på veggen av egne unger engang, skal man da måtte henge opp andres barn?

Men det er da ikke bare i stua man har veggplass? Vi har bilder på kjøkken og i ganga også. Det går an å henge det der. Hvis ikke det er kunst all-over hele huset hos HI selvsagt........

Og HI, når du på forhånd vet av venninnen din gleder seg til å gi deg som fadder bildet av barnet sitt, og du grøsser ved tanken på å ha henne på veggen......Vel, kunne du ikke bare si at du ikke hadde tenkt å ha "slike" bilder på veggen da?

Skrevet

Nøye planlagte hjem med barn i hus? Hvordan er det mulig??? Jeg har unger som kommer hjem med tegninger, stentroll, dorullnisser og jeg vet ikke hva.... Har dere virkelig en eske for slikt som det bare stues bort i? Er er alt fremme minimum ett år, med unntak av høytidspynt. Alt pakkes ned og tas frem igjen. Et utvalg av tegninger osv bevares på loftet, de fineste rammer jeg inn.... Ja, hele huset mitt er nøye planlagt av barnehender! Her er tegninger og annet overalt. Hva sier dere til junior som stolt kommer hjem med en regning etc? Den var fin og hiver den??? Forstår ikke slikt jeg! Har tre...

Anonymous poster hash: af6d0...7e9

Skrevet (endret)

Det er ikke noe "selvsagt" i det. HI bestemmer selv hva hun vil ha på sin egen vegg, og har absolutt ingen plikt til å henge opp bilde av fadderbarnet sitt. Hvis hun ikke en gang har bilder av egne barn, så er hun vel ikke så glad i fotografier, da?

Nei tydeligvis ikke. Det er kunst det går i hos HI. Men nå visste jo HI om venninnes gaveplaner på forhånd. Hun kunne jo ha antydet at hun ikke ønsket seg bilde siden hun ikke ønsket å ha det på veggen?

Endret av Kari Mari
Skrevet

Falt meg ikke inn å si at jeg ikke ønsker meg bildet, det er jo frekt av meg å hun ville nok blir sur om jeg ga beskjed om det. Hun har jo vært hjemme hos oss mange ganger mins en gang i uken å vet godt selv at vi ikke har bilder av andre unger på veggene. De som har vært hos oss ser godt at det ikke vil passe inn med et portrettbilde på noen av veggene. Derfor er det meget spesielt at hun gir meg et så stort bilde av ungen.

Skrevet

Nøye planlagte hjem med barn i hus? Hvordan er det mulig??? Jeg har unger som kommer hjem med tegninger, stentroll, dorullnisser og jeg vet ikke hva.... Har dere virkelig en eske for slikt som det bare stues bort i? Er er alt fremme minimum ett år, med unntak av høytidspynt. Alt pakkes ned og tas frem igjen. Et utvalg av tegninger osv bevares på loftet, de fineste rammer jeg inn.... Ja, hele huset mitt er nøye planlagt av barnehender! Her er tegninger og annet overalt. Hva sier dere til junior som stolt kommer hjem med en regning etc? Den var fin og hiver den??? Forstår ikke slikt jeg! Har tre...

Enig. Jeg synes slike hjem som HI skisserer, er veldig upersonlige. Det gjelder å ha et hjem tilnærmet lik en Bohus-katalog.....

Skrevet

Falt meg ikke inn å si at jeg ikke ønsker meg bildet, det er jo frekt av meg å hun ville nok blir sur om jeg ga beskjed om det. Hun har jo vært hjemme hos oss mange ganger mins en gang i uken å vet godt selv at vi ikke har bilder av andre unger på veggene. De som har vært hos oss ser godt at det ikke vil passe inn med et portrettbilde på noen av veggene. Derfor er det meget spesielt at hun gir meg et så stort bilde av ungen.

Kanskje hun bare vil prøve deg?

Skrevet

Jeg er enig med deg, forstår heller ikke slikt. Men jeg mener likevel at folk må få velge selv hva de vil henge opp på veggen sin.

Skrevet

Enig. Jeg synes slike hjem som HI skisserer, er veldig upersonlige. Det gjelder å ha et hjem tilnærmet lik en Bohus-katalog.....

Jeg er forsåvidt også enig, men det er ikke så veldig relevant i denne sammenheng. Jeg har satt opp noen bildelister i trappa, der settes det inn bilder. alle i like rammer. Hadde jeg fått et tilsvarende bilde, ville jeg satt det der for en periode.

Men er ikke det bare å utsette et problem? Hun blir vel sur nå også hvis du ikke henger opp bildet?

Skrevet

:fnis: hvem vet? De fleste store malere er misforstått og lite verdsatt når de lever. Så kanskje det blir mye verdt sånn 20-50 år etter hennes død? 😄

Huff, så motvind jeg ble. 😳

Anonymous poster hash: 0eab3...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...