Gå til innhold

Forlater dere og håper på å komme tilbake igjen- avslutningen på svangerskapet mitt

Anbefalte innlegg

Nå ser det visst ut som det er på tide å forlate dere... :cry:

Begynte med blødninger og kramper på tirsdag (har riktignok hatt mange magesmerter gjennom hele svangerskapet), og dro da til legen. De bekreftet at jeg fremdeles var gravid, men at jeg skulle ta prøver hos dem og deretter ta nye igjen om 2 dager. Jeg fikk en stor sorgreaksjon og mannen min sa at det  fortsatt kunne gå bra, men allerede da visste jeg innnerst inne at alt hadde stoppet opp. Graviditetssymptomene hadde begynt å avta, og krampene hadde blitt verre i tillegg til økende blødninger.

I går levde jeg på paracet og ibux (langt over normale doser for å kunne klare arbeidsdagen), massiv hodepine og rielignende kramper gjennom hele dagen og kvelden. Blødningene var kontinuerlige, og utpå natta var de rielignende smertene så store at det ikke hjalp med smertestillende. Gikk på badet og etter en stund kom det mye(!) blod og en klump som var mellom 7 og 10 cm, 1 cm i bredde og høyde. Den var relativt sammenknørvet, men jeg kunne se at dette ikke var som de andre klumpene som hadde kommet tidligere tirsdag og onsdag. Smertene avtok etter at denne "klumpen" hadde kommet ut, og jeg kunne da legge meg igjen. Da jeg våknet opp et par timer senere var det ny opphoping av blod, men alle symptomene som jeg hadde hatt var borte. Tok ny blodprøve i dag for å bekrefte at HCG nivået ikke fortsetter å stige (krysser fingrene for at det ikke er noen infeksjon eller at jeg må ha utskraping), og jeg følte meg bare tom da jeg gikk inn på legekontoret der og sa at jeg måtte ha en hcg blodprøve for å bekrefte at svangerskapet ble avsluttet. De bare så på meg som spørsmålstegn, men skjønte til slutt tegninga.

Mannen min sier at vi kan prøve på nytt igjen, men med mensen en gang i året blir det en utfordring. Skal til utredning i midten av november så jeg krysser fingrene for at jeg kan få komme hit igjen, og at det neste gang vil gå bra.

Lykke til med svangerskapene deres og jeg håper alt går bra for dere!

Fortsetter under...

Uff, så trist at det endte slik :-( . Jeg har også opplevd to spontanaborter innimellom de tre barna mine. Den første spontanaborten var slik som du beskriver din, store smerter. Den andre bare mens smerter og mye blod. Hvor langt var du på vei? Lykke til med ny spire når du er klar for det !

Jeg var 4-5 uker på vei på tirsdag da det hele begynte i følge testene, men begynte å lure med tanke på størrelsen på "klumpen". *klem*

Så leit å lese;( ønsker dere masse lykke til med ny prøving, alle dere som desverre har mistet <3 må spiren sette seg raskt igjen og bli værende i 9 mnd <3

Annonse

Det var trist.:( jeg fikk beskjed om at man ofte var mer fruktbar etter sa. Det stemte for meg fikk eggløsning oftere enn normalt en periode. Dessverre bommet jeg på de da det ikke var regelmessig . Lykke til!!

Så trist å høre. Det er lov å ta seg en dag eller to sykemelding for å være lei seg og komme til hektene igjen!

Jeg mistet etter 11 uker i fjor. Før det hadde jeg mensen i hytt og pine etter over 10 år på p-piller, mens etter aborten fikk systemet mitt tydeligvis en restart for etter det fikk jeg mensen akkurat på dagen hver gang og nå er jeg gravid igjen (tok en pause i prøvinga). Så forhåpentligvis skjer det med deg også. Legen min sa også at det er lettere å bli gravid rett etter en SA/MA fordi det er så mye hormoner i kroppen.

Lykke til med prøvinga når du orker/vil sette i gang igjen.

Anonymous poster hash: 9ed85...bcd

Utrolig trist å høre :( Masse lykke til videre.

Jeg signerer forresten det å kanskje være mer fruktbar etter en SA... jeg ble gravid på første EL etter to av mine aborter. Utfordringen er å få kartlagt eggløsningen. Men for meg kom den bare noen dager etter "vanlig tidspunkt".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...