Gå til innhold

Todelt sett vintertøy i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Har en vinterjakke til ettåringen (16 mnd gammel..), har også kjøpt en vinterbukse til fra Reima, med stropper osv. God vannsøyle og slitesterk (vannsøyle 10 000, slitestyrke 80 000). Synes barnehageansatte det er greit med todelt sett, eller må man ha dress?

(Jeg har to vinterdresser, men bare lurer).

Anonymous poster hash: d2387...6b2

Fortsetter under...

Det er nok lettere for både barnet og de ansatte å ha endelt dress på så små barn. Det blir på en måte veldig mye,med seler og det hele, på en liten kropp. Tenker jeg da. Du kan evt bruke den todelte dressen som skiftedress, det går jo an. 

Barna mine begynte ikke med todelt før skolestart, da var det mest praktisk. 

Anonymous poster hash: 3d3c5...c39

Da jeg jobba i bhg så jeg aldri noen barn med todelt sett. Men nå kan jeg ikke skjønne hvorfor ikke flere bruker det. Det er mye lettere for barna å bevege seg i og så kan de ha på tynnere og tykkere jakke etter behov. Når det kommer til tetthet og om det holder vann blir det jo det samme som regnklær. De er todelte, men holder jo fint vannet ute så lenge buksa går høyt nok opp. Så når barna kan gå synes jeg absolutt todelt dress er bedre :)

Anonymous poster hash: e1948...d53

Ungen din skal begynne å lære å kle på seg selv, da er det mye bedre å ha en dress.

Hjemme der det ikke er mange barn går det greit med todelt, men i barnehage med mange barn tar dette lengre tid og det tar lengre tid før ungen klarer det selv. Tenk å hva som er enklest for ditt barn.

I vår barnehage øvde ungene på å kle på seg selv fra de kunne gå, helt supert. De fikk god hjelp, noen var senere enn andre. Men saken var at de øvde og tok seg tid til å la ungene prøve selv. For målet dems var at før ungene gikk over på stor avdeling, altså noen før de var 3år skulle kunne kle seg etter været selv. Hjelp og en dobbeltsjekk av de voksne på stor avdeling var det, men ungene var utrolig flinke. Og når jeg leverte i tiden de kledde på seg for å gå ut så jeg lett hvilket tøy som ikke var lurt å ha i barnehage. Deriblandt todelt.

Anonymous poster hash: 44e6d...f4c

Annonse

Jeg aner ikke hvordan de gjør det i denne barnehagen, tror de kler på barna. Også 3-åringene.

Anonymous poster hash: d2387...6b2

Det bør de i så fall slutte med! Hjelpe er en ting, men barna skal da lære å gjøre det selv. Det er jo ekstra sjarmerende når 3-åringene hjelper hverandre da...

Anonymous poster hash: 55490...060

Mine har hatt todelt siden de ble 4. Mye mer praktisk da jakka ofte er i bruk alene. Så lenge buksa har høy rygg er det ikke noe problem. Men nå kler vel de fleste fireåringer seg selv også, så personalet trenger ikke mene noe.

Anonymous poster hash: 9967f...960

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...