MarianeA Skrevet 16. oktober 2014 #1 Skrevet 16. oktober 2014 Har en venninne som er veldig flink med håndarbeid. Hun strikker og hekler, og barna mine får ofte votter og sokker til bursdag og jul. Dette er jo supert, men jeg kan ikke la være å irritere meg over disse merkelappene hun fester på alt av strikketøy. Det er en slik fargerik merkelapp hvor det står "Hjemmelaget av Anne-Berit". Jeg kan forstå en slik lapp diskret på innsiden av et plagg, men disse merkelappene sitter godt synlig og er det første man legger merke til når man ser disse plaggene. Feks fikk jeg et par nydelige babysokker da minsten kom til verden, og her prydet merkelappen siden av begge sokkene. Selvsagt ble dette snakkis og tema hver gang sokkene var på på, og jeg ble etterhvert lei av å reklamere for min venninnes strikketøy. Hun strikker på bestilling og salg. Jeg har tenkt på om jeg kan ta vekk merkelappene men er redd hun skal legge merke til det og spørre hvorfor. Hva hadde dere gjort?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #2 Skrevet 16. oktober 2014 Hadde tatt de av. Men ikke kast de, i tilfelle du finner muligheten for å go de tilbake (dyrt med sånne lapper). Skyld på bhg og si at de ble forvirret om klærne tilhørte Anne Berit eller xxx. Anonymous poster hash: 49064...187
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #3 Skrevet 16. oktober 2014 Det er veldig mange som strikker og syr som har egne lapper. Det har jeg også. Kjøper du klær er det også merkelapper fra de som har laget klærne. Klipper du sidde bort? Det er mye jobb å lage tingene og så er det koselig at andre ser hvem som har lagt de. Jeg fester ikke på alt og jeg fester de mer diskret enn det virker som din venninne gjør. Jeg hadde nok blitt såret om noen demonstrativt hadde tatt bort lappene og hadde nok ikke laget noe mer til vedkommende. Anonymous poster hash: 722eb...811
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #4 Skrevet 16. oktober 2014 Utakknemlig er det noe som heter.... Anonymous poster hash: 5de0e...440
MarianeA Skrevet 16. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2014 Utakknemlig er det noe som heter.... Anonymous poster hash: 5de0e...440 Ja det er det, og jeg håper jeg ikke faller inn i den kategorien.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #6 Skrevet 16. oktober 2014 Utakknemlig er det noe som heter.... Anonymous poster hash: 5de0e...440 Ja det er det, og jeg håper jeg ikke faller inn i den kategorien. Du gjør jo litt det da. Siden begrunnelsen var at du ikke ville reklamere for hennes strikketøy. er mye arbeidå strikke. Anonymous poster hash: 3524d...a0c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #7 Skrevet 16. oktober 2014 Litt motsatt av mitt "problem" da venninnene mine som jeg har strikket til og for, fikk med seg at jeg hadde fått merkelapper kom de med plaggene for at jeg skulle sette lapp på de også. Anonymous poster hash: 5d34a...62e
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #8 Skrevet 16. oktober 2014 Det er veldig mange som strikker og syr som har egne lapper. Det har jeg også. Kjøper du klær er det også merkelapper fra de som har laget klærne. Klipper du sidde bort? Det er mye jobb å lage tingene og så er det koselig at andre ser hvem som har lagt de. Jeg fester ikke på alt og jeg fester de mer diskret enn det virker som din venninne gjør. Jeg hadde nok blitt såret om noen demonstrativt hadde tatt bort lappene og hadde nok ikke laget noe mer til vedkommende. Anonymous poster hash: 722eb...811 Hvis du gir bort i gave, synes jeg mye av rausheten blir borte hvis du syr lapper på. Selger du, så ville jeg selvsagt tatt bort lappene, med mindre jeg hadde skrevet under på en kjøpekontrakt om at prisen jeg betaler er lavere fordi jeg i tillegg påtar meg markedsføringstjenester. SKIKKELIG stygt og harry med sånne lapper på. Jeg vil heller IKKE få strikka ting enn å få med lapper. Ingen av de som har strikket til meg har noensinne satt på sånne lapper! Anonymous poster hash: 44870...aff
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #9 Skrevet 16. oktober 2014 Det er veldig mange som strikker og syr som har egne lapper. Det har jeg også. Kjøper du klær er det også merkelapper fra de som har laget klærne. Klipper du sidde bort? Det er mye jobb å lage tingene og så er det koselig at andre ser hvem som har lagt de. Jeg fester ikke på alt og jeg fester de mer diskret enn det virker som din venninne gjør. Jeg hadde nok blitt såret om noen demonstrativt hadde tatt bort lappene og hadde nok ikke laget noe mer til vedkommende. Anonymous poster hash: 722eb...811 Hvis du gir bort i gave, synes jeg mye av rausheten blir borte hvis du syr lapper på. Selger du, så ville jeg selvsagt tatt bort lappene, med mindre jeg hadde skrevet under på en kjøpekontrakt om at prisen jeg betaler er lavere fordi jeg i tillegg påtar meg markedsføringstjenester. SKIKKELIG stygt og harry med sånne lapper på. Jeg vil heller IKKE få strikka ting enn å få med lapper. Ingen av de som har strikket til meg har noensinne satt på sånne lapper! Anonymous poster hash: 44870...aff Da syns jeg du er rar. Skriver du under på kontrakt om lappene når du kjøper Becksøndergaard, Lindex, Pompdelux, Manzini, Name It osv osv og får de billigere? Ku kan kanskje heller ikke feste på navnelapper med navnet til ungene dine? Anonymous poster hash: 722eb...811
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #10 Skrevet 16. oktober 2014 Det er kanskje ikke det at lappen reklamerer som irriterer HI, men at den er stygg? Lapp på utsiden av sokkene synes jeg ikke noe om. Anonymous poster hash: 77e77...d92
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2014 #11 Skrevet 16. oktober 2014 Det er veldig mange som strikker og syr som har egne lapper. Det har jeg også. Kjøper du klær er det også merkelapper fra de som har laget klærne. Klipper du sidde bort? Det er mye jobb å lage tingene og så er det koselig at andre ser hvem som har lagt de. Jeg fester ikke på alt og jeg fester de mer diskret enn det virker som din venninne gjør. Jeg hadde nok blitt såret om noen demonstrativt hadde tatt bort lappene og hadde nok ikke laget noe mer til vedkommende. Anonymous poster hash: 722eb...811 Hvis du gir bort i gave, synes jeg mye av rausheten blir borte hvis du syr lapper på. Selger du, så ville jeg selvsagt tatt bort lappene, med mindre jeg hadde skrevet under på en kjøpekontrakt om at prisen jeg betaler er lavere fordi jeg i tillegg påtar meg markedsføringstjenester. SKIKKELIG stygt og harry med sånne lapper på. Jeg vil heller IKKE få strikka ting enn å få med lapper. Ingen av de som har strikket til meg har noensinne satt på sånne lapper! Anonymous poster hash: 44870...aff Da syns jeg du er rar. Skriver du under på kontrakt om lappene når du kjøper Becksøndergaard, Lindex, Pompdelux, Manzini, Name It osv osv og får de billigere? Ku kan kanskje heller ikke feste på navnelapper med navnet til ungene dine? Anonymous poster hash: 722eb...811 Nei det gjør jeg ikke, og jeg står i min fulle rett til å klippe av lappene hvis jeg vil det! Ingen av de nevnte merkene som blir sinte eller såret hvis jeg klipper av. Og du kan ikke seriøst sammenlikne deg selv med Becksøndergaard? Noen liker jo å ha på lapper hvis det er et dyrt merke, sånn at de kan vise seg frem. Jeg er ikke blant dem, men jeg skjønner at det ikke er det samme med en lapp fra en hobbystrikker! Selvsagt fester jeg navnelapper på klærne til ungene, men det er jo for et praktisk formål! Anonymous poster hash: 44870...aff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå