Gå til innhold

mistet nettopp i uke 17 :( dere som har mistet så seint - hvor fort ble dere gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp mistet i uke 17.

Trodde alt var trygt når en var kommet så langt men en ultralyd bekrefte det eg trodde. - hjertet haddr sluttet å slå. Ikke spørr mwg hvorfor eg fikk en slik sterk mistanke om at noe var galt - for det kan eg ikle svare på. Alle gravide tegne var der fremdeles. Men hadde en sterk mistanke om at noe var galt o det stemte. De sa på ul at ofte er den sterke mmistanen til mor riktig!

Dere som har mistet så seint hvor fort ble dere ggravid igjen? HVor lenge etter ma blødde dere? Ventet dere en mens? Eller begynte å prøve med en gang?

Skrevet

Beklager skrivefeil - dum telefon 😣

Skrevet

Så trist å høre...! Kan ikke forestille meg hvordan du har det nå :(

Jeg har ingen egen erfaring med å miste så seint, men min mor mistet i uke 21, og hun ble gravid med min lillebror på første forsøk etterpå, de ventet ikke en periode.

Har også en venninne som mistet i uke 15 som ble gravid på første forsøk, men de ventet en syklus før de prøvde igjen, bare fordi mannen var bortreist på jobb akkurat rundt første eggløsning.

Har forstått det som at grunnen til at en blir anbefalt å vente en syklus, er for å lettere kunne fastsette termin igjen etter en spontanabort, da en da har en menstruasjon å forholde seg til.

Om dere føler dere klare for å prøve igjen med en gang, tror jeg ikke det er noe i veien for det.

Trist å høre du har mistet, sender deg en klem!

Anonymous poster hash: 50ec9...c65

Skrevet

Så forferdelig leit. Føler veldig med deg. Jeg har ingen svar å komme med, ville bare gi noen ord <3

Skrevet

Så trist å høre! 

Jeg mistet i uke 18 for endel år siden nå og det var veldig tungt. Man tror jo at alt går bra når man har kommet såpass langt. 

Vi ble fortalt at vi kunne starte å prøve igjen med en gang, men de anbefalte å vente en syklus slik at det ble enklere å regne ut termindatoen. Etter MAen blødde jeg en ukes tid (det var som en litt kraftig mens) og jeg var tilbake i syklus igjen med en gang. 

Vi bestemte oss for å ikke vente en syklus og det tok oss 3 måneder før vi ble gravide igjen. Man hører jo at man er "mer" fruktbar rett etter at man har mistet så den første måneden vi prøvde etter at vi hadde mistet trodde jeg jo fullt og helt at det kom til å klaffe. Det ble en veldig stor nedtur når jeg fikk negativ på graviditetstesten og mensen dukket opp. 

Når jeg først fikk en positiv graviditetstest var jeg veldig ambivalent til hele greia og klarte ikke glede meg før jeg var ca 21 uker på vei og kjente liv hver dag. Det var egentlig veldig stressende for alt jeg klarte å tenke på var at jeg kom bare til å miste igjen. Men det gikk bra og jenta er nå 5 år gammel :)

Jeg sender deg en stor klem og håper at du har noen å snakke med gjennom dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...