Gå til innhold

Hva hjelper mot senebetennelser i armene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Voltaren funker ikke og fått noe annet av lege som heller ikke funker.

Anonymous poster hash: 0d4e6...b9f

Skrevet

Antagelig må du ta det helt med ro en stund.

Det kan hjelpe med trykkbølgebehandling, svigermor hadde godt hjelp av det da hun fikk betennelse i skulder/arm som vel nærmest ble kronisk. Da må du ha henvisning til en fysioterapeut som driver med dette.

Anonymous poster hash: 10f1f...c1b
Skrevet

Første bud er ro! Har du en jobb som sliter på armene bør du sykmeldes en stund. Jeg gikk selv altfor lenge med betennelse i skuldrene, som nå har blitt kronisk og gitt slitasjeskader på sener. Voltaren har ingen effekt på meg, men Brexidol har funket hvis jeg samtidig tar det helt med ro. Men viktig å huske at medikamenter tar kun symptomene, ikke årsaken! Jeg har heldigvis fått byttet jobb, og håper det gjør skulderplagene betydelig mindre:-)

Lykke til, og god bedring!

Skrevet

Ro.

Dernest trykkbølgebehandling.

Anonymous poster hash: 37bb3...9c1

Skrevet

Jeg hadde hattlevelig vondt fra fingrene og til skulderen i en uke, men en fredagskveld var det grusomt vondt. Bestemte meg for å ringe legevakten neste dag om jeg ikke var mye bedre. Googlet kjerringråd og prøvde ett. Surret ull (merino siden den klør minst) mange ganger rundt håndleddet, ikke stramt men helt passe. Knøyt til slutt endene sammen. Må være 100% ull. Lo av dette og viste samboer ulla som ertet meg. Ull haha bare en tåpelig overtro. Hadde null tro på dette.

Nesten morgen våknet jeg opp helt smertefri, og det fortsatte å være smertefritt til jeg tok av ulla en morgen 3-4 dager etterpå. Da kom smertene snikende tilbake, så når jeg kom hjem fra jobb så var det ull på med en gang. Etter noen timer var jeg smertefri. Gikk med ull på håndleddet i en mnd etter da, og når jeg da tok det av så var jeg helt fin. Verd å prøve om du har ull liggende! :)

Anonymous poster hash: 4445d...8e7

Skrevet

Jeg ble bra med akupunktur. Hadde da vært lenge sykemeldt, spist tabletter, vært i ro osv. Noen behandlinger med nåler og jeg ble bra. Anbefales

Anonymous poster hash: e8159...eba

Skrevet

Hvile, så opptrening, og aller helst bør du kutte alt av karbohydrater ASAP :) Det hjalp meg bare på 2-3 dager! ;)

Skrevet

Vet ikke hvor i armene du har senebetennelse, men jeg hadde det skikkelig ille i begge håndledd. Svære hovne kuler, legen hadde aldri sett det slik før. Jeg kjøpte skinner som stivet av leddet og tvang det til å være i ro. Da ga det seg etter noen uker.

Anonymous poster hash: 4f569...098

Skrevet

Vet ikke hvor i armene du har senebetennelse, men jeg hadde det skikkelig ille i begge håndledd. Svære hovne kuler, legen hadde aldri sett det slik før. Jeg kjøpte skinner som stivet av leddet og tvang det til å være i ro. Da ga det seg etter noen uker.

Skrevet

Skrevet

Legg is på.

Anonymous poster hash: 63086...d15

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...