Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Hei. Hva var dine første tegn på at du var gravid, og i hvilken uke? 6 dager siden IKM. Men har ikke merket noe spesielt egentlig annet enn: Hetebølger, følelesen av at mensen kommer hele tiden, murring, lyst på sjokolade hele tiden (akkurat som med 1. mann) og mye mer utflod en vanlig.Takker for svar :-) Anonymous poster hash: eef2b...81e
Synnøve_Solbakken Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Mensmurringer kom veldig tidlig. Da jeg ventet andremann kom murringene bare timer etter han ble unnfanget. Vet vi traff el. Ellers var jeg oppblåst tidlig, før IKM med begge. Puppene ble større, men det var nok etter IKM. Husker ikke helt når jeg ble trett og måtte tisse ofte, men det var nok etter IKM. Kvalm/oppkast fra uke 7.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Hadde ingen tegn før minst en uke etter ikm, da hadde jeg hatt positiv test i en og en halv uke. Ingen ømme pupper, ingen vond mage, ingen kvalme, ingen tretthet,... Alt det kom derimot når jeg bikka 5-6 uker, mener jeg å huske. Anonymous poster hash: e51e4...70f
Mrs.Steel Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg kjente ømme pupper morgenen etter el. Jeg har aldri ømme pupper så var 100% sikker på at vi traff. Ømheten forsvant riktignok i løpet av dagen og kom egentlig aldri tilbake. Andre tegn jeg hadde var mye mensmurringer fra ca uteblitt ikm, hadde dilla på grønne epler og brakk meg av lukten av kaffe. Alt dette kom i løpet av de første 6 ukene.
CatGarden Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Er det virkelig mulig å merke noe så raskt som samme dag/dagen etter? CatGarden
**Cayenne** Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 (endret) Er det virkelig mulig å merke noe så raskt som samme dag/dagen etter? CatGarden Nei det er det ikke, for egget fester seg jo tidligst 4-5 dpo. Så disse "symptomene" hadde nok vært der uansett. Endret 14. oktober 2014 av **Cayenne**
Synnøve_Solbakken Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Er det virkelig mulig å merke noe så raskt som samme dag/dagen etter? CatGarden Nei det er det ikke, for egget fester seg jo tidligst 4-5 dpo. Så disse "symptomene" hadde nok vært der uansett. Jeg har aldri i mitt liv hatt mensmurringer utenom mens, og knapt nok da. Hvorfor murringene oppsto så kjapt har jeg imidlertid ingen forklaring på. Det burde ikke gå an. Men det var ingen overtolking eller leting etter symptomer fra min side. Jeg bare visste at spiren satt fordi jeg kjente igjen symptomene fra første svangerskap. Det skal sies at jeg har en sensitiv livmor. Kjente liv veldig veldig tidlig.
Mamma2013.2015 Skrevet 15. oktober 2014 #8 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg er 8 dpo. Er det mulig å merke noe da? Vondt i korsryggen og ilibger nedover rompa :-) Når er det greit å ta første test? Forventet mens 22 eller 23 oktober
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2014 #9 Skrevet 15. oktober 2014 Er det virkelig mulig å merke noe så raskt som samme dag/dagen etter? CatGarden Nei det er det ikke, for egget fester seg jo tidligst 4-5 dpo. Så disse "symptomene" hadde nok vært der uansett. Jeg har aldri i mitt liv hatt mensmurringer utenom mens, og knapt nok da. Hvorfor murringene oppsto så kjapt har jeg imidlertid ingen forklaring på. Det burde ikke gå an. Men det var ingen overtolking eller leting etter symptomer fra min side. Jeg bare visste at spiren satt fordi jeg kjente igjen symptomene fra første svangerskap. Det skal sies at jeg har en sensitiv livmor. Kjente liv veldig veldig tidlig. At en person kjenner murringer for første gang og samtidig blir gravid betyr ikke at dette er statisktisk signifikant. Det er altså ikke nødvendigvis noen sammenheng. Man er uansett ikke gravid før 5 dpo, da egget bruker minst 5 dager på å vandre ned i livmoren før det fester seg der. Å merke at sædcellene treffer egget er umulig, da eggcellen ikke er knyttet til din kropp. Men om du liker å tro at du merket det før - velbekomme! Anonymous poster hash: 4ed52...4bb
Synnøve_Solbakken Skrevet 15. oktober 2014 #10 Skrevet 15. oktober 2014 Er det virkelig mulig å merke noe så raskt som samme dag/dagen etter? CatGarden Nei det er det ikke, for egget fester seg jo tidligst 4-5 dpo. Så disse "symptomene" hadde nok vært der uansett. Jeg har aldri i mitt liv hatt mensmurringer utenom mens, og knapt nok da. Hvorfor murringene oppsto så kjapt har jeg imidlertid ingen forklaring på. Det burde ikke gå an. Men det var ingen overtolking eller leting etter symptomer fra min side. Jeg bare visste at spiren satt fordi jeg kjente igjen symptomene fra første svangerskap. Det skal sies at jeg har en sensitiv livmor. Kjente liv veldig veldig tidlig.At en person kjenner murringer for første gang og samtidig blir gravid betyr ikke at dette er statisktisk signifikant. Det er altså ikke nødvendigvis noen sammenheng. Man er uansett ikke gravid før 5 dpo, da egget bruker minst 5 dager på å vandre ned i livmoren før det fester seg der. Å merke at sædcellene treffer egget er umulig, da eggcellen ikke er knyttet til din kropp. Men om du liker å tro at du merket det før - velbekomme! Anonymous poster hash: 4ed52...4bb Velbekomme faktisk Fiffig...
FrøkenMaya Skrevet 15. oktober 2014 #11 Skrevet 15. oktober 2014 Eg brukte alltid å få ømme pupper og murringer i magen etter el, men månaden det klaffa så kjente eg ingenting! Så ingen symptom var eit klart symptom for meg Etter IKM har eg fått sinnsjukt (!) ømme pupper (sånn våkner på natta fordi dei er ømme), kan sove døgnet rundt og er kvalm/kaster opp, samt nesten konstant svolten. Er i veke 7 no <3
FruMille Skrevet 15. oktober 2014 #12 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg merket ikke noe spesifikt før ca 4-5 dager etter EL, da kjente jeg et stikk der nede som varte i 1 minutt før det slapp taket og var noe støl i etterkant! I dagene fram mot IKM så har jeg hatt en brennende følelse og stinn følelse det nede, kjentes nesten ut som en uvi men ikke samme type smerte heller
Reese Skrevet 16. oktober 2014 #13 Skrevet 16. oktober 2014 Grunnen til at mange kjenner/føler symptomer dagen etter eller tidlig etter el er fordi kroppen går fra høyt østrogen nivå før el, får så å skifte gir etter el og produserer progesteron i stedet frem mot tr eller evt positiv test. Jeg har aldri merket noe spesielt, men jeg kan nevne nedpress, en slags nummen følelse i underlivet. Dette har jeg merket før ikm. Ellers har jeg testa fordi jeg rett og slett følte meg rar. Har ingen annen måte å forklare det på, men litt som om man ikke er helt med Uten om det har jeg sovet fra uke 5 til 15 i to svangerskap
vi_ønsker_flere_barn Skrevet 18. oktober 2014 #14 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg fikk ekstremt lyst på laks ca. 1 uke før mensen skulle komme. Det laksesuget varte til ca. uke 20 I tillegg trodde jeg mensen skulle komme flere ganger daglig, dette også fra ca. 1 uke før forventet mens. Stikninger i livmorsområdet fulgte også med, og varte vel ut 1. trimester. Ellers var puppene mine skikkelig vonde. Å ta av seg BH'en om kvelden var smertefullt. Fra uke 5-7 sov jeg nesten døgnet rundt. Kvalme og oppkast fra uke 5-13.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2014 #15 Skrevet 18. oktober 2014 Jeg merket det faktisk på orgasmen min! Høres sikkert helt sprøtt ut, men testet positivt rett etterpå... Etterhvert kom mensmurring og sykt ømme pupper. Anonymous poster hash: 32726...04b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå