Gå til innhold

Dere som har stebarn eller har stemor eller stefar for dine barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke lest de andre svarene, så svarer kun for meg selv.

Har stefar til min datter. Han har vært i livet hennes siden hun var 1,5 år og nå er hun 11 år.

Han deltar på like mye som meg, om ikke mer. Er med på treningene hennes og er utrolig engasjert. Han ser på henne som en datter og sier han har tre barn (vi har to sammen.)

Jeg er utrolig glad og takknemlig, de har et veldig godt forhold og hun åpner seg ofte lettere for ham enn for meg, så vi stiller ganske likt.

Anonymous poster hash: 26fa0...99d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har funnet deg en ny mann, du har to barn. du kan ikke forvente at han hopper inn i klasse miljøet, og barnehagen før han er klar.

han er sikkert også totalt sjokkert over hvordan barn av i dag oppfører seg, det er temmelig ulikthvordan det var for 20-30 år siden.

han har ikke barn, gi han litt slækk!

Anonymous poster hash: 63146...46e

Skrevet

Stefar til mine barn engasjerer seg.

Han er fotball trener for eldste. Er med på aktiviteter. Tar gjerne med barna ut på noe alene. Foreldre møterom og sluke foreldre samtaler tar jeg men han stiller da opp å passer de i stedet.

Barna sin far jobber mye og er ikke aktiv med barna.

Anonymous poster hash: 12e55...528

Skrevet

Ser jo at de fleste har steforeldre som er mye mer angasjert enn samboeren min og blir oppmerksom på hvor destruktivt vårt forhold er. Han har ikke tid mener han, ikke lyst til å sitte ute å fryse på grilling med klassen, ser ikke vitsen.. Jeg tenker ikke på møter og sånne ting, men underholdning i barnehagen, klassetreff, idrett osv.

I tillegg har han påtatt det oppdragerrollen, kritisere daglig barna, mener dem er uoppdragne og at jeg ikke tar nok tak i det. Jeg på min side synes dem er normale barn men at jeg aldri har hatt regler som mest ligner militærregime innimellom. Så klart vi blir uenige, synes i det minste han først skal skape en god relasjon mellom seg og barna før han går inn å kjefter og påpeker alt de gjør feil. Mens han mener det må begynne andre veien, hvis du hører etter kan du få det.. eller det..

HI

Anonymous poster hash: cd26a...7c3

Gjør barna dine (og deg selv) en tjeneste og dump denne mannen. Vet om flere eksempler hvor forelderen i ettertid har fått en veldig vanskelig forhold til barna. Fordi mamma eller pappa valgte å bli med en steforelder som kritiserte ungene og behandlet dem som dritt. Du vil vel ikke det?

Anonymous poster hash: 93346...2a4

Skrevet

Det høres ikke ålreit ut med den mannen du bor sammen med, hi. 

Ekssamboeren min er stefar til min sønn. Han kom inn i livet til sønnen min da han var baby. Etter det ble slutt mellom oss har han samvær med sønnen min på lik linje som med vår felles datter. Vi tenker begge to på ham som vårt felles barn. Han viser akkurat like mye kjærlighet, omsorg og glede over dem begge to. 

Nåværende kjæreste blir også en fantastisk stefar. Barna mine er veldig glade i ham, og de gleder seg til vi flytter sammen. Siden vi ikke bor sammen enda, vet jeg ikke eksakt hvordan det blir, men jeg merker jo allerede at vi begge er veldig på inkludering, inkludering, inkludering som en annen skrev ;) Alle barna har like regler, alle får like mye ros, tilsnakk etc. Vi kommer etterhvert til å være sammen på arrangementer med barna, det tror jeg helt sikkert! Mine barn kommer garantert til å ville ha med stefar og mine stebarn kommer garantert til å ville ha med meg. Egentlig vil begge barnegjenger det allerede, de herlige små. Og vi voksne kommer naturligvis til å engasjere oss både fordi det er gøy selv og for å glede de små. 

Jeg syns selv at jeg/ vi har vært utrolig heldige, og jeg har noen flotte menn i livet mitt. Eller livet vårt. 

Skrevet

du har funnet deg en ny mann, du har to barn. du kan ikke forvente at han hopper inn i klasse miljøet, og barnehagen før han er klar.

han er sikkert også totalt sjokkert over hvordan barn av i dag oppfører seg, det er temmelig ulikthvordan det var for 20-30 år siden.

han har ikke barn, gi han litt slækk!

Anonymous poster hash: 63146...46e

Han har da barn han, så det er han godt vant med. Vi har bodd sammen i 3 år også, så totalt ny for hverandre er vi nå ikke.

HI

Anonymous poster hash: cd26a...7c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...