Gå til innhold

kan jeg bruke kylling som er gått ut på dato for 2 dager siden? Har så masse, vil ikke kaste...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse kylling jeg vil steke opp i kveld og ha i salat, så slipper jeg å kaste. Kjedelig å kaste 2 kg kylling. Har ligget i kjøleskapet hele tiden.

Anonymous poster hash: b3f38...afc

Fortsetter under...

Skrevet

Har du luktet på den? Sett om det er fargeendringer? Der har du svart!

Anonymous poster hash: ba287...9e2

Skrevet

Du kjenner kjapt om kylling er dårlig på smaken. Kan risikere at den allerede er dårlig. Men steik litt og smak? Har opplevd at kylling har vært dårlig dager før forbruksdato.

Anonymous poster hash: a810c...1bb

Skrevet

Absolutt ikke! Kylling er noe av det som er farligst å spise etter det er utgått. Det er ikke "best før" men "siste forbruksdag" på kylling og annet kjøtt. Bakterier florerer etter den datoen. Eneste grunnen til å spise kylling to dager etter utgått må være for å ikke sulte ihjel.

Anonymous poster hash: 3a5b9...48e

Skrevet

Lukter det normalt så hadde jeg steiket en liten bit for å teste smaken.

Smaker det normalt ville jeg spist det.

Anonymous poster hash: f6928...bd3

Skrevet

Jeg hadde aldri spist 2 dager gammel kylling

Anonymous poster hash: cb4e4...df5

Annonse

Skrevet

Du vil lukte det om den er dårlig.. Tro meg.. Hater lukten selv om den ikke er gått ut.. Jeg åpnet en pakke en dag før dato og lukten hang i inne i hele leiligheten.. Blæ..

Anonymous poster hash: 9fdc4...81c

Skrevet

Æsj kylling skal ikke spises etter utgått dato med mindre den er frosen før den dato.

Skrevet

Ville aldri gjort det! Men så er jeg ekstremt nøye på dato... Spesielt på kylling.

Anonymous poster hash: 06212...d54

Skrevet

Kjenner ikke alltid at en kylling er dårlig på lukta eller smaken.

Noen bakterier er luktfri.

Kylling er lettbedervelig å du kan bli veldig dårlig..

Hadde ikke spist den.

Skrevet

Jeg har kyllinfile som har vert i folie siden fredag i kjøleskapet, kan jeg spise den i dag?

Anonymous poster hash: 3a313...26b
Skrevet

Bruk nesa, øyne og fingre. Lukter den vondt? Har den fargeendringer eller små, hvite nupper? Er den sleip å ta på, slik at du blir klissete på fingrene? Da skal den ikke spises. 

Anonymous poster hash: 4adc4...ab3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...