Gå til innhold

Oppkjøring. Kom med tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler datoen for oppkjøring kom alt for fort. Føler meg ikke klar. Flere enn meg som følte det sånn, men som likevel fikk bestått?

Dere som strøk, hva strøk dere på?

Jeg føler enda jeg blir veldig forvirret i byen og at jeg lett kan overse viktige ting som skilter o.l. Har hatt mange kjøretimer så er ikke blant de som har dårlig tid :) Er også ganske mye over snittet aldersmessig og bekymrer meg vel kanskje mer enn de på

18 år, skal heller ikke se bort i fra at innlæringen også går litt tregere :)

Veldig takknemlig for alle tips....

Fortell gjerne hvordan dere opplevde oppkjøringen, sensor, stemning, rute, sikkerhetsspørsmål, feller, nerver....alt :)

2 dager til å grue meg på.

Anonymous poster hash: 6ab38...fec
Skrevet

Jeg strøk to ganger. Første gang så keg ikke ei dame som skulle over veien. Andre gangen kjørte jeg for fort siste biten til vegvesnet. Var så nervøs og ville bare bli ferdig.

Fant ut at jeg måtte bare ta det helt med ro. Senk skuldrene, is i magen og da en meter om gangen. Husk å se i speilet og husk å pust. Lykke til :)

Anonymous poster hash: feffa...fec

Skrevet

Takk for svar. Når jeg blir nervøs så blir jeg helt stiv i kroppen og drar masse i rattet bare jeg ser til siden eller girer. Er redd jeg kommer til å dumme meg skikkelig ut. Er heller ikke så god til å planlegge kjøringen når jeg er nervøs og redd alle situasjoner skal komme kastet på meg. Er så redd for å få en rute jeg aldri har kjørt før.

Skrevet

Takk for svar. Når jeg blir nervøs så blir jeg helt stiv i kroppen og drar masse i rattet bare jeg ser til siden eller girer. Er redd jeg kommer til å dumme meg skikkelig ut. Er heller ikke så god til å planlegge kjøringen når jeg er nervøs og redd alle situasjoner skal komme kastet på meg. Er så redd for å få en rute jeg aldri har kjørt før.

Skjønner godt at du er nervøs! Men når det er sagt så burde du, ut fra det du skriver ha øvelseskjørt mer. Du bør være sikker på egen kjøring. Som sagt så skjønner jeg at en blir nervøs i en slik situasjon. Men du kan bare ikke sitte å se til siden og gire i vildens sky. Pust dypt og ta meter for meter. Ikke tenk på at situasjoner blir kastet på deg. For det blir de ikke om du har trafikkbildet foran deg. Får igjen en følelse av at du burde kjørt mer før oppkjøring nettopp fordi du er dårlig på planlegging av kjøringen. Det er veldig viktig! Uansett, lykke til! Håper du klarer å beholde roen :) tenk at du er på søndagstur med bestemor ;)

Anonymous poster hash: a5aa6...3de

Skrevet

Kanskje du skal ha en kjøretime til før oppkjøringen ( i tillegg til oppvarmingstimen ) slik at du får roet noen nerver og øvelser på og slappe litt av få kjørelærer til og oppføre seg litt som sensor eller få en annen lærerer for og få ny innputt.

Skrevet

Se for deg at sensor er naken.

Anonymous poster hash: de586...ac8

Skrevet

Strøk første gangen, fordi jeg kjørte feil vei inn i en rundkjøring (!!). Hadde aldri gjort den feilen før, så det var rett og slett en panisk feilkobling oppe i hodet mitt :P

Andre oppkjøring gikk veldig bra, og jeg kom gjennom det uten feil. Pass på vikeplikt, vikeplikt og vikeplikt, samt fotgjengere, syklister og atter fotgjengere!! Og så må du kunne ryggeparkere, det er viktig. Det går nok veldig bra, og det er bedre å senke farten litt ekstra inn i nye situasjoner, så man får bedre tid til å gjøre alt etter boka. Tvi tvi :D

Anonymous poster hash: acd19...9d2
Skrevet

Anbefaler deg å ha en kjøretime rett før oppkjøring, så er du litt oppvarmet før du begynner. Jeg sto på første forsøk. Var 29 da jeg tok den. Høres lettere ut enn det er, men roet meg helt ned og tenkte at det kun var en vanlig kjøretime. Les skilt og ta det med ro. Ikke tenk for mye, da dår du nerver.. Han forteller deg bare hvor du skal kjøre, akkurat som kjørelærere .. Følg det han sier så går det nok bra. Og bruk mye speil.. Det følger de med på. Og hva er det værste som kan skje egentlig? At du nå kjøre en gang til? Pytt sann.. Dette takler du.

U can do it!! 😉

Skrevet

Jeg gjorde et par småfeil under min oppkjøring, og fortalte sensor om de når hun spurte hvordan jeg hadde opplevd timen. Tror kanskje jeg hadde strøket om jeg ikke hadde sagt noe.

Anonymous poster hash: f186b...267

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...