Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Var gravid for en stund siden, men mistet rett etter at jeg hadde funnet det ut. Jordmor på sykehuset sa at det var vanlig uten at man egentlig visste at man hadde vært gravid. Hadde jeg ikke visst det, hadde jeg bare trodd mensen var litt sen. Fikk eggløsning som forventet og hadde samleie i den fruktbare perioden. Tok en test på kvelden da jeg trodde jeg skulle ha mens, men fikk da negativ test, tok en ny test 3 dager etterpå å fikk positiv test. Er ca 5+4 i dag og jeg er fortsatt ikke kvalm. Litt uggen innimellom, ømme pupper og trøtt. Har snakket med jordmoren min og hun sa at man får ikke positiv test om man ikke er gravid. At ikke alle ble kvalme. Men jeg er alikevel engtelig for at det skal henge igjen fra sist. Men som jeg prøver å overbevise meg selv om, da hadde jo ikke den første testen vært negativ. Og så vet jeg at hcgnivået sist var på en og ingen stigning. Men så mye å engste seg for. Anonymous poster hash: 1c80e...a60
Paeonia Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Som du sier - du hadde ikke fått negativ test i mellomtiden om dette hadde hengt igjen fra forrige graviditet. Jeg vet at det er vanskelig å slå seg til ro når en har mistet tidligere. Jeg mistet i uke 6 i august, og er nå kommet til 6+3, forbi der jeg mistet sist, og jeg tror jeg begynner å bli litt roligere. Har vurdert om jeg skal bestille tidlig UL, men kommet fram til at om jeg ser et bankende hjerte nå, kan det like gjerne jeg blir totalt stressa og urolig igjen uka etterpå. Dessuten er jeg nok en "prateperson" når det gjelder å styre mine tanker, så har dermed bestemt meg for å be om en samtale med jordmor og se om det kan hjelpe. Håper du klarer å glede deg over graviditeten snart! Og igjen: har du hatt en negativ test i mellomtiden, er det ingen tvil: det henger IKKE igjen fra forrige graviditet! Gratulerer
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Takk Prøver å slå meg til ro med det. Har heldigvis en veldig forståelsesfull jordmor. Anonymous poster hash: 1c80e...a60
2snart3?? Skrevet 15. oktober 2014 #4 Skrevet 15. oktober 2014 Jeg har nesten ingen symptomer. Kun stikking i magen og mye sulten! Vi får bare smøre oss med tålmodighet og håpe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå