Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Er det et krav om at man må legge frem bevis eller opplysninger som sannsynliggjør svart arbeid, eller holder det at man navngir en person og ber skattemyndighetene undersøke det? Jeg har helst ikke lyst til å gi opplysninger siden det er blir lett for vedkommende å spore det tilbake til meg da. Anonymous poster hash: 99c60...44c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 Kanskje du skal holde kjeft da. Bor vi en kommunistisk stat eller? Anonymous poster hash: 93b59...1cb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Kanskje du skal holde kjeft da. Bor vi en kommunistisk stat eller? Anonymous poster hash: 93b59...1cb Nei, vi bor i en velferdsstat. Svart arbeid undergraver velferdssystemet. Jeg regner med du er en mindre begavet trygdesnyltende nepe som tror at trygdesnylting er din rett (og nei, dette er ikke ment som et spark til alle dere som rettmessig har krav på trygd av noe slag) og at staten er en rik onkel i Amerika med ubegrensede midler. The ignorance. Anonymous poster hash: 0652d...357
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Er du sikker på at det er svart da? Husk at det er mye jobb som kan betales hvit uten at man betaler skatt av det. Eksempelvis kan du få malt et helt hus for 60tusen, dersom du har 5 mann som gjør jobben i desember og januar (6000 pr pers pr år) Anonymous poster hash: 8b0ff...e37
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Er det virkelig mulig? Er selv imot svart arbeid, men å melde fra om noe slikt? Kjenner kun til ett tilfelle av melding og da var det i forbindelse med nsbokrangel og sjalusi over penger. Hvorfor skal du legge deg borti dette? Fordi det ikke er rett? Er helt for å melde om dårlige forhold for barn og dyr, men svart arbeid? Hva med å heller passe på seg selv og sitt? Anonymous poster hash: c73ae...57a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Skjønner ikke helt , er det noen du er misunnelig på, siden du gidder bruke så mye tid på dette ? For all del meld i vei, men skal du bli tatt seriøst, bør du IKKE gjøre det anonymt. Anonymous poster hash: 54129...0d3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg var egentlig ikke ute etter å vite om den gjengse dib'er mente at jeg burde melde i fra eller ikke, kun om det var mulig å gjøre det anonymt. Hvis krever argumentasjon for å få svar på det, må jeg opplyse om at dette ikke dreier seg om en dagmamma eller annet som tjener seg noen kroner på si. Det dreier seg om noen som driver en virksomhet som hvitvaskingsfirma for å kunne tjene penger på annen vinningskriminalitet. Politi er utelukket, for hos dem vet jeg at jeg må oppgi opplysninger som politiet igjen må oppgi hvem de har kommet fra for at de skal kunne bruke dem. Det neste jeg kan komme på er skatteetaten. Men nå vil jeg ikke gi flere opplysninger. Er det så noen som vet om jeg kan melde anonymt til skatteetaten? Anonymous poster hash: 99c60...44c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 I svaret her står det at man kan melde anonymt. http://www.ung.no/oss/arbeid/52686.html Bra at noen sier fra når andre gjør noe kriminelt Anonymous poster hash: f55e7...c00
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #9 Skrevet 14. oktober 2014 Synes du får vel mye pepper her, støtter deg i dette altså. Meld fra! Anonymous poster hash: b8a31...4d7
mamma_til_verdens_beste Skrevet 14. oktober 2014 #10 Skrevet 14. oktober 2014 Om du hadde skrevet et anonymt brev og sendt i posten til f.eks Politiså er det jo anonymt. Så velger de vel ut i fra alvorlighetsgrad om de vil ta tak i det eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #11 Skrevet 14. oktober 2014 Mener virkelig noen idioter her inne at man IKKE skal melde fra om svart arbeid? Hvor dust er det mulig å bli? Har noen av dere tenkt over konsekvensene av denne type arbeid? Nei, tenkte meg det. Brødhuer! Anonymous poster hash: c00ce...f6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå