Gå til innhold

Flere som er sultne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sulten hele tiden! I dag spiste jeg frokost kl 7, og kl 9:30 var jeg sulten igjen. Drøyde den til 10:30, og spiste en solid lunsj bestående av to brødskiver med leverpostei, og stekt bacon i tillegg til litt salat. Og nå, kl 12 er jeg sulten igjen! Atte hæ?? Dette kommer til å bli tøft fremover, dersom jeg skal prøve å unngå å gå opp 30 kg! (Gikk opp 30 kg med nr 1, og 17 kg med nr 2...)

Burde jeg prøve å ikke spise? Er det ok for fosteret at jeg er konstant sulten? Alternativet er jo at jeg blir kjempestor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er forresten 9+3 i dag

Skrevet

Sikkert lurt å spise mat som demper sult, dvs pålegg med mye proteiner, knekkebrød, grønnsaker osv. Mat som holder blodsukkeret stabilt. Holde deg unna lyse brødskiver, pasta, ris osv. Ikke lavkarbo altså, men kun grove karboprodukter. Raske karbohydrater forsterker sult.

Skrevet

Vært utrolig sulten siden uke 6(?) tror jeg. Måtte småspise mellom frokost og lunsj, og lunsj og middag. Men så var jeg kvalm også, særlig på kvelden, så da orket jeg heller ikke mye middag, men måtte ta meg en skive eller 2 utover kvelden. Jeg pleier å ta med meg en boks med cherrytomater, porsjonspakke med ritz, et eple og en banan på jobb. Og så drikker jeg endel vann, for å "fylle" magen. Gjør det fortsatt. Var også 2 uker i syden, og var kvalm der også, og pommes frites var den ene tingen jeg klarte å spise blant annet(men ikke mye av gangen). Trodde j hadde gått opp i vekt, men veide meg forrige uke og da hadde jeg visst ikke gått opp ett gram i det hele tatt. Er i uke 16 nå.

Burde nok bare spise, men tenke litt på hva det er du spiser for å stilne sulten ;)

Skrevet

Jeg også er ekstremt sulten, spesielt på kvelden. Er bare 4+5 på vei, men blir sulten igjen max en time etter middag f.eks. Prøver å spise små mellommåltider for å stilne sulten.

Til frokost spiser jeg havregryn med biola og 1 banan eller blåbær, og det holder en god stund. Om kvelden kanskje litt fruktsalat eller en grov brødskive :) tenker det er viktig å lytte til kroppen, og ligge unna det søte. Kos i helgene er selvsagt lov :D

Skrevet

Her i uke 8 er jeg sulten nesten hele tiden... Kan spise en stor god mettende middag, og vips en time senere så må jeg ha noe igjen. Er i praksis for tiden så kan ikke bare gå å spise hele tiden heller, så litt vanskelig, men. Så du er ikke alene  :P  :laugh:

Skrevet

Jeg er i uke 23 og spiser som en hest :( Jeg er sulten hele tiden og har lyst på ALT. Alt fra mat til godteri :( Det er helt grusomt!! Har faktisk bare gått opp 3 kilo til nå, men plutselig så smeller det tenker jeg...

Skrevet

Hadde sultfølelse nesten hele tiden tidligere, gikk og storspiste hele dagen, ALT av energitett mat og godis gikk ned på høykant :D Meeen tenkte jeg måtte skjerpe meg før dette ble en vane.

Tenker nå mye mer over hvilke matvarer/ evt godis som får LOV til å være i matskapene mine, unngår å handle ting jeg vet jeg kommer til å "sluke".

Passer på å fylle magen med masse proteinrik mat, frukt/grønsaker, grove karbohydrater og mest mulig vann. Føler meg mindre sugen på "frokost nummer to/middag nummer to" osv med dette kostholdet :)

Konklusjon: Mye bedre å hive i seg en pose med norske epler enn en pose med potetgull!

(Noe som skjer ofte her i huset...) :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...