Gå til innhold

Hjelp til linser. Døgnlinser,- toriske

Anbefalte innlegg

Noen som har god erfaring på dette området?

Jeg har prøvd to typer døgnlinser (fra synsam) og en månedslinse (Synsam), men ingen av de sitter perfekt. De forflytter seg, på ene eller andre øyet.

finnes det andre optikere med merker bedre tilpasset skjeve hornhinner? Tror ikke specsavers har toriske døgnlinser, da jeg har vært på sider med optikerlinser og de to døgnlinser fra Specsavers jeg har funnet, har jeg fått opp "lages ikke lenger" på.....

Min skjevhet er på -1,75.(sylinder)  med hhv 70 og 110 på akse (???)  Egentlig er den -2,00, men det fantes ikke linser med den "brytning". Jeg er litt desperat her nå, for vil veldig gjerne ha linser, i stedet for briller. Måtte jo kjøpe meg det også, men blir IKKE komfortabel med briller. Liker ikke gå med de,- og linser....Hittil har ikke et eneste par unngått og flytte litt på seg, med det resultat at jeg vår dobbeltsyn på det øyet. Det er ikke samme som blir rammet hver gang, nemmelig. Ikke alltid det skjer med en gang, men etter noen timer med linser, er det sjelden noe bønn...

Anonymous poster hash: 0834e...bce

Fortsetter under...

Jeg ble aldri fornøyd med linsene på specsavers. Endte opp med å bestille på nett, prøvde 3-4 sorte før jeg traff en som "passet". Det som ble min store oppdagelse var når jeg byttet BC fra 8,6 til 8,7. Opptikkeren anbefalte 8,6, men 8,7 passer mye bedre.

Anonymous poster hash: f7090...d1f

Jeg ble aldri fornøyd med linsene på specsavers. Endte opp med å bestille på nett, prøvde 3-4 sorte før jeg traff en som "passet". Det som ble min store oppdagelse var når jeg byttet BC fra 8,6 til 8,7. Opptikkeren anbefalte 8,6, men 8,7 passer mye bedre.

Har ikke prøvd fra specsavers jeg da. Men hva er BC? hvilket mål er det på linsene?. Og hva var det du var misfornøyd med? Var det at de var ubehagelige og ha på, eller flyttet de seg, som de gjør hos meg? hvilke type bruker du nå, vil gjerne vite, for tror jeg må prøve andre jeg også.

Anonymous poster hash: 0834e...bce

Jeg har skjeve hornhinner og døgnlinser fra Specsavers. Jeg liker egentlig ikke å anbefale Specsavers, for jeg syns servicen de gir er møkk. Men linsene er virkelig upåklanderlige. Jeg valgte det de kalte "rollsroycen" innen linser, nettopp fordi jeg ville begynne med de mest behagelige. Nå vet jeg i og for seg ikke om de er toriske, hva menes med det? 

Anonymous poster hash: de29f...f4c

Jeg har skjeve hornhinner og døgnlinser fra Specsavers. Jeg liker egentlig ikke å anbefale Specsavers, for jeg syns servicen de gir er møkk. Men linsene er virkelig upåklanderlige. Jeg valgte det de kalte "rollsroycen" innen linser, nettopp fordi jeg ville begynne med de mest behagelige. Nå vet jeg i og for seg ikke om de er toriske, hva menes med det? 

Anonymous poster hash: de29f...f4c

Toriske betyr at de er for skjeve hornhinner. Min datter begynte med linser for 1,5 år siden, før hun ble 10. Hun har brukt specsavers fra dag en og har ikke noe problem. Det samme med min mor. Men ingen av de har skjeve hornhinner. Tør jeg spørre hva de du har heter? Er det månedslinser/ukeslinser eller bare endagslinser. Foretrekker det siste, men lite av de....

Annonse

BC er Base Curve, dvs. krummningen på selve linsa. Hos meg følte jeg at linsa IKKE vile bevege seg, nesten som den var limt fast. Trodde først det var tørre øyne fordi det hjepte å dryppe, men det var det altså ikke. Jeg bruker Ikke toriske linser da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...