Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #1 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg kjeder meg ofte. Har et barn på 5 år. Bor i en leil på 50 kvadrat. Jeg rydder vasker vasker klær. Er så kjedelig i en så liten leilighet. Det jeg gjør på kveldene er å se tv. Føler jeg trenger å gjøre noe, en hobby eller noe.. Hva gjør dere på kveldstid damer? Skulle gjerne spilt et instrument eller malt eller noe, men har ingen interesse for det.. Anonymous poster hash: 79820...394
Edelweis Skrevet 14. oktober 2014 #2 Skrevet 14. oktober 2014 syr litt klær leser bøker ser på netflix scrapbooking trener 2 ggr i uka synger i kor 1 dag i uka strikker =)
MTF Skrevet 14. oktober 2014 #3 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg kunne ønske jeg hadde mer tid og energi til å gjøre noe på ettermiddagene og kveldene...men all tid går med til lekser med ungene, treninger her og der, kamper ol og ikke minst middag og husarbeid. Kunne tenke meg å ha mer tid til å trene (elsker å jogge men ønsker meg også en ellipsemaskin, ser for meg det blir enklere å ta seg tid da, og så kan jeg trene selv om mannen ikke er hjemme og jeg må være hjemme med ungene), lese bøker og å følge med på serier på Netflix. Det var en liten periode jeg strikket Skappel-gensere til meg og dattera mi, men jeg manglet i grunn både tid og talent, så det ble med de to. Kune ønske jeg var flinkere til sånt praktisk håndarbeid som strikking. Er jo så gøy å kunne lage sånne fine ting selv. Svigerinna mi driver med scapbooking og lager kort. Kjempeflotte ting hun lager og veldig kjekt å få.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #4 Skrevet 14. oktober 2014 Da jeg var arbeidsledig brukte jeg mye tid på å trene. Trente hjemme med videoer fra BeachBody, som feks Focus T25. Ellers ble det tur med hunden, litt tv, husarbeid etc. Men mest trening, tur og å sitte foran dataen! Hmm, ser nå at du spør om ettermiddagene, så da mener du kanskje etter jobb? Da er det nesten ikke noe tid, føler jeg. Tur med hund, tur med hest, trene, lage middag, spise middag, se på tv og legge seg er vel en blanding av det jeg prøver å presse inn på fem timer der. Anonymous poster hash: d6ef1...e6c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #5 Skrevet 14. oktober 2014 Strikker, broderer, syr, lager album. trener i stua foran tv:-) Anonymous poster hash: 975c8...6bb
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #6 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg strikket. Hvis du ikke kan strikke så finnes det mange fine videoer som lærer deg alle de forskjellige maskene slik at man kan lese en oppskrift. Det finnes også fine bøker som introduserer strikking og hekling. Anonymous poster hash: 9d765...9fd
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #7 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har 3 unger, 2 av de i skolen. Det fylles med kjøring hit og dit, foreldremøter, bursdager, konferansetimer, oppvisninger, fotballkamper, treninger, cuper, vennebesøk.... Vi har onsdager som eneste dag uten planer (om du ser bort fra at eldste kjøres til sin far) og da gjør jeg husarbeid. Så har jeg, i tillegg til full jobb, også fulle studier...så nei. Kjedsomhet er en ting jeg ikke kjenner til, desverre :/ Anonymous poster hash: e3285...6d7
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #8 Skrevet 14. oktober 2014 Kjeder du deg får du gjerne komme hit og vaske også For jeg kommer aldri dithen at jeg sitter og tvinner tomler, det er alltid noe å gjøre i huset. Anonymous poster hash: 19e92...450
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #9 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg har 4 barn og alle går på fritidsaktiviteteter og er i "gå i bursdag"-alder. De få ettermiddagene som dukker opp i nye og ne der ingen av barna eller oss voksne skal noe som helst er rene luksusen for oss Tja... Jeg elsker å lese bøker, så jeg hadde nok gjort det. Og så ville jeg kanskje kommet meg ut sammen med barnet. Om så bare en tur på et bibliotek, ute for å småhandle litt el. Anonymous poster hash: b6e32...0b8
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #10 Skrevet 14. oktober 2014 Jeg kjeder meg ofte. Har et barn på 5 år. Bor i en leil på 50 kvadrat. Jeg rydder vasker vasker klær. Er så kjedelig i en så liten leilighet. Det jeg gjør på kveldene er å se tv. Føler jeg trenger å gjøre noe, en hobby eller noe.. Hva gjør dere på kveldstid damer? Skulle gjerne spilt et instrument eller malt eller noe, men har ingen interesse for det.. Anonymous poster hash: 79820...394 Du kan jo begynne å sy julestrømper? Et lite, koselig prosjekt som ikke krever alt for mye Anonymous poster hash: a4c68...cd0
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #11 Skrevet 14. oktober 2014 Husarbeid Følge barna på aktiviteter Hjelpe bara med lekser Trening Leser TV Organisasjonsarbeid Har jeg ekstra tid setter jeg ofte i gang med mer tidkrevende matlaging for å ligge litt i forkant til travle perioder. Da lager jeg opp ferdige middagsretter som bare trenger tining, koker tomatsaus, baker og legger ned slik at det er klart til dugnader, selskaper ol som kommer senere. Anonymous poster hash: bb8aa...620
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #12 Skrevet 14. oktober 2014 Skulle ønske jeg hadde tid til å kjede meg. ;-) Vi har tre barn som alle er i skolealder og går på idrett. Ettermiddagene her er fulle av kjøring hit og dit, kamper, lekser, venner osv. Fra ca 16-21.30 er det full rulle hos oss. Anonymous poster hash: af798...d72
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #13 Skrevet 14. oktober 2014 Masse lekser, Følge opp barnas aktiviteter (5 treninger i uken) Spille spill sammen Høytlesning av en barnebok, nå er det doktor proktors prompepulver. Jeg leser et kapittel også leser barna et hver. Håndarbeid. Baking. Barna har besøk av dine venner. Går en tur sammen hvis været er ok. Anonymous poster hash: e50ca...ea1
ostepop123 Skrevet 14. oktober 2014 #14 Skrevet 14. oktober 2014 (endret) https://www.coursera.org/ Her er det nettkurs (gratis) om alt mulig, på universitetsnivå. De kursene jeg har tatt har hatt helt supre forelesere. Det beste er at du kan skrive det på CVen når du fullfører et kurs! Endret 14. oktober 2014 av ostepop123
Twintipp og himmelblå Skrevet 14. oktober 2014 #15 Skrevet 14. oktober 2014 Få barnet ditt inn på aktivitet, og du kommer selv i kontakt med mange andre:))! Ellers er dagene fylt til randen med: Trening ( flere gng i uken ) Venninebesøk ( ca 4-5 dgr i uken ) Håndballkamper ( 1 dag i uken ) Fotballkamper ( artiglag m jobben ) Ellers trener sønnen min hver dag bortsett fra onsdag, i tillegg er det cuper og kamper på to idretter!
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #16 Skrevet 14. oktober 2014 WOW, at dere har tid! treninger, venninnebesøk, lagsport.. Jeg er i perm og føler ikke tiden strekker til med to sure barn på ettermiddagen! Har heller ikke sett venninner på noen uker gitt.. Anonymous poster hash: e8c1b...ea4
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2014 #17 Skrevet 14. oktober 2014 Ser du får mange svar her basert på hva du kan gjøre med barnet på ettermiddagen, men du mener vel hva DU kan finne på - på kvelden etter barnet er lagt (eller?). Er du alene med barnet? Da er det jo ikke bare å gå ut og løpe o.l. Du kan trene inne (har du testet yoga, pilates?), strikke/hekle, lese, ta nettkurs/studier - og det finnes et hav av ulike hobbyer (scrapbooking, lage smykker, sy klær - vesker - puter m.m., baking (til et nytt nivå?), toving... Ta en kikk på f.eks. Panduro og se om du blir inspirert? Ikke lenge til jul, kanskje du kan fikse noen fine, hjemmelagde julepresanger? Anonymous poster hash: cc3ef...94a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå