Gå til innhold

Klaroline? Klarianne/a?

Anbefalte innlegg

Min oldemor heter Klara, og jeg kunne tenke meg å oppkalle etter henne fordi jeg har henne veldig kjær. Men Klara synes jeg blir litt kjedelig, så kom jeg plutselig på Klarianne og Klaroline? Har ikke hørt det før jeg... Hva synes dere om det? 

Anonymous poster hash: 10366...035
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175111-klaroline-klariannea/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg har faktisk funnet dem på helt selv :P  . Måtte bare høre hva dere synes. 

Dobbeltnavn var ikke så dumt....Hva med Klara-line, Klara-Majah, Klara-Susanna,  Clara-Kaja,

Klara-Johanna, Klara-(s)anne ? 

Anonymous poster hash: 10366...035

Annonse

Dobbelt navn er da et bedre alternativ ja! Noen du foreslo var greie, men jeg ville nok selv aldri brukt - mellom navnene. Om du/dere dropper bindestreken kan barnet alltid velge å kun bruke et av de eller begge..

Anonymous poster hash: 00317...b77

De eneste jeg føler går av dobbeltnavnene du foreslår er Klara Susanna og Klara Johanna - men synes andrenavnet er penere med e-ending - Klara Susanne og Klara Johanne - de andre forslagene dine høres merkelige ut.

Anonymous poster hash: b9d51...0e5

Hånden på hjertet, noe av det verste jeg har hørt innenfor navn.

Klara er nydelig, hvorfor vil du ødelegge det??

Klara Johanne uten bindestrek. Nydelig navn med styrke!

Alt annet ser ut som navn man gav barbiene sine i 4-års alder før man kunne snakke skikkelig

Anonymous poster hash: b6fec...14c

Klara er kjempefint!!! Hva med Klara Elise, Klara Sophie, Klara Marie, Klara Othea eller Klara Josephine? Alle kan brukes med eller uten bindestrek syns jeg. Ville valgt med hvis du vil at begge navn skal brukes.

Anonymous poster hash: 19fdf...96b

Annonse

Nei, beklager, de forslagene var både tullete og lite pene.

Klara i seg selv er fint:) Liker det bedre med C, så får man det mer bort fra Klok og Ku på norsk, og synes Clara ser enda penere ut.

Jeg ville uten tvil gått for to fornavn:) Mange fine navn som kan kombineres med Klara. Ville droppet bindestek -ser rotete og litt useriøst ut. I tillegg får barnet større frihet uten.

Klara Susanne og Klara Johanne synes jeg hadde vært finere, men med a-endelse er også fint. De andre var litt vel Nord-Norge-navn for min smak (ikke nødvendigvis noe galt i det, bare ikke for meg;)).

Jeg synes blant annet disse kunne vært fine (k´er eller c´er eller hva du vil):

Clara Andrea

Clara Josephine

Clara Elise

Clara Marie

Clara Nicoline

Clara Othilie

Clara Eline

Clara Sofie

Clara Louise

Clara Tomine

Clara Leonore

Anonymous poster hash: 9e9f0...fda

Hva med Clarabelle/Clarabel eller Clarissa?

Syns Klara-Line høres pent ut (mye penere en Klaroline (som uansett hadde blitt oppfattet som Karoline)), men syns det ikke ser så pent ut når det er stavet... Klaraline syns jeg ser bedre ut, men blir kanskje litt rart.

Ellers vil jeg foreslå:

Klara Oline

Klara Eline

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...