Gå til innhold

8 mnd gammel og sover så dårlig

Anbefalte innlegg

Han har alltid sovet lite/dårlig, men det ser ikke ut til å bli bedre...

Han sover max 2 timer i gangen før han våkner og hylskriker, prøver smokk og kos, men roer seg bare når jeg ammer. Noen kvelder/netter våkner og skriker han minst hver halvtime natta igjennom... Spiser godt på dagen (grøt, frukt, middag, litt brød) i tillegg til morsmelk. Virker blid og ganske fornøyd på dagen, men sover ikke så mye (ca 2x30 min).

Har vært til kiropraktor som fant en låsning i nakken og han har fått behandling for det, men nattesøvnen er ikke noe særlig bedre. Har lest om stille refluks, men har ingen symptomer på det annet enn dårlig søvn. Har prøvd forskjellige grøttyper til kvelds, men ingen forandring. Bæsjer hver dag, lite/ingen gulping...

Tar imot alle råd!

Anonymous poster hash: 6d2cc...908

Fortsetter under...

Tror det er coop (obs) og rema som har den. Den er uten melk og gluten.

Her fikk vi en ny gutt i hus etter 2-3 dager med den 😊

Jeg tror ikke vår har allergi for hverken melk eller gluten, muligens intoleranse, men rett og slett ømfintelig mage.

Anonymous poster hash: 28848...f18

Uff stakkars lille (og stakkars deg, du må være både forstvilet og sliten)! Har du prøvd å heve hodeenden på sengen? Legg noen bøker under sengebena. Hvis han plages av å ligge ned kan det kanskje hjelpe!

Anonymous poster hash: 80d2e...d9a

Kan føye til at vi har hatt det likt som dere fra fødsel til vår ble 9 mnd (er 11 mnd nå).

Vi tok han på eget rom og kuttet nattamming, etter 1 ukes tid begynte han å sove fra 19-06 😊

Våkner kanskje en og annen gang, men da gir vi ham smokk (i hånda) og han sovner igjen.

Det var på samme tid vi begynte med Sinlac grøten, så jeg vet ikke helt hva som egentlig hjalp. Men han har sluttet helt å våkne med hylskrik, og det kan jo tyde på at han hadde vondt i magen før og derfor våknet så mye 😉

Han sover også bedre på dagtid nå, før var det 2*30 min. Nå er det 1*1,5 time på formiddagen og 45-60 min i 3 tiden, helt fantastisk! 😀

Annonse

Tror det er coop (obs) og rema som har den. Den er uten melk og gluten.

Her fikk vi en ny gutt i hus etter 2-3 dager med den

Jeg tror ikke vår har allergi for hverken melk eller gluten, muligens intoleranse, men rett og slett ømfintelig mage.

Tusen takk for svar, jeg skal ut på jakt etter denne grøten i dag! :) Så flott at det hjalp på gutten din:)

Uff stakkars lille (og stakkars deg, du må være både forstvilet og sliten)! Har du prøvd å heve hodeenden på sengen? Legg noen bøker under sengebena. Hvis han plages av å ligge ned kan det kanskje hjelpe!

Anonymous poster hash: 80d2e...d9a

Har hevet hodeenden i forbindelse med forkjølelse, merket ingen endring (men da var han såklart forkjølet også).

Kan føye til at vi har hatt det likt som dere fra fødsel til vår ble 9 mnd (er 11 mnd nå).

Vi tok han på eget rom og kuttet nattamming, etter 1 ukes tid begynte han å sove fra 19-06

Våkner kanskje en og annen gang, men da gir vi ham smokk (i hånda) og han sovner igjen.

Det var på samme tid vi begynte med Sinlac grøten, så jeg vet ikke helt hva som egentlig hjalp. Men han har sluttet helt å våkne med hylskrik, og det kan jo tyde på at han hadde vondt i magen før og derfor våknet så mye

Han sover også bedre på dagtid nå, før var det 2*30 min. Nå er det 1*1,5 time på formiddagen og 45-60 min i 3 tiden, helt fantastisk!

Nesten godt å høre at flere har hatt det på samme måten. Kjempebra at gutten din sover nå! :) Vi har ikke eget rom å legge han på ennå, må pusse det opp først. Nattammingen må vi nok prøve å kutte ned på/kutte ut snart ja, kanskje det blir bedre da. Han koser seg jo sånn med puppen, så føler meg litt slem også, men klarer ikke dette i lengden:/ Tusen takk for svar igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...