Gå til innhold

Freia saus uten koking! Desperat!!

Anbefalte innlegg

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Jeg leter desperat etter Freia sin jordbærsaus uten koking, vet de har sluttet å produsere den :( Jula blir aldri den samme igjen (litt barnslig, men det er utenfor min kontroll :P )

Noen som har den liggende i skapet? Villig til å betale greit for det :P

• 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Fortsatt desperat, så jeg dytter :P

• 3 år senere...
Skrevet

Savner også freia sin røde saus uten koking.. skulle også hatt tak på den. Riskremen blir ikke det samme uten den.. 😭😭😭

Skrevet
10 minutter siden, Burn skrev:

Savner også freia sin røde saus uten koking.. skulle også hatt tak på den. Riskremen blir ikke det samme uten den.. 😭😭😭

Ja, jeg fant aldri, og Freia har sluttet å svare på mailene mine med tips om å selge det som julevarer :P De kunne jo tatt 40kr pakka! 

Har klart å lage noe tilnærmede selv nå iallfall, så det blir bedre enn de andre susene man før kjøpt :)

Anonymkode: 7ec30...38b

Skrevet

Jeg vet desverre ikke, men kan du ikke bare bruke de med koking eller lage fra bunnen? Begge deler smaker jo s mye bedre enn dem uten koking.

Anonymkode: 25328...8a2

Skrevet

Jeg bruke kirsebærkompott, til riskremen. Kjører den i stavmikseren så det ikke er klumper.

Skrevet

Alvorlig talt, en pulversaus kan aldri bli like god som en laget fra bunnen. Dette kan umulig være et reellt savn?

Anonymkode: a3157...a38

Skrevet

Det har mye med tradisjoner å gjøre. Jeg klager ikke på dere som bruker andre sauser ;)

Den er best! Ingen over, ingen ved siden av. Men nå har de jo ikke hatt den på over 4 år, så lager altså selv. Dessverre syns jeg rørte bær, og de kokesausene blir altfor mektige til en dessert som allerede er så mektig som riskrem er.

Er oppvokst med den sausen, har nok mye å si ;) Helt merkelig, men sausen gikk ut av produksjon samme året som min bestemor døde..

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det har mye med tradisjoner å gjøre. Jeg klager ikke på dere som bruker andre sauser ;)

Den er best! Ingen over, ingen ved siden av. Men nå har de jo ikke hatt den på over 4 år, så lager altså selv. Dessverre syns jeg rørte bær, og de kokesausene blir altfor mektige til en dessert som allerede er så mektig som riskrem er.

Er oppvokst med den sausen, har nok mye å si ;) Helt merkelig, men sausen gikk ut av produksjon samme året som min bestemor døde..

Prøv å sake til sausen med mer vann og potetmel. Da blir den ikke så kraftig på smak. Hvis du har i mer syre, for eksempel sitronsaft, blir den friskere og på en måte lettere.

Anonymkode: 25328...8a2

Skrevet

Er hun like desperat 3 år etter, tro...?

Anonymkode: 81e52...9d4

• 4 uker senere...
Skrevet
På 2.12.2017 den 20.27, Burn skrev:

Heilt enige!!!😰😰 var den sausen som gjorde at eg begynte å like riskrem.. liker ikke rørte bær eller tykke mektige sauser med biter i...😂😜😜lurer på hva man kan prøve på for å komme så nærme den posesausen som mulig ??😋

noen tips?🌲🌲😋

Skrevet
9 timer siden, Lilleting skrev:

Heilt enige!!!😰😰 var den sausen som gjorde at eg begynte å like riskrem.. liker ikke rørte bær eller tykke mektige sauser med biter i...😂😜😜lurer på hva man kan prøve på for å komme så nærme den posesausen som mulig ??😋

noen tips?🌲🌲😋

Jeg klarte det!! Kjøper piano bringebærsausen på boks, har oppi fun bringebærsaft, vann og jodbærekstrakt! Man må begynne forsiktig å smake seg frem med vann, saft og ekstrakt.

Ekstraktet kjøpte jeg på slikkepott.no, men vet de har på jernia eller helsekostbutikker også! :D

Skrevet

Den med koking er jo kjempe god 

Anonymkode: 985bf...c3f

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den med koking er jo kjempe god 

Anonymkode: 985bf...c3f

Men det er jo ikke jordbær ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...