Gjest Lionel Skrevet 13. oktober 2014 #1 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hej, nå på fredag som kommer så blir jeg 11 uker på vei, den første 1 okt var jeg på mitt 1 ultralyd og alt så bra ut, tross alt jeg hadde hatt 2-3 ganger utflod med brunt farge. Gynio kunne ikke forklare hvorfor det var litt brunt blod der, men det kom fra livmorhalsen sa hun. Har også pCos, ble gravid med første pergotime kur. Men det som er jeg er utrolig redd for at ikke barnet lever lenger eller at det har skjedd noe galt. Jeg synes det er litt snodig at jeg plutselig har mistet all symptomer, er ikke kvalm, ikke trøtt. Ikke ømme bryster ikke en gang stikkinger i magen, å heller må jeg ikke gå på do offte. Glemte å skrive også at jeg fikk brunlig utflod to ganger etter besøket hos gynokologen også.. Mistet de symptomene nå i helgen som var. Er så utrolig redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg! Får ikke tak i legen min, men ringte gynokologen og hun skulle ringe tilbake for å sette opp en time eventuelt. Noen som kan svare meg og kanskje berolige meg? Er det vanlig å miste symptomer ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringa med agurken Skrevet 13. oktober 2014 #2 Del Skrevet 13. oktober 2014 Så et sted at det var 98% sjanse at alt går bra fra uke 9. I uke 12 mer enn 99%. Såfremt du ikke har hatt mye friskt blod er det bedre å ta det med ro og heller ta en blodprøve hos legen for å bekrefte hcg nivået. Alt er nok i orden skal du se Graviditeter er noen snodig greier. Søkte litt rundt og andre har også beskrevet at symptomene dempes mot uke 12 og utover frem til sparkingen og evt bekkenløsningen begynner. Går nok bra skal du se! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146733547 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lionel Skrevet 13. oktober 2014 #3 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det var hyggelig å høre, jeg håper at det er slik som du sier! Det er bare det at når alle symptomer forsvant så følte jeg meg plutselig ikke så veldig gravid og da kommer deg masse tanker! Jeg tenkte heller å ta en privat ultralyd til uken, bare for å se at hjertet slår enda! Men hvorfor er det slik egentlig? Om noen vet, hvorfor forsvinner symptomer når man har nærmer seg uke 12? Og vet du hvorfor noen jenter(som meg) får vondt i rompeballene? Har det med at jeg er lav kanskje? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146733596 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linkii87 Skrevet 13. oktober 2014 #4 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hvis jeg skal beroligge deg. Jeg er i uke 23 og har fortsatt nesten ingen symptomer! Så ro deg ned og kos deg så går det som regel bra <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146733613 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merete_ Skrevet 13. oktober 2014 #5 Del Skrevet 13. oktober 2014 Det er normalt når du kommer til uke 12, mye av symptomene forsvinner og du føler deg ikke like gravid lenger, å da blir mangen bekymret.. Men siden du har vært å sett at alt var fint med fosteret hadde jeg prøvd å tatt det litt med ro heller, det går fint Du hadde vel innvendig UL når du var hos legen? Blodet kan ha kommet fra slimhinnene inni skjeden, den blir veldig skjør når du er gravid, å det skal ikke så mye til for å blø Jeg og har PCO å blitt gravid på Pergotime, har nesten ikke hatt noen symptomer i det hele tatt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146733618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjerringa med agurken Skrevet 13. oktober 2014 #6 Del Skrevet 13. oktober 2014 Man kan få vondt alle mulige steder Lionel Det med rumpa hørtes kjent ut, men det er pga bekkenet og menslignende smerter muligens? Hadde selv problemer med å sitte på en puff i dag på jobben pga det samme. I mitt første svangerskap kjente jeg ingenting før jeg var 17 uker på vei (var kvalm en gang, men hele jobben hadde hatt omgangssyken). Det var 9 år siden, og denne gangen er det helt motsatt med en haug med symptomer. Regner med at det roer seg ned mot uke 12 da man bikker over til neste trimester, og at hormonene har fått rast litt fra seg. Tror at det viktigste er å berolige deg selv med en blodprøve eller en ul, men som tidligere nevnt så er det nok ingen fare med tanke på at du ikke har masse friskt blod. Slapp av du & ta en kakao Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146733683 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskje snart <3 86 Skrevet 13. oktober 2014 #7 Del Skrevet 13. oktober 2014 Hej, nå på fredag som kommer så blir jeg 11 uker på vei, den første 1 okt var jeg på mitt 1 ultralyd og alt så bra ut, tross alt jeg hadde hatt 2-3 ganger utflod med brunt farge. Gynio kunne ikke forklare hvorfor det var litt brunt blod der, men det kom fra livmorhalsen sa hun. Har også pCos, ble gravid med første pergotime kur. Men det som er jeg er utrolig redd for at ikke barnet lever lenger eller at det har skjedd noe galt. Jeg synes det er litt snodig at jeg plutselig har mistet all symptomer, er ikke kvalm, ikke trøtt. Ikke ømme bryster ikke en gang stikkinger i magen, å heller må jeg ikke gå på do offte. Glemte å skrive også at jeg fikk brunlig utflod to ganger etter besøket hos gynokologen også.. Mistet de symptomene nå i helgen som var. Er så utrolig redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg! Får ikke tak i legen min, men ringte gynokologen og hun skulle ringe tilbake for å sette opp en time eventuelt. Noen som kan svare meg og kanskje berolige meg? Er det vanlig å miste symptomer ? Hei:)! Gratulerer så mye med gravidteten. Jeg hadde selv brun utflod 3 ganger og en frisk blødning i uke 5.. Ble veldig beskymret da jeg også har hatt noen dager uten symptomer. Men her lever begge knøttene i beste velgående i magen. Var på enda en ultralyd i dag uke 7+1 og begge hjertene slo. Prøv å senk skuldrene, du er nærmer deg forbi den verste kneiken når du er så langt på vei som du er. Spontanabortrisikoen er svært lav for deg nå HVis du føler du trenger svar, så ville jeg investert i privat ultralyd, det har hjulpet meg veldig disse ukene:) På mangen privatklinikkker kan du få time på dagen eller dagen etterpå. Masse lykke til:)! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146733684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lionel Skrevet 14. oktober 2014 #8 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hvis jeg skal beroligge deg. Jeg er i uke 23 og har fortsatt nesten ingen symptomer! Så ro deg ned og kos deg så går det som regel bra <3 Oi, du er kommet så langt og ingen symptomer? Det er jo på en måte bra sånn sett, så lenge man vet at alt er bra der inne.. <3 Takk for roet meg litt ned <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146735850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lionel Skrevet 14. oktober 2014 #9 Del Skrevet 14. oktober 2014 Det er normalt når du kommer til uke 12, mye av symptomene forsvinner og du føler deg ikke like gravid lenger, å da blir mangen bekymret.. Men siden du har vært å sett at alt var fint med fosteret hadde jeg prøvd å tatt det litt med ro heller, det går fint Du hadde vel innvendig UL når du var hos legen? Blodet kan ha kommet fra slimhinnene inni skjeden, den blir veldig skjør når du er gravid, å det skal ikke så mye til for å blø Jeg og har PCO å blitt gravid på Pergotime, har nesten ikke hatt noen symptomer i det hele tatt! Det er normalt når du kommer til uke 12, mye av symptomene forsvinner og du føler deg ikke like gravid lenger, å da blir mangen bekymret.. Men siden du har vært å sett at alt var fint med fosteret hadde jeg prøvd å tatt det litt med ro heller, det går fint Du hadde vel innvendig UL når du var hos legen? Blodet kan ha kommet fra slimhinnene inni skjeden, den blir veldig skjør når du er gravid, å det skal ikke så mye til for å blø Jeg og har PCO å blitt gravid på Pergotime, har nesten ikke hatt noen symptomer i det hele tatt! Jeg har ikke fortalt det til noen enda, så jeg har på en måte ikke noen å prate om dette - og vet heller ikke hva som er normalt eller ikke... Jeg prøver å ta det med ro, men tankene er der hele tiden. Jeg hadde innvendig UL ja, gynekologen sa til å med se han/hun spreller til å med, og da ble jeg så glad, og når jeg mistet alle symptomer så tenkte jeg på det verste av det verste . Gratulerer så mye til deg som har blitt gravid med pergotime. :-) Var dette din første kur og er dette ditt første barn? Dette er i alle fall min første gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146735859 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lionel Skrevet 14. oktober 2014 #10 Del Skrevet 14. oktober 2014 Man kan få vondt alle mulige steder Lionel Det med rumpa hørtes kjent ut, men det er pga bekkenet og menslignende smerter muligens? Hadde selv problemer med å sitte på en puff i dag på jobben pga det samme. I mitt første svangerskap kjente jeg ingenting før jeg var 17 uker på vei (var kvalm en gang, men hele jobben hadde hatt omgangssyken). Det var 9 år siden, og denne gangen er det helt motsatt med en haug med symptomer. Regner med at det roer seg ned mot uke 12 da man bikker over til neste trimester, og at hormonene har fått rast litt fra seg. Tror at det viktigste er å berolige deg selv med en blodprøve eller en ul, men som tidligere nevnt så er det nok ingen fare med tanke på at du ikke har masse friskt blod. Slapp av du & ta en kakao Huff, var ikke noe hyggelig å høre at du har også vondt pga bekkenet. Jeg halter faktisk, fordi jeg har så vondt i venstre rompeball, alle i familien tror at jeg har slått meg eller noe men ikke vil fortelle de. Hehe. Hvor mange uker er du på vei? Håper du får en like lett graviditet som for 9 år siden. Vi damer er egentlig litt snodige, om vi har masse symp, så klager, om vi ikke har noen så klager vi på det også. Snakker ut fra hva jeg har lest rundt på nettet og meg selv. Hehe. Jeg fikk ultralyd faktisk på torsdag, og jeg gleder meg sykt til å se lille igjen å bare få det bekreftet at alt er ok. Jeg har ikke fått noe friskt blod heldigvis, men mer sånn brun aktig sammen med utflod. Ønsker deg lykke til <3 Jeg skal nok ta meg en kakao <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146735871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lionel Skrevet 14. oktober 2014 #11 Del Skrevet 14. oktober 2014 Hej, nå på fredag som kommer så blir jeg 11 uker på vei, den første 1 okt var jeg på mitt 1 ultralyd og alt så bra ut, tross alt jeg hadde hatt 2-3 ganger utflod med brunt farge. Gynio kunne ikke forklare hvorfor det var litt brunt blod der, men det kom fra livmorhalsen sa hun. Har også pCos, ble gravid med første pergotime kur. Men det som er jeg er utrolig redd for at ikke barnet lever lenger eller at det har skjedd noe galt. Jeg synes det er litt snodig at jeg plutselig har mistet all symptomer, er ikke kvalm, ikke trøtt. Ikke ømme bryster ikke en gang stikkinger i magen, å heller må jeg ikke gå på do offte. Glemte å skrive også at jeg fikk brunlig utflod to ganger etter besøket hos gynokologen også.. Mistet de symptomene nå i helgen som var. Er så utrolig redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg! Får ikke tak i legen min, men ringte gynokologen og hun skulle ringe tilbake for å sette opp en time eventuelt. Noen som kan svare meg og kanskje berolige meg? Er det vanlig å miste symptomer ? Hei:)! Gratulerer så mye med gravidteten. Jeg hadde selv brun utflod 3 ganger og en frisk blødning i uke 5.. Ble veldig beskymret da jeg også har hatt noen dager uten symptomer. Men her lever begge knøttene i beste velgående i magen. Var på enda en ultralyd i dag uke 7+1 og begge hjertene slo. Prøv å senk skuldrene, du er nærmer deg forbi den verste kneiken når du er så langt på vei som du er. Spontanabortrisikoen er svært lav for deg nå HVis du føler du trenger svar, så ville jeg investert i privat ultralyd, det har hjulpet meg veldig disse ukene:) På mangen privatklinikkker kan du få time på dagen eller dagen etterpå. Masse lykke til:)! Tusen takk Og gratulerer så mye til deg også, du venter tvillinger så gøy Jeg setter pris på så beroligende svar fra dere jenter, men fikk du noen gang svar på hvorfor du hadde blødning og brun utflod? og eventuelt hvor det kom fra? Og vet du om hvor sikkert det er, når man er på ultralyd så sier jo de hvor mange uker du er på vei? Skal man stole på det gynio sier eller de datoene man har selv? Jeg har fått ultralyd nå på torsdag, så gleder meg sykt til å se lille igjen å se at alt er bra <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146735880 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merete_ Skrevet 15. oktober 2014 #12 Del Skrevet 15. oktober 2014 Jeg har ikke fortalt det til noen enda, så jeg har på en måte ikke noen å prate om dette - og vet heller ikke hva som er normalt eller ikke... Jeg prøver å ta det med ro, men tankene er der hele tiden. Jeg hadde innvendig UL ja, gynekologen sa til å med se han/hun spreller til å med, og da ble jeg så glad, og når jeg mistet alle symptomer så tenkte jeg på det verste av det verste . Gratulerer så mye til deg som har blitt gravid med pergotime. :-) Var dette din første kur og er dette ditt første barn? Dette er i alle fall min første gang. Takk, å gratulerer selv!! hehe Dette er min andre dobble kur, hadde en SA i uke 10 på første kuren i Februar Så begynte på en ny dobbelkur med en gang det var mulig Imorgen begynner jeg på uke 22 med tvillingegutter prøver å tenke positivt, at alt kommer til å gå fint Selfølgelig kan alt mulig skje, men hva hjelper det å tenke på det? Det viktigste er jo å snakke med noen om det ja, så viss du forteller det til en god venninne som har barn f.eks, så kan hun hjelpe deg om du lurer på noe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146737992 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskje snart <3 86 Skrevet 15. oktober 2014 #13 Del Skrevet 15. oktober 2014 Hej, nå på fredag som kommer så blir jeg 11 uker på vei, den første 1 okt var jeg på mitt 1 ultralyd og alt så bra ut, tross alt jeg hadde hatt 2-3 ganger utflod med brunt farge. Gynio kunne ikke forklare hvorfor det var litt brunt blod der, men det kom fra livmorhalsen sa hun. Har også pCos, ble gravid med første pergotime kur. Men det som er jeg er utrolig redd for at ikke barnet lever lenger eller at det har skjedd noe galt. Jeg synes det er litt snodig at jeg plutselig har mistet all symptomer, er ikke kvalm, ikke trøtt. Ikke ømme bryster ikke en gang stikkinger i magen, å heller må jeg ikke gå på do offte. Glemte å skrive også at jeg fikk brunlig utflod to ganger etter besøket hos gynokologen også.. Mistet de symptomene nå i helgen som var. Er så utrolig redd at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre av meg! Får ikke tak i legen min, men ringte gynokologen og hun skulle ringe tilbake for å sette opp en time eventuelt. Noen som kan svare meg og kanskje berolige meg? Er det vanlig å miste symptomer ? Hei:)! Gratulerer så mye med gravidteten. Jeg hadde selv brun utflod 3 ganger og en frisk blødning i uke 5.. Ble veldig beskymret da jeg også har hatt noen dager uten symptomer. Men her lever begge knøttene i beste velgående i magen. Var på enda en ultralyd i dag uke 7+1 og begge hjertene slo. Prøv å senk skuldrene, du er nærmer deg forbi den verste kneiken når du er så langt på vei som du er. Spontanabortrisikoen er svært lav for deg nå HVis du føler du trenger svar, så ville jeg investert i privat ultralyd, det har hjulpet meg veldig disse ukene:) På mangen privatklinikkker kan du få time på dagen eller dagen etterpå. Masse lykke til:)! Tusen takk Og gratulerer så mye til deg også, du venter tvillinger så gøy Jeg setter pris på så beroligende svar fra dere jenter, men fikk du noen gang svar på hvorfor du hadde blødning og brun utflod? og eventuelt hvor det kom fra? Og vet du om hvor sikkert det er, når man er på ultralyd så sier jo de hvor mange uker du er på vei? Skal man stole på det gynio sier eller de datoene man har selv? Jeg har fått ultralyd nå på torsdag, så gleder meg sykt til å se lille igjen å se at alt er bra <3 Takk for det Jeg fikk til svar at det ikke var tegn til blødning i livmor på UL og at det er veldig vanlig å blø/spotte. Dette kunne være hormonielt eller fra skjøre slimhinner. Jeg skulle ikke beskymre meg så gyn ettersom jeg ikke hadde smerter i forbindelse med blødningene. På alle ultralydene har jeg nesten blitt satt ca 5 dager tilbake pga størrelsen på fostersekkene og fostrene. Men jeg holder meg allikvel til termin jeg har utifra befruktning som jeg er sikker på. Gyn sa at det er svært vanskelig å beregne termin så tidlig så jeg skulle ikke beskymre meg om dette heller. Det er millimeter som måles på UL og det er lett å bomme på disse målingene litt og det kan ha en del å si for hvor langt de antar du er på vei. Jeg tenker å forholde meg til den terminen jeg har utifra befruktning og heller vente med å endre den til ordinær ultralyd når det er lettere å beregne:) Masse lykke til på UL:D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146738885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lionel Skrevet 16. oktober 2014 #14 Del Skrevet 16. oktober 2014 Takk til dere jenter som har vært så snille å tatt tid til å svare! Jeg var på ultralyd idag og alt var i skjønneste orden, babyen vokser jammen meg raskt! På min første ultralyd for snart to uker siden var babyen bitte liten, nå var den kjempe stor! Hihi Jeg fikk ny termin, føler jeg får ny termin hver gang jeg er der! Jeg som var så redd for å miste bare for jeg mistet all symptomer, gynio lo litt, han sa det er helt normalt når man nærmer seg uke 10.11 og 12 at symptomene forsvinner! Så til dere andre jenter som blir bekymret hvis de mister symptomer, ikke vær det! Jeg er utrolig glad i alle fall!!!! 11 mai kommer gullet forhåpentligvis hvis datoene stemmer :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146740341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lionel Skrevet 16. oktober 2014 #15 Del Skrevet 16. oktober 2014 Jeg har ikke fortalt det til noen enda, så jeg har på en måte ikke noen å prate om dette - og vet heller ikke hva som er normalt eller ikke... Jeg prøver å ta det med ro, men tankene er der hele tiden. Jeg hadde innvendig UL ja, gynekologen sa til å med se han/hun spreller til å med, og da ble jeg så glad, og når jeg mistet alle symptomer så tenkte jeg på det verste av det verste . Gratulerer så mye til deg som har blitt gravid med pergotime. :-) Var dette din første kur og er dette ditt første barn? Dette er i alle fall min første gang. Takk, å gratulerer selv!! hehe Dette er min andre dobble kur, hadde en SA i uke 10 på første kuren i Februar Så begynte på en ny dobbelkur med en gang det var mulig Imorgen begynner jeg på uke 22 med tvillingegutter prøver å tenke positivt, at alt kommer til å gå fint Selfølgelig kan alt mulig skje, men hva hjelper det å tenke på det? Det viktigste er jo å snakke med noen om det ja, så viss du forteller det til en god venninne som har barn f.eks, så kan hun hjelpe deg om du lurer på noe Var trist å høre at du mistet en gang, men tenk du venter tvilling gutter nå! Så herlig :-) jeg har fortalt mamma nå og det er en utrolig lettelse :-) :-) Ønsker deg lykke til med tvilling guttene :-) opptader oss da :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146740343 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merete_ Skrevet 16. oktober 2014 #16 Del Skrevet 16. oktober 2014 Takk for det Gleder oss Det er deilig når du endelig kan fortelle det til noen <3 Bare prøv å nyt svangerskapet, iallefall når du ikke har noe særlig symptomer!!! Må like gjerne oppdatere du også Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146740836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lionel Skrevet 17. oktober 2014 #17 Del Skrevet 17. oktober 2014 Herlig, gleder meg også til magen begynner å bli litt større enn det jeg har nå :-) Ja er jo litt kjekt kanskje å ikke ha så mye symptomer d skal holde dere opptadert jeg også <3 Føles som 100 kg er borte fra skuldrene etter jeg fortalte mamma :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146742529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2014 #18 Del Skrevet 19. oktober 2014 Takk til dere jenter som har vært så snille å tatt tid til å svare! Jeg var på ultralyd idag og alt var i skjønneste orden, babyen vokser jammen meg raskt! På min første ultralyd for snart to uker siden var babyen bitte liten, nå var den kjempe stor! Hihi Jeg fikk ny termin, føler jeg får ny termin hver gang jeg er der! Jeg som var så redd for å miste bare for jeg mistet all symptomer, gynio lo litt, han sa det er helt normalt når man nærmer seg uke 10.11 og 12 at symptomene forsvinner! Så til dere andre jenter som blir bekymret hvis de mister symptomer, ikke vær det! Jeg er utrolig glad i alle fall!!!! 11 mai kommer gullet forhåpentligvis hvis datoene stemmer :-) så bra at alt sto bra til med den lille, men når det er sagt så er det helt naturlig å bekymre seg,du var jo selv der før ul! for min del stemte bekymringene da jeg mistet symptomer, jeg hadde en MA! Jeg tenker man skal bekymre seg og følge med, med til en viss grad og med sunn fornuft, for mye bekymringer er heller ikke bra hverken for mor eller barn! Lykke til! Anonymous poster hash: d2bd9...cf0 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144175063-redd-for-%C3%A5-miste/#findComment-146745794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå