Gå til innhold

Jeg får så mye energi av å ta sterke smertestillende tabletter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen tanker om hvorfor det er sånn?

Jeg har smerter i kroppen, ganske kroniske, men lett som jeg er vant med. Når jeg tar smertestillende kan jeg bli veldig aktiv, og kan holde på med enkelt husarbeid, for eksempel, i mange timer og ha det helt ok.

Hvorfor er det sånn?

Anonymous poster hash: 5fe45...c75

Fortsetter under...

Skrevet

...men ganske lette smerter som jeg er vant med.....

Skrevet

Hvilke smertestillende er det snakk om?

Anonymous poster hash: f4553...092
Skrevet

Paralgin forte,Tramadol, Oxynorm.

Skrevet

Paralgin forte,Tramadol, Oxynorm.

Dette er jo sterke og vanedannede medisiner, så jeg vil tro at du er avhengig, så når du med smertestillende får tilfredsstilt rusbehovet så får du energi og fred så lenge rusen virker...

Snakk med legen din om dette. Disse medisinene er sterkt vanedannende, og man bør ikke gå på dem uten at man absolutt må. En bivirkning av disse medisinene er dessuten smerter, så det kan være at noe av smertene du kjenner er bivirkninger og at du kunne trengt en avrusning for å kunne trappe ned på bruken av smertestillende.

Anonymous poster hash: cb0dd...a40

Skrevet

Fordi du får mindre angst.

Anonymous poster hash: 44a3d...875

Annonse

Skrevet

Jeg går ikke på dem, tar en et par ganger i måneden.

Og angst, nei, har ikke det.

Er det ingen av dere to som tenker at fravær av smerte frigjør energi?

(Hadde tenkt å holde meg for god for dette, men helt ærlig tenker jeg "syke, syke kjerringer).

Skrevet

Er nok rusen.

Jeg har også mange kroniske smerter, men tar sjelden smertestillende orker mye allikevel.

Anonymous poster hash: d92ee...523
Skrevet

Jeg går ikke på dem, tar en et par ganger i måneden.

Og angst, nei, har ikke det.

Er det ingen av dere to som tenker at fravær av smerte frigjør energi?

(Hadde tenkt å holde meg for god for dette, men helt ærlig tenker jeg "syke, syke kjerringer).

I steden for å kalle meg og andre for "syke, syke kjerringer" så bør du kanskje spørre deg selv hvorfor du blir så provosert av det vi skriver...

Du skriver i hovedinnlegget ditt at du lever med lette smerter. De smertestillende du tar er IKKE medisiner mot lette smerter, tvert om er det opiater, altså smertestillende med morfinstoffer i, stoffer som gir rus.

Hvis du tar så sterke kun et par ganger i måneden slik du sier så vil du normalt få en rus av disse tablettene, og da viser jeg til mitt tidligere svar samt at du trolig liker rusen.

Jeg vet alt om at fravær av smerter kan gi energi - men du fremstiller det ikke slik.

Hva ville du egentlig med innlegget ditt? Du spør om hvorfor det kan være slik, du legger til at du bruker opiater ved disse tilfellene. Kanskje noen av oss vet mer om disse medisiner enn det du synes å gjøre?

Anonymous poster hash: cb0dd...a40

Skrevet

Har du noen tanker om hvorfor det er sånn?

Jeg har smerter i kroppen, ganske kroniske, men lett som jeg er vant med. Når jeg tar smertestillende kan jeg bli veldig aktiv, og kan holde på med enkelt husarbeid, for eksempel, i mange timer og ha det helt ok.

Hvorfor er det sånn?

Du har jo tydeligvis svaret på hvorfor det er sånn selv...

Men hvorfor tar du så sterke smertestillende om du har bare lette smerter??

Anonymous poster hash: c053f...537

Skrevet

Kan være at HI har høy smerteterskel og at hun har de som behovsmedisin pga sterke smerter i blant. Slutt å dømme folkens før dere har havnet i hennes sko!

Jeg fikk paralgin forte mot noe i juli og ble veldig ruset, fikk masse energi men etterhvert ble jeg dårlig som i kvalm og svimmel, dette etter EN pille. Er flere år siden sist jeg tok en paralgin forte, så nei jeg er ikke avhengig.

Anonymous poster hash: 87357...917

Skrevet

Jeg har kronisk tensjonshodepine og kronisk migrene. Jeg er ekstremt mye sliten. Nå har jeg fått medisiner for hodepinen, så den er nesten borte, og de dagene den er helt borte, er jeg FULL av energi! Akkurat som deg. Og jeg tar ingen medisin som er vanedannende, men jeg må ta det hver dag. 

Jeg tror absolutt at fravær av smerte, gir energi! Det kunne legen også fortelle meg fornøyd da jeg sa hvor mye lettere alt var blitt for meg etter medisineringen startet.

Anonymous poster hash: 1c31d...0c5
Skrevet

Jeg får det også sånn av tramadol og paralgin forte. (Har ikke prøvd den tredje du nevner.) Og det skjer selv om jeg ikke har noen smerter i utgangspunktet.

Anonymous poster hash: f2a0e...30d

Annonse

Skrevet

Jeg forstår hva du mener. Feks. har jeg vanskelig for å sove etter jeg har tatt Tramadol. Men selvsagt så er det nok virkningen/rusen som virker inn.

Anonymous poster hash: 2c19b...1bc
Skrevet

Jeg har kronisk tensjonshodepine og kronisk migrene. Jeg er ekstremt mye sliten. Nå har jeg fått medisiner for hodepinen, så den er nesten borte, og de dagene den er helt borte, er jeg FULL av energi! Akkurat som deg. Og jeg tar ingen medisin som er vanedannende, men jeg må ta det hver dag. 

Jeg tror absolutt at fravær av smerte, gir energi! Det kunne legen også fortelle meg fornøyd da jeg sa hvor mye lettere alt var blitt for meg etter medisineringen startet.

Jeg kan også nevne at pillene jeg tar, faktisk også brukes til søvnmedisin (må ta dem på kvelden for å ikke være trøtt på dagen). Så det er ikke noe i medikamentet som gjør meg full av energi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...