Gå til innhold

Gravid med nr 3, fått mage allerede :0 (samme som anonymforum)

Anbefalte innlegg

Det er 6 og 8 år siden siste fødsler, men nå i uke 5+3 blir ikke magen flat... Jeg er 168cm og veier ca 50/52kg.. Så er ikke spesielt "stor" ellers.

Det er nesten så jeg har trøbbel med å skjule den... Ser ut som om jeg er omlag 4 mnd på vei på det meste :0 (kvelden)

Dette er fryktelig vanskelig da det er så tidlig ennå, er det vanlig å få sånn mage med nr 3, selv så lenge etter de to første?

Anonymous poster hash: 19ea3...c40

Fortsetter under...

Så vidt jeg har forstått er det veldig vanlig å få mage raskere jo flere ganger en har vært gravid.

Selv er jeg førstegangsgravid, er i dag 6+1, og er utrolig oppblåst om ettermiddagen/kvelden. Den buler ut og det er vanskelig å skjule det med mindre jeg har på meg litt romslige klær på. Det er jo ikke spiren som stikker fram, men hormonene som gjør meg oppblåst.

Hører flere sier at magen dukker opp tidligere når man har vært gravid før.

Jeg er bare 5+0. Jeg har fått ohss da, å har skikkelig mage. Gått opp 25 cm. i omkrets. Tør nesten ikke gå ut. For vil ikke ha spørsmål allerede... :/

Annonse

Tror det er varierende og individuelt det der...jeg fikk ikke synlig mage før veldig sent med tredjemann, og var som deg da gravid igjen etter 5 år, så det er ikke alltid sånn at flergangs får synlig mage raskere.

Jeg har nå født og magen er blitt ganske flat igjen (har kun igjen en tre-fire kilo til matchvekt), har ikke gjort noe for dette, men med to aktive barn fra før sitter jeg ikke så mye stille akkurat.

Med førstemann slet jeg mye mer med ekstra mage i etterkant, men han var også det største barnet.

Min erfaring er i alle fall at hvert svangerskap er ulikt, og med ulike utslag på kroppen.

Anonymous poster hash: 72ea4...ecf

Jeg er gravid med nr. to og har til nå gått ned 1 kg. Jeg er uke 7+5. I mitt første svangerskap husker jeg at jeg måtte bytte ut buksene i uke 8, og syntes jeg så gravid ut før første trimester var over. Jeg la på meg en del og var nok veldig oppblåst. Nå er det ingen antydning til mage og buksene passer godt. Vet ikke hvordan det utvikler seg fremover, men for meg virker det egentlig som om det er andre faktorer enn om man har vært gravid før eller ikke som gjør utslag ifht om man har "mage" eller ikke i første trimester. Men mulig magen kommer fortere når det faktisk er livmoren som gjør at man ser gravid ut.

Anonymous poster hash: b669a...584

Jeg er gravid med nr. 2, og er 8 uker på vei. Jeg fikk høre fra to venninner (som ikke vet jeg er gravid), at jeg i grunnen så litt gravid ut, og så lurte de på om jeg hadde tatt en test i det siste... Jeg fortalte dem da at jeg faktisk var gravid, men kort på vei... Da ble de overbevist om at det måtte være tvillinger, hehe :-P Men, jeg tror bare kroppen er mer mottakelig for mage tidligere når alt har vært strukket og rørt på av tidligere svangerskap :-) Nå er det bare halvannet år siden første fødsel hos meg da, men likevel.... 

Jeg er forresten skikkelig oppblåst om ettermiddagen og kvelden. Drikker jeg brus, ser jeg faktisk høygravid ut, hvor magen stikker ut under t-skjorta. Min samboer reagerte på det her om dagen, han lurte på om jeg kunne være lengre på vei enn antatt, for jeg var like stor nå som da jeg var høygravid sist (hadde liten mage med førstemann)... Magen forsvant heldigvis i løpet av natten! Men siden venninnene mine kommenterte det, ser de tydeligvis en endring uten at jeg er merkbart oppblåst. 

Anonymous poster hash: c861f...2e9

Noen bare får tidlig mage. Når jeg var gravid med lillegutt (da var det 8 år siden sist fødsel) var jeg hos jordmor i uke 8. Jeg hadde stor mage og jordmor kjente livmoren godt over "beinet". Hun sendte meg på UL da hun trodde det var flere, men neida. En gutt der. Noen får som sagt bare fortere mage. :) 

Hehe, kjenner meg igjen. Ca 6 uker med nr 2 nå, litt over 2 år siden forrige graviditet, og jeg er skikkelig oppblåst! Er lita og slank, og har ikke gått opp i vekt, men magen gjør at buksene strammer ubehagelig i livet allerede. Går i løse skjorter på jobb, men forsøker å holde inn magen utover dagen likevel... Mageknip på slutten av hver eneste arbeidsdag, så det er godt å komme hjem og kneppe opp buksa og slippe løs :P Magen ble stor som et hoppeslott sist, så er spent på hvordan dette skal gå... :P

Annonse

min nr 2 kom 6 år etter nr 1. Magen kom mye tidligere med nr 2 enn med nr 1 ja!

Selv om det er lenge siden man har vært gravid, så har uansett livmoren vært strukket i tidligere svangerskap og er slappere - derfor magen ofte kommer før.

Spennende å se nå med nr 3 :) er 5+0 i dag, ingen mage hittil iallfall, hehe  Håper å kunne skjule det en liten stund iallfall, greit at det er kaldt ute og at man har på seg mer klær!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...