<3guttemamma<3 Skrevet 11. oktober 2014 #1 Skrevet 11. oktober 2014 Såg en video på youtube der hun felte de to første maskene på hver pinne, da går vel fellingen rimelig kjapt. Men jeg fikk ikke sett det ferdige resultatet, så jeg vet jo ikke hvordan det blir seende ut. Hvordan gjør du det?
Makemyday Skrevet 11. oktober 2014 #2 Skrevet 11. oktober 2014 Jeg strikker hele sokken i to rett og to vrang. Når tåfellingen begynner, strikker jeg bare rett, slik: 4 m rett og 2 sammen ut omg. Strikk fire omganger rett. Strikk 3 m rett, så to i sammen ut omg. Strikk tre omg. Rett. Strikk 2 m rett, så to i sammen ut omg. Strikk to omg. Rett. Strikk 1 m rett, så to isammen ut omg. Strikk en omg rett. Strikk så to og to m. Sammen til det er åtte m igjen på pinnen. Kutt tråden og dra den gjennom de åtte m. Du har igjen Dette synes jeg blir finest felling. Type "rund".
<3guttemamma<3 Skrevet 12. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 12. oktober 2014 Takk for svar:) når du skriver omg, mener du da ut pinnen, eller rundt sokken? Jeg har ikke forstått meg helt på dette med å lese oppskrifter:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå