Gå til innhold

Digital test og hgc-økning

Anbefalte innlegg

Var inne og leste på et innlegg om CB-tester og klarte å svare på innlegget der det jeg egentlig skulle legge som en egen tråd, derfor står det akkurat det samme her som der 😜 prøvde å slette det derfra men fikk ikke til fra tlf... Så her kommer det samme spørsmålet nok en gang:

Hmmm tok en ny test i dag og skal i følge siste mens være 5+5, men cb digital viste 2-3.. Burde ikke testen egentlig vist 3+ ??

Kjenner at jeg blir litt bekymret for at ting ikke går helt som det skal:/

Tok første test torsdag for litt over en uke siden og den viste 1-2 så har jo økt, men hadde kanskje håpet på/forventet litt større økning! Aner ikke helt hva referanseverdiene for hcg i disse testene er heller så kan jo være helt innafor normalen, men tenker fælt allikevel..

Noen andre som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144174689-digital-test-og-hgc-%C3%B8kning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wild guess herfra, men det kan jo være at du er helt oppunder verdiene for 3+, men likevel ikke nok...? Dersom du tar en ny test om et par dager, vil den vise 3+. Jeg trodde også jeg skulle få 3+ da jeg testet, men fikk bare 2-3, samme som deg.

Tok du en ny etter det? Angrer på at jeg ikke holdt meg unna den testen i dag..😞 ser jo i ulike innlegg at flere som har testet i uke 5+0 har fått 3+ så ble litt bekymret over å ikke få det selv når jeg er 5+5.. Får håpe det er som du sier, at vi bare er rett under referanseverdien for 3+ målingen.. *krysser fingrene*

Nå spørs det jo hvilken hcg verdi man må opp i for å komme på 3 + da. Såvidt jeg har lest så er hcg veldig forskjellig fra kvinne til kvinne og svangerskap til svangerskap.

Du har jo hatt en økning, å for alt du vet, siden du ikke har målt hcg, så har den doblet seg som den skal hos deg. Men det er ikke høyt nok for cb.

Når jeg tok hcg prøve hos legen ønsket de et svar over 5. Jeg hadde 92. Så det er mye i mellom som er normalt :)

Prøv å ikke tenk for mye på det.

Takk for svar, begge to❤️ vet jo at det er store variasjoner fra person til person, men er ikke så lett å tenke positivt alltid så da er det ekstra godt med litt betryggende ord fra dere😘

Det er ikke alltid like lett å tenke positivt. Vi leser nok for mye på nett.

Jeg må ta en del prøver hos legen denne gangen, tar da også hcg. Det stresser meg litt, føler et lite forventningspress med disse stigningene 😛

Men alt følger jo ikke boka hele veien alltid, men det går stort sett bra fordet!

Var mye lettere når jeg fikk første for 7 år siden. 1 positiv test, å ikke noe mer ☺

Krysser fingrene!

Annonse

Ja ikke sant.. Blir jo litt tullete av å ha tilgang på så mye via nett. Med første gikk jeg til en fertillitetsspesialist og fikk da tett oppfølging med blodprøver, tidlig ul og div.. Så da hadde jeg litt å forholde meg til å se frem mot;) med nr to hadde jeg fullt opp med nr en så da gikk tiden så fort og jeg rakk ikke å tenke så mye på alt mulig..mens denne gangen er det fort litt mer tanker og spørsmål..😜

Har lyst til å ta tidlig ul, men må vel ha en medisinsk grunn for å få henvisning..

Hei:)

Leste på nettet at Clearblue Figital slår ut på 3+ når HCG er ca 2000 og oppover:) For å få 2-3 uker på digitalen må hcg være ca 200 og oppover. HCG er veldig variabelt fra kvinne til kvinne, det viktigste er stigning, har du tatt blodprøver? Lykke til :)

Hei. Jeg tok en test som viste 2-3 uker. Samtidig sin jeg tok denne testen var hcg i blodet på 750 ca (målte hos legen grunnet ivf). Disse verdiene skal dobles hver 48t. Dum som jeg var leste jeg at testen skal vise 3+ når hcg er over 2000. Dette var jo lett for meg å regne ut ettersom jeg hadde tatt blodprøve. Så jeg tok en ny test å testen viste fortsatt 2-3 uker når jeg burde hatt en hcg på nesten 3000. Fikk panikk, gråt til og med. Var jo sikker på at det var noe galt. Men neida, termin om 3mnd 😊. Så ikke få panikk. Lest om mange som ikke får rett "uke" på de testene. Var over 5uker på vei da jeg fikk 2-3 uker i displayet 😊.

Endret av FrkKværner

Åhh så godt å høre at alt har gått bra tross lavere hcg stigning enn antatt (ihvertfall iflg testene). Det blir jo litt misvisende med disse testene når man ikke får opp rett ant uker.. Skjønner jo at de nok regner gjennomsnittet av hcg verdi i fht hvilken uke man er i, men det blir som for oss, mer negativt og bekymringsfullt enn positivt og informativt når man får et lavere resultat enn man forventer.

Har tatt blodprøver og krysser fingre og alt for at økningen er tilfredsstillende!! Syns bare det er så fryktelig lenge til onsdag😞 og må sikkert vente til litt på ettermiddagen også før svaret er klart...skulle helst visst det nå😊 hehe

Da har jeg fått svar på hcg prøven som ble tatt på torsdag og mandag:) den hadde nå steget fra 1400 til 6400. Tok siste prøven akkurat 6+0. Når jeg ser på hcg tabell og sammenligner mine verdier så kan jeg ganske sikkert utelukke at det er flere enn en inni der :P

Får bare håpe at stigningene fortsetter som de skal. Syns den tabellen har veldig store sprik ifht hva som er normalt.. Ligger ganske lavt i sjiktet, så håper det ikke har noe å si. I uke 6 er maxverdien 31500 og det er jo ikke mulig for meg å komme i nærheten av det tallet engang!

Så godt at du ser en fin stigning, Mor til 2 snart 3. Den har jo gått raskt oppover på fire dager. Jeg stresset masse med disse cb-testene selv, og vet hvordan du har det. Googlet meg ihjel før jeg fikk blodprøve hos fastlege, men etter det ble jeg beroliget. Tok også i 6+0 faktisk! Skal du inn igjen til ytterligere prøver, eller mener legen du nå kan slå deg til ro? Tror ikke du skal bekymre deg for om du ligger lavt i sjiktet. Spennet er nettopp så stort fordi det er store variasjoner i hva som er normalt. Men jeg skjønner at du gjør det, likevel. Denne venteperioden blir veldig grublete! Håper du greier å slappe av og ikke tenke for mye på dette. Det går nok bra skal du se. <3

Takk for hyggelige ord <3 når jeg fikk regnet litt på det mtp at det dobler seg hver 2.- 3. dag så tror jeg faktisk at jeg kan komme opp i de 30000 innen søndag..høres litt uvirkelig mye ut!😜

Jeg har ikke avtalt noen nye prøver så langt, så håper at alt går som det skal:) fått time til første svangerskapskontroll ca den 11/11.. Husker ikke helt. Da er jeg ca 12 uker. Første jordmortime blir i slutten av desember. Her i kommunen er det kun en jordmor og man må være tidlig på'n for å få time innen grei tid..

Kjenner meg faktisk ganske beroliget for tiden selv om jeg ikke kjenner spesielt til at jeg er gravid i det hele tatt.. At jeg ikke er dårlig er jo veldig deilig, men hadde også vært litt godt å ha noen tegn som kan tyde på at det er noen inni der;)

Hvordan er det med deg? Hvor langt har du kommet, Firsttimemommy?:)

Annonse

Ja, da må du bare smøre deg med tålmodighet i noe uker, stakkar. Tiden går så sakte når man har lite symptomer og ingen synlig mage. Ikke så lett å forstå at det faktisk er noen inni der, nei. :) Det går nok bra, skal du se, og plutselig begynner tiden å gå litt fortere.

Jeg er 9+2 i dag, men har faktisk vært på ultralyd i dag hvor jeg fikk beskjed om at jeg var 9+6, og at alt stod bra til. Utrolig lettelse for oss, for jeg har hatt spotting de siste dagene, og kraftig diaré. Veldig glad nå. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...