Gå til innhold

Termin?

Kjerringa med agurken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Det er mange år siden jeg gikk gravid, og nå har jeg og min mann vært så heldige at jeg har blitt gravid igjen. Forrige gang jeg gikk gravid oppdaget jeg det i uke 17, og hadde så og si ingen symptomer før bekkenløsningen i uke 20. Jeg testet positivt på Clearblue digital for 3 dager siden. Den viste 1-2 uker. Dvs 3-4 uker i normal tid hvis man har en 28 dagers syklus. I mitt tilfelle har jeg ikke hatt mensen siden sist jul, og min syklus er derfor litt snodig. Er det andre som har erfaring med hvordan man da skal telle? Rundt 2.5-3 uker før jeg tok testen hadde jeg bittelitt blod(1 prikk) og så var det borte igjen.

Kan man overhodet da regne seg frem til noe utifra det og testen? Er forøvrig full av symptomer denne gangen. Mange stikninger, kvalme og småsvimmel. Brystvortene har blitt off limit,og mannen min har erklært at vi skal ha sølibat de neste 13 mnd :P (vårt første barn sammen så han vet ikke bedre)

Takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen andre som har hatt veldig sjelden mens og har fått beregnet termin ?

Skrevet

Dersom du fikk 1-2 uker på digital test, betyr jo det at befruktningen skjedde for 1-2 uker siden. Det finnes terminkalkulatorer som kan beregne termin ut fra befruktingstidspunkt.

Denne bl.a: http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/

Jeg har gått ut fra denne av samme grunn, da jeg vet når befruktningen skjedde. (Hadde bare sex denne kvelden hele måneden! Ja, jeg vet...!)

Skrevet

Lurt at du tok en slik test når du har ustabil syklus. Det er det beste du kan gjøre når du ikke har første mens og forholde deg til. Da hadde du eggløsning for 1-2 uker siden. De har en ukes differanse da, men bedre enn å være helt lost på hvor langt man er. Så kan du ta en ny senere... 

Hvis du fikk 1-2 den 8.oktober, så hadde jeg tatt gjennomsnittet, og tenkt at eggløsning var den 27.september. Og da har du termin 23.juni :) Er iallefall ikke mange dager i pluss/minus rundt den datoen.

Skrevet

Nettopp! Dessuten får man en mer nøyaktig termin på ordinær ultralyd, og det er denne som "teller." :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...