Gå til innhold

Ekstraslag hos fosteret - noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Var på kontroll hos jordmor i går, og da hørte hun ekstraslag hos fosteret i flere minutter. Hun ringte svangerskapspoliklinikken på Ullevaal og fikk beskjed om at slike henvendelser skal til fostermedisinsk avdeling. Nå har hun sendt henvisning dit.

I løpet av den siste måneden har ikke fosteret fulgt kurven sin, det henger plutselig 3 dager etter. På alle andre UL har jeg fått samme termindato hver eneste gang, mens nå ble termindato 3 dager senere enn ellers. Det har også vært ekstremt aktivt den siste mnd, og det kan jo selvfølgelig være helt normalt, men nå er jeg bekymret for at mangel på vekst, ekstraslag og ekstremt mye aktivitet har en sammenheng. Jeg tenker at det kan være en sammenheng at fosteret har ubehag pga. hjertet og derfor blir ekstra urolig og dermed går ned i vekst. 

Er det noen som har erfaringer, og vet noe om hvilke rutiner som finnes når ekstraslag avdekkes hos jordmor. Jeg ser at det ser ut til at flere har blitt sendt rett videre til sykehus umiddelbart, og lurer nå veldig på hvorfor jeg ikke fikk oppfølging med en gang, men må vente på at sykehuset skal motta en henvisning via postgang og respondere på denne.

Noen som kan dele kunnskap og erfaringer med meg?

Hilsen en med termin i januar

Fortsetter under...

Tusen takk for svar. Fint å se at jeg ikke er alene om å oppleve dette. :-)

Jeg husket denne tråden fra da jeg ennå var gravid og hang på 3-trimester:

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144155872-ekstraslag/

Tu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...