annesmil Skrevet 10. oktober 2014 #1 Skrevet 10. oktober 2014 Fikk noe utslett på bena i går, litt ruglette hud som klødde. Ett av barna mine har atopisk eksem å får elveblest en sjelden gang, mitt utslett kunne minne om det. Så jeg tok en av hans zyrtec tabletter, å det ble bedre i løpet av 2 timer. Nå i dag kom det igjen, ca samme tid som i går, men mye hissigere, større området, også under armer, pupper og mage. Tok ny zyrtec, men ingen bedring?? Noen som har noen tips, idee om hva jeg kan gjøre? Hva kan det være? Har ikke spist det samme begge dager. Bor i Oslo, så frister ikke med 5 timer i kø på legevakten... 😉
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #2 Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er ingen lege eller helsepersonell, men det der likner på elveblest..og det kan plutselig komme også er det plutselig borte vekk igjen uten at man vet hvorfor eller hva det kom av. Har du noe hydrokortson å smøre på? Er vel ingen vits i å sitte å vente på legevakta, med mindre du har andre plager...feber, pustevansker, at du hovner opp osv. Men du kan jo ta en telefon til legevakta uansett. Anonymous poster hash: b0348...a83
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #3 Skrevet 10. oktober 2014 BOLLEMUUUUUS Anonymous poster hash: 4fda8...290
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #4 Skrevet 10. oktober 2014 Ser veldig ut som elveblest. Klør det mye? Hatt det et par ganger (på lite område), og klødde veldig. Ta mer zyrtec. Hilsen sykepleier Anonymous poster hash: c6c38...c12
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 10. oktober 2014 #5 Skrevet 10. oktober 2014 Det ser litt ut som tidlig stadie på helvetesild. Men det er veldig uvanlig at det kommer på så store deler av kroppen. Om du ikke plages veldig av det så kan du fint vente til mandag med å ringe lege.. Smør på hydrokortison og ta zyrtec så lenge
annesmil Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #6 Skrevet 10. oktober 2014 (endret) Ser veldig ut som elveblest. Klør det mye? Hatt det et par ganger (på lite område), og klødde veldig. Ta mer zyrtec. Hilsen sykepleier Anonymous poster hash: c6c38...c12 Kan jeg ta en ny tablett zyrtec i kveld? Har tatt 1 tablett 10mg, det står i pakningsvedlegget at det er døgn dosen for 1 voksen? Takk for svar alle sammen 😊 Endret 10. oktober 2014 av annesmil
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 Det ser litt ut som tidlig stadie på helvetesild. Men det er veldig uvanlig at det kommer på så store deler av kroppen. Om du ikke plages veldig av det så kan du fint vente til mandag med å ringe lege.. Smør på hydrokortison og ta zyrtec så lenge Helvetesild kommer bare på en side av kroppen; enten høyre eller venstre side. HI, det ser ut som elveblest. Stresser du mye om dagen? Anonymous poster hash: 70dd2...1a8
annesmil Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 10. oktober 2014 Det ser litt ut som tidlig stadie på helvetesild. Men det er veldig uvanlig at det kommer på så store deler av kroppen. Om du ikke plages veldig av det så kan du fint vente til mandag med å ringe lege.. Smør på hydrokortison og ta zyrtec så lenge Helvetesild kommer bare på en side av kroppen; enten høyre eller venstre side. HI, det ser ut som elveblest. Stresser du mye om dagen? Anonymous poster hash: 70dd2...1a8 Hehe, det sa mammaen min også, ang stress altså. 😉 Er midt i salg sv leilighet, visninger, planlegger flytting med alt det medfører. Vi har 3 små, jobber 100% og er den typen som er med på det meste og sier ja. Men, føler ikke at jeg stresser er stort sett glad og fornøyd med livet og "kortene jeg har fått utdelt". Men, kanskje kroppen sier i fra at ta det litt med ro nå? Takk for svaret, noe å tenke over!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Elveblest kan komme og gå, og flytte seg rundt på kroppen, i flere dager før det forsvinner igjen.. Ser veldig ut som elveblest det der. Anonymous poster hash: ea36e...639
valkyrien Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 Ligner elveblest ja. Trenger ikke være noe du har spist heller. Nye vaskemidler/såper/kremer? Kontakt med dyr du ikke pleier å ha kontakt med? Nye klær/sengeklær som ikke er vasket før bruk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå