Gå til innhold

Noen som kjenner fristen for å klage etter huskjøp? For å få erstatning pga fukt, skjeve gulv osv, ting som ikke stod i taksten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selger tegnet forsikring..

Jeg finner såpass mye feil, fukt i vegger osv, at jeg vurderer å klage.

Anonymous poster hash: 8fcdf...e87

Fortsetter under...

Skrevet

Mener å huske at fristen er 5 år eller noe sånt, men du må selvfølgelig gi beskjed så snart du oppdager problemet. Du kan ikke komme etter 5 år å klage på en knust rute for eksempel.

Anonymous poster hash: dc592...1dd
Skrevet

Du må og skal reklamere (skriftlig) innen rimelig tid fra du oppdaget skaden eller mangelen. Ifølge rettspraksis er rimelig tid ca 2 måneder. Så hvis du har funnet mangler på boligen sender du en mail til megler og gir beskjed om det, da stopper du nemlig foreldelsfristen!! Megler kommer til å gi deg beskjed om å ta kontakt med forsikringsselskapet til selger og du må sende inn kravet ditt til dem. Anbefaler deg å ta kontakt med advokat om du ikke kjøpte boligkjøperforsikring, det er veldig vanskelig å nå frem i forsikringssaker uten advokat dessverre.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 99ba1...2f4

Skrevet

Selger tegnet forsikring..

Jeg finner såpass mye feil, fukt i vegger osv, at jeg vurderer å klage.

Anonymous poster hash: 8fcdf...e87

Jada. Har vært fristet. Har funnet mugg og diverse feil og mangler. Men for å ha noen som helst sak burde disse feilene og manglene koste deg så så mye av kjøpesummen. Husker ikke hvor mye det var i slengen. Mannen for oss utgjorde det hvertfall litt over 200 000. Pengene vi bruker på å rette opp feilene her kommer rett under 200 000, så å gå til sak er ikke vits for oss. Selv om vi av og til klør oss i hodet og lurer på hvor vi skal få de ekstra 200 000 fra...

Anonymous poster hash: a8997...b10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...